Clarionin menestyksekäs vaikuttajayhteistyökonsepti saa jatkoa – Vuonna 2020 hotelliin muuttaa neljä vaikuttajaa

Clarionin menestyksekäs vaikuttajayhteistyökonsepti saa jatkoa – Vuonna 2020 hotelliin muuttaa neljä vaikuttajaa, yksi heistä on artisti Robin Packalén 

Suomen Clarion-hotellien vuosi sitten käynnistämä #YearInClarion-vaikuttajayhteistyö on osoittautunut menestykseksi ja saa jatkoa. Vuonna 2020 hotellien palveluita testaa neljä erityyppistä vaikuttajaa, joista kukin elää hotellissa 100 päivää. Kansainvälistä uraa rakentavan tähtiartisti Robinin lisäksi hotellielämää tulevat testaamaan matkailuvaikuttaja, ympäristökonsultti Anna-Katri Räihä sekä Kaverin puolesta kyselen -podcastin luoja, toimittaja, ravintolaintoilija Tiia Rantanen. Neljäs vaikuttaja valitaan haun perusteella.

Helmikuussa 2019 helsinkiläinen Joonas Pesonen (@pesojoonas) muutti 50 viherkasvinsa kanssa asumaan vuodeksi Clarion Hotel Helsinkiin. Tämä ennakkoluuloton ja vahvasti arvopohjainen vaikuttajayhteistyö on tuonut hotellille runsaasti näkyvyyttä ja ylittänyt asetetut odotukset ja tavoitteet. Kaikkiaan Joonaksen somejulkaisut ovat tavoittaneet 11 kuukauden aikana yli 2 miljoonaa katselukertaa, ansaitun median kautta on potentiaalisesti tavoitettu noin 20 miljoonaa lukijaa ja yhteistyön kokonaisarvo on lähes 800 000 euroa.

– Lähes vuoden kestäneen yhteistyön päättyessä voimme todeta, että rohkea ja pitkäjänteinen vaikuttajamarkkinointi tuo tuloksia, joita emme edes osanneet odottaa. Paitsi luontevaa ja brändille sopivaa sisältöä sekä näkyvyyttä halutulle kohderyhmälle, olemme saaneet myös arvokasta tietoa palvelujemme kehittämiseen, iloitsee Suomen Clarion-hotellien Marketing Manager Outi Hartman.

– Tälle vuodelle kutsuimme mukaan vaikuttajat, jotka jakavat kanssamme yhteisen arvomaailman ja intohimon elämään. Heidän kanssaan haluamme kehittää asiakaskokemustamme edelleen. Uskomme, että luvassa on monipuolinen kattaus henkilökohtaisia sisältöjä ja tarinoita, jotka kertovat elämästä Clarionissa erilaisista näkökulmista, hän jatkaa.

Kuluneen vuoden lähettilästä ja Clarionia ovat yhdistäneet elämänilo, avoimuus ja vastuullisuus. Joonas on omilla sisällöillään luonut tilaa ja avoimuutta erilaisuudelle.

– Vaikka Year In Clarion projekti on ollut aikamoinen ihmiskoe, on koko yhteistyötä leimannut helppous ja eniten on yllättänyt yhteisöllisyys. Olisihan tää voinut olla aika rankkaa, jos kokemusta ei olisi saanut jakaa hyvien tyyppien kanssa, Joonas summaa.

Vuonna 2020 #YearinClarion-vaikuttajalähettiläät saavat kodikseen hotellihuoneen Clarion Hotellista 100 päivän ajaksi. Tavoitteena on todistaa, että Clarion-hotellit mahdollistavat kodinomaisen asumisen hyvin monenlaisille kohderyhmille, testata palveluja eri näkökulmista ja kehittää asiakaskokemusta yhdessä vaikuttajien kanssa.

Monipuolisesti erilaisia vaikuttajia hyödyntävällä, pitkäjänteisellä yhteistyöllä Clarion-hotellit näyttävät esimerkkiä arvopohjaisen vaikuttajayhteistyön hyödyntämisestä myös palveluiden kehittämisessä matkailualalla. Year In Clarion-konsepti on kehitetty yhdessä Suomen johtavan vaikuttajasuhdetoimisto PING Helsingin kanssa.

Neljäs #YearInClarion -vaikuttajalähettiläs valitaan hakemusten perusteella keväällä 2020. Hakijalta odotetaan aktiivista somenäkyvyttä, intohimoista otetta elämään ja halua olla mukana ainutlaatuisessa vaikuttajayhteistyössä. Hakemuksen voi täyttää 15.3.2020 mennessä osoitteessa https://www.lyyti.in/YearInClarion2.

________________________________________________________________________________

Linkki 2020 julkistusvideoon (video ladattavissa klo 18:00 alkaen), valokuviin ja some-näkyvyyttä mittaavaan Meltwaterin raporttiin: https://drive.google.com/open?id=1uITWleyX_RSs9STE-DNvkeHg_9dVksZW

Linkki Meltwaterin ansaitun median raporttiin: https://sharable-dashboard.meltwater.com/sharable_dashboard_viewer/5a841d25a0383f2653abf6a2/9d1ed612-0257-4fc8-a9c8-e47eca522a57#slide0
Salasana: yearinclarion

________________________________________________________________________________

#YearInClarion 2020-lähettiläinä toimivat:

Robin Packalén on Suomen pop-taivaan kirkkaimpia nuoria tähtiä ja tähtää kansainväliselle uralle englanninkielisellä musiikilla. Robin on julkaissut kaksi englanninkielistä singleä ”I’ll Be With You” ja ”Suit That”. Valloittava ja sympaattinen Robin on yksi seuratuimpia suomalaisartisteja sosiaalisessa mediassa.

Miksi halusin mukaan?: “Reissaan itse niin paljon, että on tärkeää henkiselle hyvinvoinnille viettää oma vapaa-aika paikassa, joka tuntuu kodilta. Clarionissa on juuri sellainen tunnelma. Haluan olla mukana siksi koska haluan omalta osaltani kehittää Carionin viihtyisyyttä yhdessä Clarionin jengin kanssa. Yhteensä 100 päivän aikana ehtii syventyä niin yksityiskohtiin kuin kokonaisuuteenkin.”

Instagram: https://www.instagram.com/robinpackalen/

Anna-Katri Räihä, 36, on helsinkiläinen ympäristökonsultti, matkabloggaaja ja oman elämänsä seikkailijatar, joka on vieraillut yli 120 maassa ja haaveilee valloittavansa kaikki maailman maat – ja siinä samalla sen oikean sydämen. Anna-Katri on Suomen johtavia matkailuvaikuttajia.

Miksi halusin mukaan?: “Matkoilla olen yöpynyt sadoissa erilaisissa majapaikoissa, aina sademetsän riippumatoista entisaikojen palatseihin. Matkojen välillä haluan kuitenkin pysähtyä paikoilleen rakentamaan omannäköistä elämää, ja Clarion on juuri sopivan inspiroiva paikka tähän hengähdyshetkeen. 100 päivän aikana haluan myös tarkastella, millainen hiilijalanjälki hotellimajoituksesta muodostuu ja auttaa Clarionia kehittämään ympäristövastuullisuuttaan.”

Instagram: https://www.instagram.com/adalminasadventures/
Blogi:http://adalminasadventures.com
Podcast: https://www.supla.fi/ohjelmat/jetlagissa

Tiia Rantanen, 36, on alun perin Tampereelta kotoisin oleva humoristi, podcastaaja ja toimittaja, joka rakastaa kirpputoreja, kuohuviiniä ja ravintolailtoja. Tiia uskoo, että elämästä pitää tehdä mahdollisimman hauskaa mahdollisimman ekologisesti. Kaverin puolesta kyselen on Suomen kuunnelluimpien podcastien kärjessä.

Miksi halusin mukaan?: “Ensimmäistä Year In Clarion -vuotta seuratessani ajattelin joka toinen päivä että “nuo ovat ihan sekaisin” ja joka toinen päivä että “hitto vie, miten siistiä”. Hullunrohkea yhteistyö avaa paitsi hotellin myös asukkaan arkea ihan uudella tavalla, ja tarjoaa mahdollisuuksia ideoihin, joita ei muuten syntyisi. Oman oleskeluni aikana tavoitteeni on kehittää entisestään Clarionin ravintolatoimintaa.”

Instagram: https://www.instagram.com/tiiamarietta/
Blogi: https://tiiarantanen.com
Podcast: https://yle.fi/kpk 

Vuonna 2019 #YearInClarion lähettiläänä toimineen Joonas Pesosen kanavat:
Instagram: https://www.instagram.com/pesojoonas/
Blogi: https://www.pesojoonas.fi
Snapchat: @pesojoonas

__________________________________________________________________________________

Lisätiedot:

Outi Hartman, Marketing Manager, Clarion Hotel Finland, +358 405539678, outi.hartman@choice.fi
Vaikuttajien haastattelupyynnöt: Inna-Pirjetta Lahti, PING Helsinki, + 358 503760824 inna@pinghelsinki.fi

Energia, rohkeus ja intohimo – tällä asenteella Suomen ensimmäiset Clarion-hotellit ovat nousseet pääkaupunkiseudun raikkaimmaksi hotelliketjuksi. Hotellit tarjoavat unohtumattomia kokemuksia aina tuhannen hengen business-tapahtumista vapaa-ajan juhlahetkiin.

Clarion-hotellit kuuluvat Nordic Choice Hotels -ketjuun yhdessä Comfort-, Quality ja Clarion Collection -hotellien sekä 38 itsenäisen hotellin kanssa. Nordic Choice Hotels on yksi Pohjoismaiden ja Baltian suurimmista hotellitoimijoista yli 200 hotellin kokonaisuudellaan. Suomessa ketjulla on 13 hotellia. Kaikilla ketjun hotelleilla on ISO 14001 -ympäristösertifikaatti.

Lisätietoja: https://www.nordicchoicehotels.com/about-nordic-choice-hotels/

About the author

PING Helsinki on vaikuttajamediatoimisto, joka tuo yhteen vaikuttajat eri kanavista ja kaikilta toimialoilta. PING Helsingin kautta vaikuttajayhteistyön suunnittelu on helppoa ja tuloksellista olipa kysymys H2H Strategiasta, vaikuttaja-analyysista, kampanjasta, konseptoinnista, kilpailusta tai elämyksistä. PING Helsinki pitää yllä kaikille avointa somevaikuttajien eettistä koodistoa ja tekee jatkuvaa vaikuttajamarkkinoinnin tutkimusta.