Poikkeuksellisesta tilanteesta johtuen PING Studio on nyt PING Webinaari!

PING Webinaari tuo yhteen sosiaalisen median vaikuttajat ja markkinointipäättäjät ajankohtaisten teemojen äärelle. PING Webinaarit tarjoavat yrityksille, yhdistyksille tai muille tahoille mahdollisuuden kertoa toiminnastaan, esitellä onnistuneita case-esimerkkejä tai herättää keskustelua tietyn teeman ympärillä.

Teemoitetuissa PING Webinaari -tapahtumissa kuullaan asiantuntijapuheenvuoro, opitaan onnistuneista sisältö- ja vaikuttajamarkkinoinnin caseista ja haastatellaan ja haastetaan sisällöntuottajia.

Seuraava PING Webinaari järjestetään tiistaina 9.6. klo 9-11. Lue lisää alla ja ilmoittaudu mukaan!

PING Webinaarin kumppanina saat valmiiksi järjestetyn virtuaalitilaisuuden ja tavoitat markkinoinnista kiinnostuneen yleisön.

Somevaikuttajat maailmaa muuttamassa

9.6.2020
Millainen on somevaikuttajien yhteiskunnallinen rooli? Miten kuluttajat suhtautuvat somevaikuttajiin, jotka rohkeasti ottavat kantaa? Entä miltä vaikuttajamarkkinointi näyttää mainostajan silmin?
 
Tiistaina 9.6. klo 9-11 järjestettävässä PING Webinaarissa teemana on ”Somevaikuttajat maailmaa muuttamassa”. Luvassa inspiroivia puheenvuoroja ja keskusteluja somevaikuttajien yhteiskunnallisesta roolista ja vaikutusmahdollisuuksista.
 
Avauspuheenvuoro 
Inna-Pirjetta Lahti, perustaja, PING Helsinki ja Varpu Pöyry, Strategi, PING Helsinki
 
Keynote: Somevaikuttajien yhteiskunnallinen rooli
Hanna Reinikainen, väitöskirjatutkija ja Pinja Orre, Soul of Inspiration & Communication, PING Helsinki
Paljastamme uunituoreen, Media-alan tutkimussäätiön rahoittaman kuluttajatutkimuksen tulokset suomalaisten somekäytöstä ja suhtautumisesta somevaikuttajiin: mitä ajatuksia herättää somevaikuttajat, jotka uskaltavat ottaa kantaa? Samalla otetaan katsaus vaikuttajamarkkinointiin mainostajan näkökulmasta. Mitkä ovat tärkeimmät onnistumisen mittarit ja mitkä tekijät vaikuttavat vaikuttajan valintaan?
 
Case 1: #faktaakoronasta
Aapo Riihimäki, Viestintäasiantuntija, Valtioneuvoston kanslia
#faktaakoronasta -viestin mukana yli 1800 suomalaista somevaikuttajaa saavat ajankohtaisimmat viestit koronavirukseen liittyen suoraan viranomaisilta. Miksi somevaikuttajat on otettu mukaan koronaviestintään ja millainen vaikuttajien rooli on ollut koronapandemian aikana.
 
Case 2: Apuu.fi-chatin lanseeraus
Leena Poutanen, Viestintä- ja varainhankintajohtaja, SOS-Lapsikylä
Korona-aika on muuttanut meidän kaikkien, mutta erityisesti lasten elämää. Poikkeuksellisena aikana lasten hätä on näkynyt SOS-Lapsikylän Apuu-chatissa: alakouluikäisille suunnatussa chat-palvelussa on käyty jo yli 900 keskustelua. Monet somevaikuttajat ovat ohjanneet nuoria seuraajiaan avun pariin ja ovat olleet tärkeässä roolissa siinä, että palvelu on tavoittanut kohderyhmänsä.
 
Case 3: Verta, hikeä ja T-paitoja
Esa Kukkonen, Publishing Executive, Yle ja Matti Tiensuu, Director, Warner Bros.
 Ylen näyttämässä Verta, hikeä ja T-paitoja dokumentaarissa 4 vaikuttajaa pääsevät tutustumaan pikamuodin tuotantoprosessiin Myanmarissa. Tässä puheenvuorossa tuodaan esille näkökulmia siitä, minkälaista lisä-arvoa somevaikuttajien osallistaminen yhteiskunnallisia teemoja käsittelevään projektiin voi tuoda sekä minkälaisia tuloksia sillä on saatu aikaan.
 
Vaikuttajien Q&A: Vaikuttajien yhteiskunnallinen rooli vaikuttajan näkökulmasta
Emmi Nuorgam
Inari Fernandez
Joona Puhakka

#faktaakoronasta - Someyrittäjänä koronakriisin läpi

16.4.2020

Toisen #faktaakoronasta – webinaarin teemana oli koronaviruksen vaikutukset talouteen ja keinot selviytyä tilanteesta yrittäjänä.

Webinaarissa annettiin neuvoja ja työkaluja erityisesti somevaikuttajille ja muille pienyrittäjille: kuinka pitää yritys pystyssä haastavina aikoina ja mistä voi hakea tukea?

Puhujina Työ- ja elinkeinoministeriön Teollisuusneuvos Sampsa Nissinen, Nordean pääekonomisti Tuuli Koivu sekä tilitoimisto Greenstepin kirjanpitäjä.

Webinaarin päätti Q&A-paneelikeskustelu, jossa puhujien lisäksi mukana olivat Mimmit sijoittaa -kanavasta tutut Hanna Tikander ja Pia-Maria Nickström. Keskustelun emännöi toimittaja ja somevaikuttaja Emmi Nuorgam.

Webinaarin mahdollisti Työ- ja elinkeinoministeriö

#faktaakoronasta - Luotettava someviestintä kriisitilanteessa

24.3.2020
PING Webinaarin aiheena oli somevaikuttajien ja muiden somesisällöntuottajien vastuu ja rooli kriisitilanteesta viestimisessä. Webinaarissa annettiin ohjeita ja inspiraatiota luotettavaan someviestintään.
 
Webinaarissa kuultiin Valtioneuvoston kanslian viestintäasiantuntija Aapo Riihimäen puheenvuoro sekä tutustuttiin Mediapoolin Luotettavan somevaikuttajan käsikirjan työkaluihin. Tilaisuuden päätti paneelikeskustelu, jossa mukana Mediapoolin valmiuspäällikkö Tero Koskinen, Tiedenaiset-yhteisöstä tuttu Anni Saukkola sekä somevaikuttajien valmentaja ja manageri Emmi Lehtomaa. Keskustelun moderoi toimittaja ja somevaikuttaja Emmi Nuorgam.

PING Studio: Kuka on vaikuttaja 2020-luvulla?

21.1.2020
 
Vuoden 2020 ensimmäisessä PING Studiossa sukellettiin uuden vuosikymmenen ilmiöihin inhimillisen markkinoinnin keinoin ja pohdittiin sitä, ketkä ovat siinä osallisina. Futuristi, säveltäjä ja kirjailija Perttu Pölönen pohjusti aihetta kertomalla inhimillisen vallankumouksen mukanaan tuomista tulevaisuuden taidoista ja siitä, miten ne liittyvät markkinointiin.
 
Konkreettisten ja ajankohtaisten case-esimerkkien avulla opimme, miten monin eri tavoin vaikuttajat voivat tuoda vaikuttajamarkkinointiin ja sisältötuotantoon arvoa ja näkemystä. Lopuksi kuulimme eri taustaisten vaikuttajien kokemuksia ja näkemyksiä Q&A paneelikeskustelussa.

PING Studio: Oikeaa sisältöä oikeisiin kanaviin

29.10.2019
Lokakuun PING Studiossa teemana oli monikanavaisuus. Videolle:n Tapio Haaja tarjoili voittavan videostrategian ainekset: Miten saada maksimaalinen hyöty irti videoista?
 
Ammattilaistubettajat huippusuositun Hydraulic Press Channelin takaa, Anni ja Lauri Vuohensilta, kertoivat omat vinkkinsä, kuinka hyödyntää sosiaalisen median kanavia menestyksekkään uran alustana. 

Hypementin Matti Vaininen kertoi EDM-duo STEREO:n tarinan ja työkalut brändin rakentamiseen.

Otavamedian Heini Korpela ja bloggaaja Minna Hirvonen esittelivät Otavamedian tekemän vaikuttajamarkkinoinnin trendiraportin mehukkaimmat löydökset: Miltä vaikuttajamarkkinointi näyttää 2020-luvulla?

PING Studio: Ihmiset ja ilmasto - Miten viestiä, valistaa ja vaikuttaa somessa?

17.9.2019

17.9.2019 järjestetyssä PING Studiossa tartuttiin aiheeseen, joka on tällä hetkellä ajankohtaisempi kuin koskaan. Mitä jokaisen meistä tulisi tietää ilmastovaikuttamisesta somessa? Mitä minä voin tehdä kestävämmän elintavan edistämiseksi – entä yritykset? 

Studion aluksi saimme kuulumisia maapallon reunoilta, kun löytöretkeilijä Pata Degerman kertoi meille uusimpia havaintojaan. Tämän jälkeen Studion kumppaniyritykset Vattenfall ja Sitra esittelivät meille vinkit ja ajankohtaiset case-esimerkit siitä, mitä yritykset ja vaikuttajat voivat tehdä ilmaston eteen. Ohjelman päätti tuttuun tapaan Q&A-osuus, jossa vaikuttajat pääsivät keskustelemaan iltapäivän teemasta.