Mikä on sisältömarkkinoinnin sweet spot?

Mailapelien harrastaja tietää tunteen, joka syntyy kun peliväline kohtaa mailan juuri oikeassa kohdassa, sweet spotissa. Se on yhdistelmä pehmeyttä, voimaa, tarkkuutta ja iloa. Kaikki kohti tuleva energia saadaan talteen ja käännettyä teräväksi ja jänteväksi lyönniksi, joka osuu juuri sinne minne pitääkin. Tällaista tunnetta ja tehoa voi tavoitella myös viestinnässä. Avain on unohtaa itsensä, aistia pelikaverin...
Read More
Tallink Silja vegaaniruoka

PING Helsingin vaikuttajat kehittämässä Tallink Siljan vegaaniruokia

  Tallink Silja ja Suomen suurin vaikuttajamarkkinoinnin verkosto PING Helsinki aloittavat vegaanisten ja kasvisruokien kehitysprojektin, joka yhdistää sosiaalisen median ruokavaikuttajat ja Tallink Siljan asiakkaat uudenlaisella tavalla. – Haluamme Tallink Siljalla vastata paremmin vegaani- ja kasvisruokailijoiden tarpeisiin ja heittäytyä haasteeseen mukaan yhdessä PING Helsingin ja somevaikuttajien kanssa. Kesästä lähtien hellimme kasvissyöjiä, mutta teemme kyseisiä ruokia koko matkustajakirjoa silmällä...
Read More

PING Helsingin somevaikuttajilla yli 30 miljoonan seuraajan yleisö

Seuraamme bloggaajia, tubettajia, instaajia ja somejulkkiksia kuin kavereita. Bloggaajan suosittelu saattaa tyhjentää kaupat tietystä vaatteesta tai elintarvikkeesta ja näkyvyys Instagramissa tehdä pienen paikkakunnan matkailulle ihmeitä. Juuri julkaistun tutkimuksen mukaan blogit ja bloggaajat vaikuttavat lukijoidensa ostopäätöksiin merkittävästi ja vain harvalla on varaa jättää tilaisuus hyödyntämättä. Me PING Helsingissä kutsumme tätä vaikuttajamarkkinoinniksi. Tiivistettynä se on siis tavoitteelista yhteistyötä...
Read More

Blogisisällöt vaikuttavat lukijoiden ostopäätöksiin merkittävästi

Suomalaiset lukevat blogeja ahkerasti – onneksi myös bloggaamiseen liittyviä ilmiöitä tutkitaan kiihtyvällä tahdilla myös Suomessa. Alan tuorein tutkimus on vaikuttajamarkkinointiin erikoistuneen Bablerin toteuttama kyselytutkimus, johon vastasi poikkeuksellisen laaja joukko blogeja lukevia suomalaisia (N=10 638). Kyselytutkimuksen perusteella erityisesti 20–40-vuotiaille naisille blogit ovat mieleinen media. Lähes puolet blogeja lukevista kertoo seuraavansa suosikkiblogejaan päivittäin ja yli 90 prosenttia...
Read More
Elina Koivumäki Lexperience

Sisällöntuottajan juridinen huoneentaulu – tunnetko juridiset vastuusi?

Järjestyksessään jo viides PING Helsinki Studio käsitteli vastuullisuutta. Teeman ympärille koottu ohjelma houkutteli Tapahtumahotelli Huoneeseen yli 80 vaikuttajamarkkinoinnin ja sisällöntuotannon parissa työskentelevää aktiivista toimijaa.
Read More

Virtuaalitodellisuus tarjoaa markkinoijalle uuden median

Dynaaminen virtuaalitodellisuus tekee tuloaan askel kerrallaan, mutta se ei todennäköisesti ole sitä mitä luulet, vaan paljon muuta. Kuvitellaan, että laitat virtuaalilasit päähäsi ja vips, olet siirtynyt toiseen paikkaan, esimerkiksi taidenäyttelyyn Ateneumiin. Seisot keskellä salia ja näet ympärilläsi 360-asteisen näkymän: tunnelmallinen valaistus, seinillä tauluja, turistit ihmettelemässä veistosta. Aivan kuin olisit itse paikalla. Kun käännyt ympäri, näet...
Read More

8 askelta laadukkaampiin sisältöihin

Menestyvän blogin rakennuspalikat ja työkalut ovat jokaisen ulottuvilla. Riittää, että panostat laatuun ja keskityt koukuttavaan sisältöön. Norjalainen ammattilaisbloggaaja, somekonsultti ja NordicTB-kollektiivin perustaja Janicke Hansen esitteli tammikuisessa Nordic Bloggers Experience -workshopissa kahdeksan keinoa laadukkaampaan sisällöntuotantoon. PING Helsinki Ambassador Pia Alapeteri kokosi Hansenin opeista sisällöntuottajan huoneentaulun.
Read More
PING Helsinki Business Festival

PING Helsinki Business Festivalin ohjelmatehtaalta tervehdys!

Huhtikuun päätapahtumamme PING Helsinki Business Festival alkaa pian olla ohjelman puolesta taputeltu. Koossa on ihan käsittämätön määrä osaamista ja makeita tyyppejä, joita kumppanimme ja muut alan keskeiset toimijat ovat ohjelmaan tuoneet. Tässä muutamia suosituksiani.
Read More

Internet on vihapuheesta ja trolleista rikki

Neljättä kertaa järjestettävän PING Helsinki Studion aihe käsitteli kaikille valitettavan tuttuja aiheita: vihapuhetta, trolleja ja tietoturvauhkia. Studion pysäyttävän pääpuheenvuoron piti informaatiosotaa ja Venäjän valeuutisia tutkinut ja esille nostanut toimittaja Jessikka Aro. Mielenkiintoisia case-puheenvuoroja kuultiin myös F-Securelta, Unicefiltä ja Poliisihallitukselta.
Read More
1 2 3 4 5 6
PING Helsinki Business Festival 28/04/17