Retkipaikan Antti Huttusen vinkit koukuttavaan vaikuttajamarkkinointiin

Retkipaikka on Suomen suosituin kotimaanmatkailun ja outdoor-retkeilyn media. Retkipaikan perustaja ja vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija Antti Huttunen jakoi joulukuun PING Helsinki Studiossa reseptinsä koukuttavien sisältöjen luomiseen. Lue alta Antin vinkit vaikuttajamarkkinointiin!

1. Etsi epätavallista, erityistä ja puhuttelevaa

Elämme maailmassa, jossa kohtaamme päivittäin valtavan määrän viestejä. Huomion saaminen ja kiinnostuksen herättäminen edellyttää, että kerrottavana on jotain muusta massasta poikkeavaa.

2. Luota intuitioon ja innostukseen

Intuitio voi ohjata oikotietä erityisen ja puhuttelevan luokse. Innostus taas näkyy säteilynä myös sisällössä. Järki vie usein vain puolimatkaan, siitä eteenpäin astuvat pääosaan nämä kaksi.

3. Reach x engagement = tuloksellinen sisältö

Erinomainen sisältö, joka ei tavoita ketään ja mitään sanomaton sisältö, joka tavoittaa kaikki ovat kumpikin arvokkaita. Onnistuminen edellyttää kiinnostavaa ja aktivoivaa sisältöä, joka tavoittaa laajan yleisön.

4. Pidä kiinni helmistä ja jalosta niistä uusia asioita

Hyvät jutut ja onnistumiset eivät ole kertakäyttökamaa. Kun hyvä juttu löytyy, niin sitä voi kierrättää, kehittää edelleen ja kasvattaa suuremmaksi.

5. Pidä isompi tarina mielessä ja rakenna ilmiöitä

Mikään toimenpide ei ole irrallinen. Jokainen toimenpide ja onnistuminen on yksi luku suuremmassa tarinassa. Poimi onnistumiset osaksi sitä, kuten vaikkapa Retkipaikka ja Lohja tekivät Paavolan tammen kanssa. Kun onnistumiset kasaa yhden otsikon alle ja jatkojalostaa niitä, syntyy alkuperäisiä elementtejä suurempi kokonaisuus.

vinkit vaikuttajamarkkinointiin

Related posts:

About the author

PING Helsinki on riippumaton, koko vaikuttajamarkkinoinnin toimialan yhdistävä sarja tapahtumia sekä yhteisö, jonka rikkaus on erilaisissa näkökulmissa ja niiden törmäyttämisessä.