Pitkäjänteinen brand ambassador -yhteistyö

Case: Äidin puheenvuoro ja Storytel – Pitkäjänteinen Brand Ambassador -yhteistyö

Pitkäjänteinen brand ambassador -yhteistyö Äidin Puheenvuoro -kanavista tutun Inari Fernándezin ja äänikirjapalvelu Storytelin välillä on ollut erityisen vaikuttava ja menestyksekäs. 

Yhteistyö on tuonut ääni- ja e-kirjapalvelulle valtavan määrän sitoutuneempia asiakkaita sekä suoria kustannussäästöjä. Vaikuttajasisältöjen hyödyntäminen Storytelin kanavissa on ollut huomattavasti tuloksellisempaa kuin yrityksen omien orgaanisten sisältöjen käyttö.

Tulokset

  • Vaikuttajan kautta tulleiden asiakkaiden pysyvyys 40%, muissa vaikuttajayhteistöissä keskiarvo 36%
  • 18% edullisempi CPA verrattuna muuhun vaikuttajayhteistyöhön
  • 40% konversio nostamalla vaikuttajasisältöjä omassa maksetussa some-mainonnassa

 

Tavoitteet

Yhteistyön tavoitteena oli saada uudet asiakkaat tarttumaan Storytelin ilmaiseen kokeilujaksoon, ja sen jälkeen tilaamaan jatkuva Storytel-jäsenyys. 

 

Mitä tehtiin? 

Yhteistyössä hyödynnettiin vaikuttajan itse luomaa sisältöä vaikuttajan omassa kanavassa. Lisäksi sisältöjä nostettiin Storytelin omaan maksettuun some-mainontaan. 

Pitkäjänteinen brand ambassador -yhteistyö Inarin ja Storytelin välillä on sisältänyt pääsääntöisesti Instagram Story -sisältöjä. Inari on nostanut omia suosikkejaan ja lukuvinkkejä seuraajilleen Instagram Storyssaan noin kolme kertaa kuukaudessa. Kaikissa sisällöissä ohjataan swipe up -ominaisuudella Storytelin sivustolle ja kehotetaan tarttumaan 30 päivän ilmaiseen kokeilujaksoon. Linkki ohjautuu Inarin omalle personoidulle landing pagelle Storytelissä, mikä pitää vaikuttajayhteistyön polun selkeänä seuraajille. 

Yhteistyössä käytetään Instagramin ‘branded content’ -työkalua, jonka avulla Storytel pystyy nostamaan Inarin sisältöjä omaan maksettuun Instagram-mainontaan. Vaikuttajasisällöt toimivat erittäin hyvin Storytelin omassa kanavassa, ja maksetun mainonnan nostot ovat tuoneet 40% konversioista.

Kuluneen vuoden aikana Inari on julkaissut kokonaisuudessaan 101 yhteistyö-postausta. Postauksia on katsottu yli miljoona kertaa ja niihin on sitouduttu lähes 5000 kertaa. Sisältöjen keskimääräinen sitoutumisprosentti on 6.79%

Myös Storytelin markkinointipäällikkö Pekka Paasikangas on tyytyväinen yhteistyöhön:

“Olen ollut tyytyväinen yhteistyön tuloksiin. Yhteistyö on myös koordinoitu hienosti PING Helsingin toimesta, mikä on säästänyt minulta aikaa ja vaivaa.”

Pitkäjänteinen brand ambassador -vaikuttajayhteistyö

Tulokset (lokakuussa 2020)

  • Yli 100 kampanjapostausta vaikuttajan kanavassa
  • Tavoittavuus 1.1 miljoonaa, sitoutuneisuus 6.79%.  
  • 40% yhteistyön kautta tulleista asiakkaista on tilannut Storytel-jäsenyyden ilmaisen kokeilujakson jälkeen
  • 18% edullisempi CPA verrattuna muihin vaikuttajayhteistöihin
  • 40% tulleista konversioista Storytelin oman maksetun mainonnan kautta

 

Vinkit

Hyödynnä vaikuttajasisältöjä myös omassa maksetussa mainonnassa. 

 

Kehitys: 

Pitkäjänteinen sisältöpohjainen yhteistyö on kehittynyt tuote- ja palvelumuotoiluun vaikuttajan ja asiakkaan välillä. Lapin puheenvuoro by Inari Fernández -podcast julkaistaan marraskuussa 2020 osana Storytel Original -sarjaa. 

 

Myös meillä PING Helsingillä on ilo tarjota 30 päivän ilmainen Storytel-kokeilujakso uusille asiakkaille. Sukella siis tuhansien tarinoiden maailmaan täällä

About the author

PING Helsinki on vaikuttajamediatoimisto, joka tuo yhteen vaikuttajat eri kanavista ja kaikilta toimialoilta. PING Helsingin kautta vaikuttajayhteistyön suunnittelu on helppoa ja tuloksellista olipa kysymys H2H Strategiasta, vaikuttaja-analyysista, kampanjasta, konseptoinnista, kilpailusta tai elämyksistä. PING Helsinki pitää yllä kaikille avointa somevaikuttajien eettistä koodistoa ja tekee jatkuvaa vaikuttajamarkkinoinnin tutkimusta.

Related Posts