Pitkäjänteinen brand ambassador -yhteistyö Äidin Puheenvuoro -kanavista tutun Inari Fernándezin ja äänikirjapalvelu Storytelin välillä on ollut erityisen vaikuttava ja menestyksekäs.
Yhteistyö on tuonut ääni- ja e-kirjapalvelulle valtavan määrän sitoutuneempia asiakkaita sekä suoria kustannussäästöjä. Vaikuttajasisältöjen hyödyntäminen Storytelin kanavissa on ollut huomattavasti tuloksellisempaa kuin yrityksen omien orgaanisten sisältöjen käyttö.
Tulokset
- Vaikuttajan kautta tulleiden asiakkaiden pysyvyys 40%, muissa vaikuttajayhteistöissä keskiarvo 36%
- 18% edullisempi CPA verrattuna muuhun vaikuttajayhteistyöhön
- 40% konversio nostamalla vaikuttajasisältöjä omassa maksetussa some-mainonnassa
Tavoitteet
Yhteistyön tavoitteena oli saada uudet asiakkaat tarttumaan Storytelin ilmaiseen kokeilujaksoon, ja sen jälkeen tilaamaan jatkuva Storytel-jäsenyys.
Mitä tehtiin?
Yhteistyössä hyödynnettiin vaikuttajan itse luomaa sisältöä vaikuttajan omassa kanavassa. Lisäksi sisältöjä nostettiin Storytelin omaan maksettuun some-mainontaan.
Pitkäjänteinen brand ambassador -yhteistyö Inarin ja Storytelin välillä on sisältänyt pääsääntöisesti Instagram Story -sisältöjä. Inari on nostanut omia suosikkejaan ja lukuvinkkejä seuraajilleen Instagram Storyssaan noin kolme kertaa kuukaudessa. Kaikissa sisällöissä ohjataan swipe up -ominaisuudella Storytelin sivustolle ja kehotetaan tarttumaan 30 päivän ilmaiseen kokeilujaksoon. Linkki ohjautuu Inarin omalle personoidulle landing pagelle Storytelissä, mikä pitää vaikuttajayhteistyön polun selkeänä seuraajille.
Yhteistyössä käytetään Instagramin ‘branded content’ -työkalua, jonka avulla Storytel pystyy nostamaan Inarin sisältöjä omaan maksettuun Instagram-mainontaan. Vaikuttajasisällöt toimivat erittäin hyvin Storytelin omassa kanavassa, ja maksetun mainonnan nostot ovat tuoneet 40% konversioista.
Kuluneen vuoden aikana Inari on julkaissut kokonaisuudessaan 101 yhteistyö-postausta. Postauksia on katsottu yli miljoona kertaa ja niihin on sitouduttu lähes 5000 kertaa. Sisältöjen keskimääräinen sitoutumisprosentti on 6.79%.
Myös Storytelin markkinointipäällikkö Pekka Paasikangas on tyytyväinen yhteistyöhön:
“Olen ollut tyytyväinen yhteistyön tuloksiin. Yhteistyö on myös koordinoitu hienosti PING Helsingin toimesta, mikä on säästänyt minulta aikaa ja vaivaa.”
Tulokset (lokakuussa 2020)
- Yli 100 kampanjapostausta vaikuttajan kanavassa
- Tavoittavuus 1.1 miljoonaa, sitoutuneisuus 6.79%.
- 40% yhteistyön kautta tulleista asiakkaista on tilannut Storytel-jäsenyyden ilmaisen kokeilujakson jälkeen
- 18% edullisempi CPA verrattuna muihin vaikuttajayhteistöihin
- 40% tulleista konversioista Storytelin oman maksetun mainonnan kautta
Vinkit
Hyödynnä vaikuttajasisältöjä myös omassa maksetussa mainonnassa.
Kehitys:
Pitkäjänteinen sisältöpohjainen yhteistyö on kehittynyt tuote- ja palvelumuotoiluun vaikuttajan ja asiakkaan välillä. Lapin puheenvuoro by Inari Fernández -podcast julkaistaan marraskuussa 2020 osana Storytel Original -sarjaa.
Myös meillä PING Helsingillä on ilo tarjota 30 päivän ilmainen Storytel-kokeilujakso uusille asiakkaille. Sukella siis tuhansien tarinoiden maailmaan täällä!