fbpx

Jyviä ja akanoita – somemarkkinointi, mihin olet menossa?

Vaikuttajamarkkinoinnin murros vaatii nopeaa muutosten seurantaa niin vaikuttajilta, brändeiltä kuin kaikilta alan toimijoiltakin. Kokosimme viestintätoimisto Manifeston somevaikuttajabarometrin inspiroimina neljä vaikuttajamarkkinoinnin nykyhetkeä ja tulevaisuutta luotaavaa teemaa, joista uskomme olevan iloa vuoden 2019 markkinointia suunnitellessanne. Monikanavaisuus on MUST niin vaikuttajille kuin brändeille Monikanavaisuus on tullut jäädäkseen ja somevaikuttajan arvo mitataan yhä useammin kaikkien kanavien yhteenlaskettuna tavoittavuutena. Siinä… Lue lisää
Read More

Voisiko ihminen tulla ensin? H2H lähtökohtana markkinointiviestinnän suunnittelussa

Mistä Human to Human markkinoinnin keskustelussa on oikeastaan kysymys? Onko vaikuttajien tunnistaminen ja hyödyntäminen jotain, josta meidänkin yrityksen pitäisi olla kiinnostuneita? Mitä vaikuttajamarkkinoinnilla voidaan saavuttaa ja miten siitä saa parhaat tehot irti? Voiko vaikuttajamarkkinointi olla tavoitteellista, tuloksellista ja vaivatonta? PING Helsingin toiminnan keskiössä on markkinointiviestinnän kokonaisvaltainen suunnittelu ja vaikuttajien eli ihmisten tuominen suunnittelun keskiöön. Uskomme,… Lue lisää
Read More

Vaikuttajamarkkinoinnin rooli kasvussa kuluttajien ostopäätöksissä

Markkinointialan toimisto Dagmar ja PING Helsinki toteuttivat tänä keväänä toisen kerran vaikuttajamarkkinoinnin PING Metrics -tutkimuksen. Sen mukaan vaikuttajamarkkinoinnin merkitys ostopäätöksissä korostuu erityisesti alle 30-vuotiaiden suomalaisten keskuudessa. Mainostajien Liiton samaan aikaan tekemästä kyselystä selviää, että kolme neljästä vastaajasta on käyttänyt vaikuttajamarkkinointia omassa viestinnässään. Vaikuttajamarkkinoinnilla tarkoitetaan yleisesti ottaen yrityksen tai yhteisön maksamaa markkinointia, jota tehdään yhteistyössä suoraan kuluttajien… Lue lisää
Read More
vegepaatti

PING Helsingin ja Tallink Siljan palvelumuotoiluprojekti muutti vegaaniruokaan liittyviä asenteita

PING Helsingin ensimmäinen palvelumuotoiluprojekti käynnistyi keväällä. Projektin kumppaniksi valikoitui Tallink Silja, jolta saimme heti selkeän toimeksiannon: kasvissyöjä- ja vegaaniasiakkaat pitää huomioida laivan palveluissa paremmin. Vegaaniasiakkaiden negatiivinen palaute kuormitti asiakaspalvelua merkittävästi viime syksynä kun projektia käynnisteltiin. Haasteet liittyivät matkan varaamiseen, laivojen heikkoon vegaanitarjontaan ja palautteiden käsittelyyn. Tallink Siljan somekanavissa myrskysi säännöllisin väliajoin, kun muuttunut mediakenttä oli levittänyt… Lue lisää
Read More
ping studio

Neljä vinkkiä B2B – sisältömarkkinointiin

Sisältö- ja vaikuttajamarkkinointi ovat yrityksille tärkeä osa myyntiä ja markkinointia. Uuden ajan tapa markkinoida tuotteita ja palveluita nousee samasta murroksesta, josta aiemmin nousivat perinteisen median haasteet. Käyttäydymme tiedon kanssa toisin kuin ennen.… Lue lisää
Read More
1 2