Clubhouse on nyt Suomessa! Mutta mikä se oikein on?

Oletko jo kuullut uudesta, ääneen ja puheeseen perustuvasta sosiaalisen median sovelluksesta Clubhousesta, jossa ihmiset voivat keskustella keskenään ympäri maailmaa eri aiheille luoduissa keskusteluhuoneissa? Jos vastaauksesi on “en”, sopii tämä artikkeli loistavasti sinulle! Jos taas vastasit “kyllä“, sopii tämä artikkeli sinulle silti, sillä se sisältää tehokkaita tietoiskuja käyttämisen tueksi!

Mikä on Clubhouse?

Clubhouse on vuonna 2020 alussa julkaistu ääneen ja puheeseen perustuva sovellus, jossa ihmiset ympäri maailmaa voivat keskustella kenen tahansa kanssa eri aiheille luoduissa virtuaalisissa keskusteluhuoneissa. Clubhousen käyttö on maksutonta  ja se toimii tällä hetkellä vielä toistaiseksi vain Applen iOS-laitteilla. Lisäksi Clubhouseen pääsee liittymään vain toisen henkilön kutsumana.

Mitä Clubhousessa voi tehdä?

Liittymisen jälkeen käyttäjä voi valita itseään kiinnostavat teemat ja sovellus alkaa tarjoamaan niiden perusteella juuri käyttäjää kiinnostavia huoneita ja klubeja.  Huoneita voi alkaa seuraamaan tai liittyä itseään kiinnostaviin keskusteluihin, ihan koska tahansa, ihan missä tahansa. Koska Clubhouse perustuu vain ääneen, ei siellä voi siksi julkaista ollenkaan kuva- tai tekstisisältöjä ja se tekeekin sovelluksesta hyvin erilaisen ja uniikin. Keskusteluhuoneissa käydyt keskustelut eivät myöskään tallennu, vaan niitä voi kuunnella vain ja ainoastaan live- lähetyksenä.

Mihin Clubhousea voi käyttää?

Clubhousea voi käyttää sulavasti eri käyttötarkoituksiin, kuten esimerkiksi verkostostoitumisvartteihin, yhteiskunnalliseen keskusteluun, ideointisessioihin, henkilöbrändäykseen, sparrailuun, illanviettoihin tai vaikkapa vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijoiden lounasteluihin. Clubhouse tarjoaa oivan alustan muun muassa henkilöbrändin kehittämiseen ja vahvistamiseen sekä se toimii erinomaisesti yhteiskunnallisten aiheiden keskustelualustana. Mitäpä, jos loisit itsellesi, tietylle porukalle tai yrityksellesi säännöllisesti jatkuvan 15 minuutin Clubhouse-vartin, jossa voisit keskustella muiden samanhenkisten ihmisten kanssa ja luoda sitä kautta uusia verkostoja, vankkoja suhteita ja jopa lisätä myyntiä?

Kaipaatko sinä sparrausta someen tai somesisältöihisi? Haluaisitko luoda jotain uutta ja ilmiömäistä?
PING Helsinki auttaa sinua kaikissa mahdollisissa asioissa, joten älä epäröi olla yhteyksissä meihin!<3

About the author

PING Helsinki on vaikuttajamediatoimisto, joka tuo yhteen vaikuttajat eri kanavista ja kaikilta toimialoilta. PING Helsingin kautta vaikuttajayhteistyön suunnittelu on helppoa ja tuloksellista olipa kysymys H2H Strategiasta, vaikuttaja-analyysista, kampanjasta, konseptoinnista, kilpailusta tai elämyksistä. PING Helsinki pitää yllä kaikille avointa somevaikuttajien eettistä koodistoa ja tekee jatkuvaa vaikuttajamarkkinoinnin tutkimusta.

Related Posts