Poikkeuksellisesta tilanteesta johtuen PING Studio on nyt PING Webinaari!

PING Webinaari tuo yhteen sosiaalisen median vaikuttajat ja markkinointipäättäjät ajankohtaisten teemojen äärelle. PING Webinaarit tarjoavat yrityksille, yhdistyksille tai muille tahoille mahdollisuuden kertoa toiminnastaan, esitellä onnistuneita case-esimerkkejä tai herättää keskustelua tietyn teeman ympärillä.

Teemoitetuissa PING Webinaari -tapahtumissa kuullaan asiantuntijapuheenvuoro, opitaan onnistuneista sisältö- ja vaikuttajamarkkinoinnin caseista ja haastatellaan ja haastetaan sisällöntuottajia.

PING Webinaarin kumppanina saat valmiiksi järjestetyn virtuaalitilaisuuden ja tavoitat markkinoinnista kiinnostuneen yleisön.

Edelliset PING Webinaarit

Somevaikuttajat maailmaa muuttamassa

Kesäkuisessa PING Webinaarissa teemana oli somevaikuttajien yhteiskunnallinen rooli. Paljastimme kuluttajatutkimuksen tulokset suomalaisten somekäytöstä ja suhtautumisesta somevaikuttajiin: mitä ajatuksia herättää somevaikuttajat, jotka uskaltavat ottaa kantaa?
 
Samalla otettiin katsaus vaikuttajamarkkinointiin mainostajan näkökulmasta.
 
Lisäksi kuulimme kolme case-esimerkkiä siitä, kuinka somevaikuttajien avulla voidaan tuoda esille yhteiskunnallisia teemoja ja herättää keskustelua. Mukana caset #faktaakoronasta, apuu.fi-chat sekä Verta, hikeä ja T-paitoja -dokumenttisarja. 
 
Webinaarin päätti vaikuttajien Q&A, jossa mukana olivat toimittaja ja kulttuurivaikuttaja Emmi Nuorgam, Äidin puheenvuoro -kanavista tuttu Inari Fernández sekä tubettaja Joona Puhakka.

#faktaakoronasta - Someyrittäjänä koronakriisin läpi

Toisen #faktaakoronasta – webinaarin teemana oli koronaviruksen vaikutukset talouteen ja keinot selviytyä tilanteesta yrittäjänä.

Webinaarissa annettiin neuvoja ja työkaluja erityisesti somevaikuttajille ja muille pienyrittäjille: kuinka pitää yritys pystyssä haastavina aikoina ja mistä voi hakea tukea?

Puhujina Työ- ja elinkeinoministeriön Teollisuusneuvos Sampsa Nissinen, Nordean pääekonomisti Tuuli Koivu sekä tilitoimisto Greenstepin kirjanpitäjä.

Webinaarin päätti Q&A-keskustelu, jossa puhujien lisäksi mukana olivat Mimmit sijoittaa -kanavasta tutut Hanna Tikander ja Pia-Maria Nickström. Keskustelun emännöi Emmi Nuorgam.

Webinaarin mahdollisti Työ- ja elinkeinoministeriö

#faktaakoronasta - Luotettava someviestintä kriisitilanteessa

PING Webinaarin aiheena oli somevaikuttajien ja muiden somesisällöntuottajien vastuu ja rooli kriisitilanteesta viestimisessä. Webinaarissa annettiin ohjeita ja inspiraatiota luotettavaan someviestintään.
 
Webinaarissa kuultiin Valtioneuvoston kanslian viestintäasiantuntija Aapo Riihimäen puheenvuoro sekä tutustuttiin Mediapoolin Luotettavan somevaikuttajan käsikirjan työkaluihin.
 
Tilaisuuden päätti paneelikeskustelu, jossa mukana Mediapoolin valmiuspäällikkö Tero Koskinen, Tiedenaiset-yhteisöstä tuttu Anni Saukkola sekä somevaikuttajien valmentaja ja manageri Emmi Lehtomaa. Keskustelun moderoi toimittaja ja somevaikuttaja Emmi Nuorgam.

Edelliset PING Studiot

Kuka on vaikuttaja 2020-luvulla?

Vuoden 2020 ensimmäisessä PING Studiossa sukellettiin uuden vuosikymmenen ilmiöihin inhimillisen markkinoinnin keinoin ja pohdittiin sitä, ketkä ovat siinä osallisina. Futuristi, säveltäjä ja kirjailija Perttu Pölönen pohjusti aihetta kertomalla inhimillisen vallankumouksen mukanaan tuomista tulevaisuuden taidoista ja siitä, miten ne liittyvät markkinointiin.
 
Konkreettisten ja ajankohtaisten case-esimerkkien avulla opimme, miten monin eri tavoin vaikuttajat voivat tuoda vaikuttajamarkkinointiin ja sisältötuotantoon arvoa ja näkemystä. Lopuksi kuulimme eri taustaisten vaikuttajien kokemuksia ja näkemyksiä Q&A paneelikeskustelussa.

Oikeaa sisältöä oikeisiin kanaviin

Lokakuun PING Studiossa teemana oli monikanavaisuus. Videolle:n Tapio Haaja tarjoili voittavan videostrategian ainekset: Miten saada maksimaalinen hyöty irti videoista?
 
Ammattilaistubettajat huippusuositun Hydraulic Press Channelin takaa, Anni ja Lauri Vuohensilta, kertoivat omat vinkkinsä, kuinka hyödyntää sosiaalisen median kanavia menestyksekkään uran alustana. 

Hypementin Matti Vaininen kertoi EDM-duo STEREO:n tarinan ja työkalut brändin rakentamiseen.

Otavamedian Heini Korpela ja bloggaaja Minna Hirvonen esittelivät Otavamedian tekemän vaikuttajamarkkinoinnin trendiraportin mehukkaimmat löydökset: Miltä vaikuttajamarkkinointi näyttää 2020-luvulla?

Ihmiset ja ilmasto - Miten viestiä, valistaa ja vaikuttaa somessa?

17.9.2019 järjestetyssä PING Studiossa tartuttiin aiheeseen, joka on nyt ajankohtaisempi kuin koskaan. Mitä jokaisen meistä tulisi tietää ilmastovaikuttamisesta somessa? Mitä minä voin tehdä kestävämmän elintavan edistämiseksi – entä yritykset? 

Studion aluksi saimme kuulumisia maapallon reunoilta, kun löytöretkeilijä Pata Degerman kertoi meille havaintojaan. Tämän jälkeen Studion kumppaniyritykset Vattenfall ja Sitra esittelivät vinkit ja ajankohtaiset case-esimerkit siitä, mitä yritykset ja vaikuttajat voivat tehdä ilmaston eteen. Ohjelman päätti tuttuun tapaan Q&A-osuus, jossa vaikuttajat pääsivät keskustelemaan iltapäivän teemasta.