Case: #YearInClarion season 2 jatkaa menestystarinaa

Vuonna 2019 alkoi ennennäkemätön vaikuttajayhteistyö, kun Joonas Pesonen muutti vuodeksi asumaan Clarion Hotelliin. Menestystarinaksi muotoutunut ja Grand Onessakin palkittu kampanja sai jatkua myös vuodelle 2020, ja tänä vuonna yhden vaikuttajan sijaan Clarionissa asustaa vuorotellen 3 #YearInClarion-lähettilästä.

– Tälle vuodelle kutsuimme mukaan vaikuttajat, jotka jakavat kanssamme yhteisen arvomaailman ja intohimon elämään. Heidän kanssaan haluamme kehittää asiakaskokemustamme edelleen. Uskomme, että luvassa on monipuolinen kattaus henkilökohtaisia sisältöjä ja tarinoita, jotka kertovat elämästä Clarionissa erilaisista näkökulmista, Outi Hartman , Marketing Manager

Tavoitteet:

Vuoden kestävän kampanjan tavoitteena on todistaa, että Clarion-hotellit mahdollistavat kodinomaisen asumisen hyvin monenlaisille kohderyhmille, testata palveluja eri näkökulmista ja kehittää asiakaskokemusta yhdessä vaikuttajien kanssa.

“100 päivän aikana haluan myös tarkastella, millainen hiilijalanjälki hotellimajoituksesta muodostuu ja auttaa Clarionia kehittämään ympäristövastuullisuuttaan.” – Anna-Katri Räihä

 

Toimenpiteet:

#YearInClarion 2. kautta varten tehtiin kattava arvopohjainen vaikuttajakartoitus, jonka perusteella yhteistyöhön valittiin sopivimmat lähettiläät. 

Vuodelle 2020 #YearInClarion-lähettiläiksi valikoituivat artisti Robin Packalen, ympäristökonsultti ja matkabloggaaja Anna-Katri Räihä sekä toimittaja ja podcastaaja Tiia Rantanen. Kukin vaikuttaja asuu Clarionissa 100 päivän ajan.

#YearInClarion season 2 starttasi tammikuussa 2020. Clarionin Sky Roomissa Helsingin kattojen yllä järjestetyissä juhlissa julkistettiin uudet asukit ja toivotettiin heidät tervetulleiksi, samalla kun vietettiin edellisen vuoden lähettilään Joonas Pesosen läksiäisiä.

Viime viikolla Tiia Rantanen sanoi heipat Clarionille. Lue Tiian yhteenvetoa 100 päivän seikkailuistaan Clarionissa täältä.

Tiian tilalle saapui paluumuuttaja Anna-Katri Räihä, tällä kertaa seuranaan karvainen kaveri Saskia. Anna-Katrin 100 päivää Clarionissa keskeytyi keväällä koronatilanteen vuoksi, mutta nyt hän pääsee saattamaan jakson loppuun. Seuraa Annakatrin ja Saskian elämää täällä!

Tulokset:

Vaikka koronatilanne keskeytti kampanjan keväällä, tähän mennessä vaikuttajien #YearInClarion season 2 postaukset ovat tavoittaneet jopa 2,3 miljoonaa näyttökertaa somessa ja niihin on reagoitu yli 33 000 kertaa.

Mielenkiinnolla odotamme, minkälaisiin tuloksiin päästään kun koko vuosi on kulunut!

Year In Clarion Season 2 mediassa:

Iltasanomat: Anna-Katri, 36, lopetti päivätyönsä ja muutti hotelliin – kertoo nyt, mitä matkailijat rohmuavat aamupalapöydässä

Mar&Mai: Year in Clarion saa jatkoa: Robin Packalen, Anna-Katri Räihä ja Tiia Rantanen muuttavat hotelliin kukin sadaksi päiväksi

Mar&Mai: Ensimmäinen Year in Clarion -kampanja ylitti odotukset, joten tänä vuonna hotelli tavoittelee neljällä vaikuttajalla laajempaa yleisöä

 “Ensimmäistä Year In Clarion -vuotta seuratessani ajattelin joka toinen päivä että “nuo ovat ihan sekaisin” ja joka toinen päivä että “hitto vie, miten siistiä”. Hullunrohkea yhteistyö avaa paitsi hotellin myös asukkaan arkea ihan uudella tavalla, ja tarjoaa mahdollisuuksia ideoihin, joita ei muuten syntyisi. Oman oleskeluni aikana tavoitteeni on kehittää entisestään Clarionin ravintolatoimintaa.” – Tiia Rantanen

 

About the author

PING Helsinki on vaikuttajamediatoimisto, joka tuo yhteen vaikuttajat eri kanavista ja kaikilta toimialoilta. PING Helsingin kautta vaikuttajayhteistyön suunnittelu on helppoa ja tuloksellista olipa kysymys H2H Strategiasta, vaikuttaja-analyysista, kampanjasta, konseptoinnista, kilpailusta tai elämyksistä. PING Helsinki pitää yllä kaikille avointa somevaikuttajien eettistä koodistoa ja tekee jatkuvaa vaikuttajamarkkinoinnin tutkimusta.

Related Posts