Vaikuttajan työkalupakki

Oletko innokas sisällöntuottaja ja haluaisit kaupallistaa somekanavasi, mutta et tiedä, mistä aloittaa? Mietityttääkö alan lainsäädäntö, mediakortin tekeminen tai sopimusasiat? Entä kuinka lähestyä mielenkiintoista yritystä yhteistyömielessä?

Vaikuttajamarkkinoinnin työkalupakki auttaa ja tukee sinua matkallasi ammattimaiseksi somevaikuttajaksi. Tästä tiiviistä mutta kattavasta tietopaketista löydät vinkkejä sekä valmiita materiaaleja, joita myös me PING Helsingillä hyödynnämme työssämme.

Lue lisää ja hanki omasi!

Miksi saan paskaa niskaa, kun haluan tehdä hyvää? Jenni Rotosen vinkit somemyrskyistä selviämiseen

Erityisesti viime aikoina yhä useammat somevaikuttajat ja sisällöntuottajat ovat alkaneet hyödyntämään omia kanaviaan muun muassa yhteiskunnallisten aiheiden käsittelyyn. Kuitenkin valitettavan monet, jotka haluavat ja uskaltavat ottaa kantaa sekä käyttää kanaviaan hyvään tarkoitukseen, saattavat joutua helposti asiattomien kommenttien, somehäirinnän, stalkkaamisen ja jopa kiusaamisen kohteeksi.  Pupulandia-blogistaan tunnetun ja pitkän linjan someammattilaisen Jenni Rotosen mukaan me kaikki elämme… Lue lisää
Read More

Kuinka saada enemmän kaupallisia yhteistöitä? 7 vinkkiä vaikuttajille

Millä perusteella vaikuttajat valitaan yhteistyöhön? Miten saada lisää kiinnostavia kaupallisia yhteistyömahdollisuuksia somessa, erityisesti Instagramissa? Listasimme parhaat vinkkimme, joiden avulla erotut joukosta ja maksimoit mahdollisuutesi kaupallisiin yhteistöihin!   1. Julkaise sisältöä niistä teemoista, joista haluaisit tehdä kaupallisia yhteistöitä Mitkä ovat kiinnostuksen kohteesi? Mistä aiheista koet, että sinulla on jotain sanottavaa? Julkaise sisältöä sellaisista aihepiireistä, joista haluaisit… Lue lisää
Read More
Social impact ja vaikuttajamarkkinointi

Social (Media) Impact – vaikuttajamarkkinoinnin 2020-luvun megatrendi

Mitä Social Impact tarkoittaa ja miten se liittyy markkinointiin? Social impact, yhteiskunnallinen vastuu ja vaikuttavuus ovat vaikuttajamarkkinoinnin kantavia megatrendejä 2020-luvulla. Vuoden 2020 tapahtumat osoittivat, että somevaikuttajat voivat halutessaan vaikuttaa merkittävästikin yhteiskunnallisesti tärkeisiin asioihin, asenteisiin ja keskusteluun. Samalla on huomattu miten yritysten mahdollisuus viestiä yhteiskunnallisista asioista uskottavasti somekanavissa ja vaikuttajien kautta vaikuttaa paitsi mielikuvaan myös tulokseen.… Lue lisää
Read More
Instagram Reels vai TikTok

Instagram Reels vs TikTok vaikuttajamarkkinoinnin näkökulmasta

TikTokin suosio sen kuin kiihtyy, erityisesti nuorten keskuudessa. Viime keväänä tekemämme tutkimuksen mukaan yli puolet 15-24-vuotiaista suomalaisista käyttävät TikTokia vähintään kuukausittain, kun viime vuonna vastaava osuus oli vain yksi neljästä.  TikTokin valtavan suosion myötä markkinoille on noussut jos jonkinlaista kopiota ja kilpailijaa. Uusimpana tulokkaana Instagram julkaisi uuden ominaisuuden, Instagram Reelsin, tai suomeksi kelat. Tutustuin sekä… Lue lisää
Read More
Kuinka tuottaa sisältöä matkavaikuttajana koronaviruksesta huolimatta

Kuinka jatkaa sisällöntuotantoa matkavaikuttajana? Parhaat vinkit, jotka takaavat uudet ideat

Koronaviruspandemia asettaa yhä rajoitteita, joista yhtenä suurimpana tietysti matkailuun liittyvät säännöt ja rajoitukset. Vaikuttajista koronaviruksen vaikutukset iskevätkin kovimmin ehkäpä nimenomaan matkavaikuttajiin, kun reissuja ei voikaan tehdä samaan totuttuun tapaan kuin aiemmin. Sisällöntuotanto matkavaikuttajana voikin aiheuttaa paljon kysymyksiä. Mutta hätä ei ole tämän näköinen! Matkailurajoitteet eivät nimittäin tarkoita, että matkavaikuttajana sinun olisi lopetettava sisällöntuotanto kokonaan. Tästä… Lue lisää
Read More
Affiliate-markkinointi vaikuttajille

Mikä ihmeen affiliate-markkinointi ja kuinka hyödyntää sitä vaikuttajana?

Mitä affiliate-markkinointi on? Affiliate-markkinointi perustuu komissioperusteiseen myyntiin. Helppo vertauskuva on verrata affiliate-markkinointia esimerkiksi automyyntiin, jossa myyjä saa myymänsä auton hinnasta tietyn prosenttiosuuden tai valmiiksi määritellyn summan itselleen. Affiliate-markkinoinnissa myynti vain tapahtuu digitaalisesti! Ja siksi se onkin vaikuttajille loistava passiivisen tulon lähde, sillä voit ansaita komissioita suosittelemalla käyttämiäsi tuotteita ja palveluita.  Komissiot määräytyvät seurantalinkkien avulla. Näitä… Lue lisää
Read More

Somevaikuttajien kanavat tarjoavat alustan yhteiskunnalliselle keskustelulle

Nuoret seuraavat somevaikuttajia entistä enemmän nopeaan visuaalisuuteen ja viihteelliseen hullutteluun kannustavassa TikTokissa ja luottavat somevaikuttajilta saamaansa tietoon yhtä paljon kuin ystäviltä saatuun tietoon, ilmenee PING Helsingin tekemästä somevaikuttajia koskevasta tutkimuksesta. Neljättä kertaa tehty tutkimus pureutui tänä vuonna somevaikuttajien yhteiskunnalliseen rooliin. Somevaikuttajilla myös yhteiskunnallista merkitystä  Noin 70 prosenttia kaikista vastaajista on huomannut somevaikuttajien kommentoivan myös yhteiskunnallisia… Lue lisää
Read More

Vaikuttajamarkkinointia mitataan entistä enemmän laadullisin mittarein

Vaikuttajamarkkinoinnin toteuttamisessa sisältöjen laatu, sitouttavuus sekä yrityksen ja vaikuttajan yhteinen arvomaailma ovat nousseet tavoittavuutta tärkeämmiksi ominaisuuksiksi selviää PING Helsingin, Marketing Finlandin ja Suomen Markkinointiliiton tekemästä vaikuttajamarkkinoinnin pulssikyselystä.  Kolmatta kertaa toteutettu kysely antaa hyvän kuvan vaikuttajamarkkinoinnin käytöstä suomalaisten mainostajien keskuudessa. Kyselystä selviää, että vaikuttajamarkkinointia mitataan entistä enemmän laadullisin mittarein. Vaikuttajien valinnassa ja yhteistöiden mittaamisessa tavoittavuuden edelle… Lue lisää
Read More

Feikkiä vai faktaa? Kalenterikarjun vinkit luotettavuuden rakentamiseen

Erityisesti viime aikoina somevaikuttajien yhteiskunnallinen rooli ja vastuu on noussut vahvasti esille. Nyt jos koskaan oman esimerkin näyttäminen on tärkeää, ja kaikkien meidän arvot punnitaan. Somevaikuttajat ovat ison suurennuslasin alla, millaista viestiä he välittävät ja millaista esimerkkiä he seuraajilleen näyttävät. Somevaikuttajien yhteiskunnallisesta roolista ja luotettavuudesta keskustellaan myös Feikkiä vai faktaa -podcastissa. Podcastin kolmannessa jaksossa Inna-Pirjetta… Lue lisää
Read More
1 2 3