Poikkeuksellisesta tilanteesta johtuen PING Studio on nyt PING Webinaari!

PING Webinaari tuo yhteen sosiaalisen median vaikuttajat ja markkinointipäättäjät ajankohtaisten teemojen äärelle. PING Webinaarit tarjoavat yrityksille, yhdistyksille tai muille tahoille mahdollisuuden kertoa toiminnastaan, esitellä onnistuneita case-esimerkkejä tai herättää keskustelua tietyn teeman ympärillä.

Teemoitetuissa PING Webinaari -tapahtumissa kuullaan asiantuntijapuheenvuoro, opitaan onnistuneista sisältö- ja vaikuttajamarkkinoinnin caseista ja haastatellaan ja haastetaan sisällöntuottajia.

PING Webinaarin kumppanina saat valmiiksi järjestetyn virtuaalitilaisuuden ja tavoitat markkinoinnista kiinnostuneen yleisön.

Edelliset PING Webinaarit

Miten luoda ilmiöitä?

Millainen on ilmiön resepti? Kuinka yhdistää eri kanavien mahdollisuudet vaikuttavaksi kokonaisuudeksi? Entä miten keskustelut saadaan valumaan sosiaalisesta mediasta myös oikeaan elämään ja katukuvaan?

Inspiroivan keynote-puheenvuoron piti Risto Kuulasmaa, jonka jälkeen kuultiin esimerkkejä tämän vuoden ilmiöistä: #virtuaalivappu, #jaffajuicy ja TikTok.

Inari Fernándezin emännöimässä paneelikeskustelussa mukana Sari Aalto, Jenni Häyrinen ja Roope Rannisto.

Webinaarissa palkittiin myös Vuoden Valinnat 2020. Voittajat esittelyineen löytyvät täältä!

Somevaikuttajat maailmaa muuttamassa

Kesäkuisessa PING Webinaarissa teemana oli somevaikuttajien yhteiskunnallinen rooli. Paljastimme kuluttajatutkimuksen tulokset suomalaisten somekäytöstä ja suhtautumisesta somevaikuttajiin, sekä otettiin katsaus vaikuttajamarkkinointiin mainostajan näkökulmasta.
 
Lisäksi kuulimme kolme case-esimerkkiä siitä, kuinka somevaikuttajien avulla voidaan tuoda esille yhteiskunnallisia teemoja ja herättää keskustelua. Mukana caset #faktaakoronasta, apuu.fi-chat sekä Verta, hikeä ja T-paitoja -dokumenttisarja. 
 
Paneelikeskustelussa Emmi NuorgamInari Fernández sekä Joona Puhakka.

#faktaakoronasta - Someyrittäjänä koronakriisin läpi

Toisen #faktaakoronasta – webinaarin teemana oli koronaviruksen vaikutukset talouteen ja keinot selviytyä tilanteesta yrittäjänä.

Webinaarissa annettiin neuvoja ja työkaluja erityisesti somevaikuttajille ja muille pienyrittäjille: kuinka pitää yritys pystyssä haastavina aikoina ja mistä voi hakea tukea?

Puhujina Työ- ja elinkeinoministeriön Teollisuusneuvos Sampsa Nissinen, Nordean pääekonomisti Tuuli Koivu sekä tilitoimisto Greenstepin kirjanpitäjä.

Paneelikeskustelussa puhujien lisäksi mukana olivat Mimmit sijoittaa -kanavasta tutut Hanna Tikander ja Pia-Maria Nickström. Keskustelun emännöi Emmi Nuorgam.

Edelliset PING Studiot

Kuka on vaikuttaja 2020-luvulla?

Vuoden 2020 ensimmäisessä PING Studiossa sukellettiin uuden vuosikymmenen ilmiöihin inhimillisen markkinoinnin keinoin ja pohdittiin sitä, ketkä ovat siinä osallisina. Futuristi, säveltäjä ja kirjailija Perttu Pölönen pohjusti aihetta kertomalla inhimillisen vallankumouksen mukanaan tuomista tulevaisuuden taidoista ja siitä, miten ne liittyvät markkinointiin.
 
Konkreettisten ja ajankohtaisten case-esimerkkien avulla opimme, miten monin eri tavoin vaikuttajat voivat tuoda vaikuttajamarkkinointiin ja sisältötuotantoon arvoa ja näkemystä. Lopuksi kuulimme eri taustaisten vaikuttajien kokemuksia ja näkemyksiä Q&A paneelikeskustelussa.

Oikeaa sisältöä oikeisiin kanaviin

Lokakuun PING Studiossa teemana oli monikanavaisuus. Videolle:n Tapio Haaja tarjoili voittavan videostrategian ainekset: Miten saada maksimaalinen hyöty irti videoista?
 
Ammattilaistubettajat huippusuositun Hydraulic Press Channelin takaa, Anni ja Lauri Vuohensilta, kertoivat omat vinkkinsä, kuinka hyödyntää sosiaalisen median kanavia menestyksekkään uran alustana. 

Hypementin Matti Vaininen kertoi EDM-duo STEREO:n tarinan ja työkalut brändin rakentamiseen.

Otavamedian Heini Korpela ja bloggaaja Minna Hirvonen esittelivät Otavamedian tekemän vaikuttajamarkkinoinnin trendiraportin mehukkaimmat löydökset: Miltä vaikuttajamarkkinointi näyttää 2020-luvulla?

Ihmiset ja ilmasto - Miten viestiä, valistaa ja vaikuttaa somessa?

17.9.2019 järjestetyssä PING Studiossa tartuttiin aiheeseen, joka on nyt ajankohtaisempi kuin koskaan. Mitä jokaisen meistä tulisi tietää ilmastovaikuttamisesta somessa? Mitä minä voin tehdä kestävämmän elintavan edistämiseksi – entä yritykset? 

Studion aluksi saimme kuulumisia maapallon reunoilta, kun löytöretkeilijä Pata Degerman kertoi meille havaintojaan. Tämän jälkeen Studion kumppaniyritykset Vattenfall ja Sitra esittelivät vinkit ja ajankohtaiset case-esimerkit siitä, mitä yritykset ja vaikuttajat voivat tehdä ilmaston eteen. Ohjelman päätti tuttuun tapaan Q&A-osuus, jossa vaikuttajat pääsivät keskustelemaan iltapäivän teemasta.