Tuo vaikuttajamarkkinoinnin ja sosiaalisen median osaaminen organisaatioosi PING Academyn avulla

  • Tuntuuko että organisaatiossasi vaikuttajayhteistöitä on ’vähän kokeiltu’, mutta punainen lanka vaikuttajamarkkinoinnista puuttuu?
  • Pohditko miten tehdä vaikuttajamarkkinointia tuloksellisesti ja tehokkaasti?
  • Kaipaako yrityksenne somekanavat uutta suuntaa ja strategisempaa otetta?

PING Academyn käytännönläheisten workshoppien jälkeen sinulla on tuoda organisaatioosi tulokselliseen vaikuttajamarkkinointiin ja sometekemiseen tarvittava tietotaito ja työkalut.

Valmennuksemme tarjoavat mahdollisuuden kasvattaa omaa tietotaitoa vaikuttajamarkkinoinnista ja sosiaalisen median optimoinnista maan johtavien asiantuntijoiden opastuksella. Valmennuksen jälkeen sinulla on kattava kokonaiskuva vaikuttajamarkkinoinnin mahdollisuuksista liiketoiminnan kehittämisessä ja tuloksellinen prosessi vaikuttajayhteistöiden läpivientiin. 

Koulutussarja räätälöidään osallistujille sopivaksi, ja sisällössä otetaan huomioon osallistujien kysymykset ja toiveet. PING Academy tarjoaa kaikille jotain uutta omasta osaamistasosta tai aiemmasta vaikuttajamarkkinoinnin kokemuksesta riippumatta.
ping academy

 

Kokonaisuutena koulutus oli todella hyvä! Sain uusia ideoita markkinointiimme ja se on mielestäni onnistuneen koulutuksen merkki.
 
”Workshop-tyyppisen työskentelyn yhdistäminen alustuksen/teoriaosuuden perään on loistava idea.” 

Seuraavat PING Academy -valmennuksemme

Tavoitteellinen vaikuttajamarkkinointi

To 27.5. klo 9-11
Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi on parhaimmillaan paljon enemmän kuin vain yksittäinen blogipostaus tai YouTube-video. Tässä käytännönläheisessä ja inspiroivassa koulutuksessa opit, miten voit hyödyntää vaikuttajayhteistyön monet eri mahdollisuudet osana yrityksen markkinointiviestinnän suunnitelmaa. Koulutuksessa perehdytään vaikuttajamarkkinoinnin prosessiin onnistuneiden case-esimerkkien kautta.
 
Toukokuisen valmennuksen pitää PING Helsingin perustaja ja toimitusjohtaja Inna-Pirjetta Lahti, joka yhdistää sujuvasti viestinnän, markkinoinnin ja myynnin tuoden inspiroiviin valmennuksiinsa myös ajankohtaisia esimerkkejä käytännön elämästä.
 
Sanottua PING Helsingin valmennuksista:
 
”Todella hyvä ja kattava kokonaisuus!”
 
”Valmennus avasi minulle aivan uuden maailman, kiitos!”

Inhimillinen kriisiviestintä somessa

8.6. klo 9-11
Miten toimia silloin, kun kriisi iskee päälle ja yritys nousee otsikoihin jonkin odottamattoman tapahtuman seurauksena? Viallinen tuote, pieleen mennyt asiakaspalvelutilanne, luonnonmullistus tai koko alaa koskettava tapahtuma voivat saada aikaan laajaa huomiota ja kuohuntaa niin sosiaalisessa kuin perinteisessäkin mediassa. Koulutuksessa annetaan käytännönläheisiä vinkkejä kriisiviestintään, siihen valmistautumiseen, sen organisoimiseen ja kohuun reagointiin erityisesti somekanavissa.
 
Valmennuksen pitää PING Helsingin kasvujohtaja Tuomo Meretniemi, jolla on laaja kokemus erilaisista kriisitilanteista ja niiden hoitamisesta niin somekanavissa kuin tv-uutisten kameroiden edessä. 
 
Sanottua PING Helsingin valmennuksista:
 
”Energisoivaa asiantuntemusta, joka antaa uusia oivalluksia!”
 
”Ammattitaito paistoi. Nautin erilaisista esimerkeistä, jotka tempasivat mukaan ja kiteyttivät eri osa-alueet kokonaisuuteen.”
 
ping academy sofian aamupala

Mikä PING Academy on?

PING Academy tarjoaa markkinointi- ja viestintäalan toimijoille mahdollisuuden kasvaa vaikuttajamarkkinoinnin osaajiksi johtavien asiantuntijoiden opastuksella.

PING Academy on valmennuskokonaisuus, jonka jokainen osa tukee edellisissä opittuja asioita – mutta samalla toimii itsenäisenä kokonaisuutena. Näin ollen voit ilmoittautua joko kaikkiin tai yksittäiseen koulutukseen, mikäli yksittäinen osa-alue kaipaa vahvistusta. 

Kenelle PING Academy on tarkoitettu?

Markkinoinnin johto- ja päällikkötason tehtävissä toimiville valmennussarja antaa kattavan kokonaiskuvan vaikuttajayhteistyön mahdollisuuksista liiketoiminnan kehittämisessä.

Koulutuksesta konkreettisista työkaluista ja käytännön vinkeistä yhteistöiden läpivientiin hyötyvät erityisesti vaikuttajamarkkinoinnin tekijät:

  • B2C ja B2B yrityksissä
  • PR-toimistoissa
  • mainos- ja mediatoimistoissa
  • järjestöt tai julkisen sektorin ammattilaiset 

Valmennukset ovat saaneet huippuarviot osallistujilta ja vuoden 2019 osallistujista 94% suosittelisi koulutusta kollegoilleen:

Mielestäni kummankin osio oli selkeä ja sisältö mielenkiintoista. Kiva, että tutkimustietoa oli kohtuu paljon, koska mielipiteet ovat vain mielipiteitä.” 

Hyvä, että B2B esimerkkejä oli mukana. Kiitos myös kouluttajille kattavasta materiaalista, josta on varmasti hyötyä omassa työssäni.” 

Valmentajina vaikuttajamarkkinoinnin edelläkävijät

PING Academyn kouluttajina toimivat PING Helsingin perustaja ja toimitusjohtaja Inna-Pirjetta Lahti, strategiajohtaja Varpu Rusila, kasvujohtaja Tuomo Meretniemi sekä vastuullisen vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija Pinja Orre. Valmentajien käytännön kokemuksen ja ymmärryksen avulla organisaatiosi välttää vaikuttajamarkkinoinnin sudenkuopat ja pystyy tekemään alusta alkaen tuloksellista vaikuttajayhteistyötä. 

Painotamme aina käytännön läheistä otetta ja sitä, että valmennuksen oppeja voi soveltaa omaan työhön niin B2C- kuin B2B-puolellakin.

Valmentajat

Inna-Pirjetta Lahti on Suomen johtava vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija, inspiroivien tapahtumien ja ilmiöiden luoja sekä taitava digitaalisuuden ja sosiaalisen median hyödyntäjä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri.
 
Kouluttajana Inna-Pirjetta tuo esille vankan osaamisensa yhdistettynä innostavaan tapaan esiintyä ja inspiroida kuulijoitaan. Hänen puheenvuoronsa sisältävät niin konkreettisia esimerkkejä jo toteutuneista kampanjoista kuin viestejä ja signaaleja siitä mihin vaikuttajamarkkinointi on kehittymässä. 
 
Hänen perustamansa PING Festival on kasvanut kolmessa vuodessa Pohjois-Euroopan merkittävimmäksi vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijatapahtumaksi tuoden yhteen satoja vaikuttajia sekä vaikuttajamarkkinointia hyödyntäviä markkinointipäättäjiä.
 
DI Varpu Rusila on PING Helsingin strategi ja vahvan vaikuttajaprofiilin lisäksi hän omaa vankan kokemuksen kaupan alalta.
 
Viimeisimmän kanavakokonaisuutensa, yli 70 000 ihmistä kuussa tavoittavan, englanninkielisen Suomi-sisältöä tuottavan Her Finlandin, hän on rakentanut alle kahdessa vuodessa. 
 
Tuloksellista vaikuttajamarkkinointia suunnitellessaan Varpu yhdistää usein tarinankerronnan dataan, markkinointi- ja myyntiautomaatioon sekä hakukoneoptimointiin. 
 

PING Helsinki

 
PING Helsinki on myös alan yhteisen eettisen koodiston PING Ethicsin luoja. Vastuullisuus sekä vaikuttajamarkkinoinnin tutkimus ja mitattavuus on vahvasti mukana kaikessa PING Helsingin tekemisessä.
 
PING Helsinki toteuttaa asiakkailleen vaikuttajamarkkinoinnin strategioita, vaikuttajasuhteiden hoitamista, tapahtumia sekä palvelumuotoilua hyödyntäen ainutlaatuisen laajaa kansainvälistä verkostoa.