fbpx
sosiaalisen median vinkit

Ota somekanavistasi kaikki irti

PING Studiossa sukelsimme videoiden ja monikanavaisuuden maailmaan yhteistyökumppaneidemme Videollen, Meltwaterin, Otavamedian ja Allas Sea Poolin kanssa. Kokosimme lukijoillemme tärkeimmät tärpit ja vinkit sosiaalisen median tehokkaampaan hyödyntämiseen.  1. Sisältö on edelleen kuningas Kaikki lähtee hyvästä sisällöstä. Mitä ihmiset haluavat lukea, nähdä tai kuulla? Mitä he hyötyvät jakamastasi sisällöstä? Kiinnostava, laadukas sisältö nappaa mukaansa ja saa katsojat kaipaamaan… Lue lisää
Read More
kaupallisen sisällön merkitseminen

Mitä kaupallisten yhteistöiden merkitsemisestä täytyy tietää?

Kaupallisen sisällön merkitseminen on nähty kuumana puheenaiheena vaikuttajamarkkinoinnin ympärillä kevään ja kesän aikana. Alaa on jo pitkään hiertänyt yhtenäisten pelisääntöjen ja ohjeistuksen puuttuminen. Keskustelussa on noussut myös esille pelko siitä, että ”Entäs jos mokaan?” -asenne saa vaikuttajat lopettamaan sisällöntuotannon ja vie mainostajilta mahdollisuuden uuden markkinointitavan kehittämiseen. PING Helsinki pyrkii kaikessa toiminnassaan helpottamaan sekä mainostajien että vaikuttajien… Lue lisää
Read More
Somevaikuttajan lausuntopyynnöt

Vaikuttaja, jatka vaan elämääsi!

Harva ammatti on niin yksinäinen kuin somevaikuttajan työ. Vaikuttajalla on harvoin ympärillä tiimiä, jonka kanssa sparrailla sisältöjä, joille jakaa työtaakkaansa tai joilta saada palautetta. Hyvät päivät lipuvat ohi huomaamatta, kun kukaan ei muistuta pysähtymään onnistumisien äärelle, huonoista puhumattakaan. Miten ihanaa olisikaan käpertyä sohvalle sillä välin, kun joku muu puhaltaisi tummenevat pilvet pois taivaalta. Somen ammattilaiset,… Lue lisää
Read More
Muista merkitä kaupallinen yhteistyö vaikuttajamarkkinoinnissa

Vaikuttaja, sano aina ei piilomainonnalle

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä on kasvanut merkittävästi viime vuosina ja se on saanut jatkuvasti uusia muotoja, joista kaupallinen yhteistyö on ehkä tunnetuin. Lain – tarkemmin sanottuna kuluttajansuojalain – näkökulmasta kyse on kuitenkin markkinoinnista siinä missä kaikessa muussakin yritysten kuluttajille suuntaamassa kaupallisessa viestinnässä. Näin ollen myös vaikuttajamarkkinointiin sovelletaan toteuttamistavasta riippumatta kuluttajansuojalakia. Erityisen keskeistä vaikuttajamarkkinoinnissa on kuluttajansuojalain vaatimus mainonnan… Lue lisää
Read More

Vaikuttaja! Tiedätkö miksi sinun kannattaisi rekisteröityä Meltwaterin Social Influencers -palveluun?

Tähän mennessä Meltwaterin Social Influencers -palveluun on rekisteröitynyt jo yli 350 suomalaista vaikuttajaa. Rekisteröitymisen ansiosta vaikuttaja on paremmin kiinnostavien brändien löydettävissä ja tavoitettavissa. Vaikuttajan kannattaa myös täydentää omia tietojaan palveluun, jotta vaikuttajia etsivät markkinoinnin ammattilaiset ymmärtävät paremmin vaikuttajan kiinnostuksen kohteita ja vaikuttavuutta. Vaikuttajalle rekisteröityminen on aina ilmaista.   Mitä päivityksiä omaan vaikuttajakorttiin kannattaa tehdä? Ensimmäisenä kannattaa… Lue lisää
Read More

Kuinka saada enemmän yhteistöitä Instagramissa? 7 vinkkiä vaikuttajille

Millä perusteella vaikuttajat valitaan yhteistyöhankkeisiin? Miten saada lisää kiinnostavia kaupallisia yhteistyömahdollisuuksia somessa, erityisesti Instagramissa? Minkälaiset profiilit kiinnostavat yrityksiä? Entä onko jotain, mikä on ehdoton este yhteistyölle? Koska aihe on herättänyt paljon kysymyksiä ja kiinnostusta, olen koonnut seitsemän kohdan listan siitä, kuinka saada enemmän yhteistyömahdollisuuksia. Lue lista ja tee sen tehtävät sekä testit. Takaan, että mahdollisuutesi… Lue lisää
Read More

Vaikuttaja, käytätkö valtaasi vastuullisesti?

Lokakuun PING Studiossa keskusteltiin vaikuttajan vallasta ja vastuusta. Studio kokosi kattavasti yhteen vaikuttajia eri aloilta, perinteisen median edustajia sekä viestintäorganisaatioiden johtohahmoja. Tubeäitinäkin tunnettu Inari Fernández kirjoittaa ajatuksistaan vaikuttajan vallasta ja vastuusta: Kun ajattelen vaikuttajan vastuuta ja valtaa, kiteytyy aihe omassa tekemisessäni vahvasti Tubeäitiyteen ja siihen minkälaisten asioiden eteen käytän valtaa. Äidin Puheenvuoron kanavaani katsotaan kuukaudessa parhaimmillaan… Lue lisää
Read More

Somevaikuttajalla on ihana vapaus, mutta myös raskas vastuu – vai onko?

Moni somevaikuttaja on päätynyt vaikuttajaksi sattumalta. Hyvin harva on ensimmäistä blogikirjoitusta tai videota tehdessään miettinyt, että tulevaisuudessa teen tästä itselleni ammatin. En minä ainakaan. Somevaikuttajaksi päädytään usein sattuman kautta ja vähän huomaamattakin. Ensin videoita katsoo äiti, sitten luokkakaverit ja pian sisältöjen äärellä viihtyy keskikokoisen maakuntalehden lukijoiden verran yleisöä Onko siis kohtuutonta vaatia, että sattumalta vaikuttajaksi… Lue lisää
Read More

Vaikuttaja – Haluatko kansainvälisten huippubrändien vaikuttajakampanjoihin mukaan?

PING Helsinki on ottanut käyttöönsä Meltwaterin Social Influencers -työkalun, jonka avulla yhteistyökumppaneidemme vaikuttajasuhteista vastaavat Influencer Matchmakerit pystyvät tekemään hakuja tuhansista vaikuttajista. Palvelua käyttävät sekä suomalaiset että kansainväliset brändit etsiessään yhteistyökumppaneita vaikuttajamarkkinointiin. Vaikuttajat voivat itse rekisteröityä palveluun, jolloin he saavat oman “mediakortin” käyttöönsä ja he voivat tuoda esille omaa osaamistaan kiinnostaville brändeille. Mediakortti kerää yhteen vaikuttajan… Lue lisää
Read More
1 2