Näin luot hyvää sisältöä natiivikampanjaasi (ja kokemuksia epäonnistumisista)

Natiivimainonta on tuottanut erittäin lupaavia tuloksia Suomessa. Tilastojenkin valossa natiivimainonta kiinnostaa, onhan siihen käytetyt investoinnit kasvaneet hurjat 45% verrattuna vuoden takaiseen! Myös huonoja kokemuksia mahtuu joukkoon. Tähän artikkelin listasin asiat joita kannattaa ottaa huomioon natiivia suunnitellessa (ja myös niitä syitä miksi natiivi epäonnistui). Natiivimainonnan lyhyt oppimäärä: 1. Luo sisältöä joka on kiinnostavaa Kuten sisältömarkkinoinnissa, myös natiivimainonnassa...
Read More
PING Helsinki Business Festival

Inspiroiva, välitön ja ihmisiä yhdistävä PING Helsinki Business Festival

Kun PING Helsinki Business Festivalin osallistujia pyydettiin kuvailemaan tapahtumaa yhdellä sanalla, nousevat ammatillisen oppimisen rinnalle visuaalisuus, inspiroiva ympäristö, kohtaamisten helppous ja välitön tunnelma. Visuaalisuutta ei perinteisesti ole  ensimmäisenä liitetty uskottavien bisnestapahtumien peruselementteihin. Me PING Helsigissä kuitenkin uskomme, että oppimisen, elämysten ja kohtaamisten rinnalla visuaalisuus on merkittävässä asemassa inspiroivaa kokonaisuutta synnytettäessä. Samalla ajattelemme, että uskottavakin voi...
Read More
PING Helsinki Business Festival 2017

Myös somen luovat tekijät tarvitsevat työttömyysturvaa

Viime viikkoina puhuttanut tapaus yrittäjäksi luokitellusta musiikin harrastajasta on nostanut keskusteluun tärkeän aiheen: työn muutoksen, luovan työn tekemisen ja tekijöiden oikeuden työttömyysturvaan. Yle Uutiset kertoi, että musiikin harrastaja oli katsottu yrittäjäksi tämän julkaistua albumin Spotifyhin. Hämeen TE-toimiston yrittäjyydestä vastaavan palveluesimiehen Martti Mustosen mukaan normaalin harrastustoiminnan ei pitäisi vaikuttaa työttömyysturvaan. Tämäkin kuitenkin riippuu tilanteesta. “Jos tekee julkaisumielessä...
Read More
Vaikuttajamarkkinointi

Vaikuttajamarkkinointi ei ole pelkkää bloggausta

Somen aktiivikäyttäjille ei tarvitse perustella sosiaalisen median hyödyllisyyttä markkinointikanavana. He kuuluvat itsekin kohderyhmään. On helppo olettaa, että oma logiikkamme on se normaali. Mutta ovatko asiakkaamme kuten me? Rajoitammeko kohderyhmämme vain somettajiin? Itse en katso videoita verkossa, en tilaa tavaroita verkkokaupoista tai seuraa aktiivisesti blogeja. Siksi joudun aktiivisesti omassa liiketoiminnassani analysoimaan asiakkaideni ja heidän asiakkaidensa käyttäjätottumuksia. Rekrytoin tietoisesti erilaisen profiilin työntekijöitä,...
Read More
PING Helsinki

Hullu tapahtumantekijä

“Miten meni?” kysyy moni lähipiirissäni nyt kun kuukausien urakka on ohi ja PING Helsinki Business Festival takana. Vastaa nyt siihen sitten yhdellä lauseella. “Ihan kivasti!” vai “Tosin hyvin!” vai “Olen niin onnellinen ja väsynyt että itkettää”? Mikään yksi lause ei anna edes minimaalisinta vilahdusta siitä miltä tällaisen urakan jälkeen tuntuu. Tapahtumatyö on kummallista. Valmistellaan yli...
Read More

Timanttinen sisältö tarvitsee teräksistä tekniikkaa

Kaikki verkkosisällöt rakennetaan tekniselle alustalle. Oikean alustan valinta ja sen säännöllisestä ylläpidosta huolehtiminen antavat lähtökohdat kaikelle verkossa vaikuttamiselle, erityisesti bloggaamiselle. Ilman toimivaa teknologiaa et saa sisältöäsi, vaikka se olisi kuinka timanttista, esille toivotulla tavalla. WordPress blogialustana Ilmaisten blogialustojen suurin ongelma ei ole se, että ne ovat huonosti muokattavissa mihinkään persoonallisiin tarpeisiin vaan se, että niiden...
Read More
PING Helsinki Business Festival

PING Helsinki Business Festivalin keynote-puheenvuorot kuvitettuna

PING Helsinki Business Festival järjestettiin 28.4.2017. Tapahtumaan osallistui 250 Content Gurua eli bloggaajaa, tubettajaa ja snäppääjää sekä yli 400 Business Hippiä eli yritysten markkinointipäättäjää ja merkkinoinnin tekijää. Tapahtumassa puhuivat mm. maailman ensimmäinen CCO Ann Handley, tulevaisuustukija Ilkka Halava sekä yksi maailman tunnetuimmista tubettajista Casey Neistat. Keynote-puheenvuorojen livekuvitukset toteutti RedanRedanin Linda Saukko-Ranta. Ann Handley Ilkka Halava...
Read More

PING Helsinki voi muuttaa harrastuksen uraksi

Oletko jo ostanut lippusi PING Helsinki Business Festivaliin? Suosittelen sitä jokaiselle sisältö- ja vaikuttajamarkkinoinnista tosissaan kiinnostuneelle. Samaan aikaan Helsingissä tapahtuu myös FOOM – Future of Online Media-tapahtuma suunnattuna etenkin tubettajille ja videoiden parissa työskenteleville ammattilaisille. Muistatko itse mitä teit teininä, entä opiskeluaikoina? Minä sain ensimmäisen kesätyöpaikan, samasta paikasta jossa isä työskenteli. Tein töitä elektroniikkatehtaalla tehden helppoja...
Read More
Vaikuttajamarkkinoinnin tutkimus

Puhalla pölyt harhaluuloista

Vaikuttajamarkkinointi puhuttaa sekä kiinnostaa ja se on markkinoinnin ilmiöistä nyt vahvin. Vaikuttajamarkkinoinnin ympärillä tuntuu kuitenkin elävän sitkeitä harhaluuloja ja ajatusluutumia. PING Helsinki ja Dagmar päättivät käynnistää luutumapurkutalkoot ja toteuttivat yhteistyössä ison vaikuttajamarkkinoinnin tutkimuksen. Tämä teksti nostaa esiin pintaraapaisun tutkimuksen tuloksista ja purkaa muutaman luutuman.  Luutuma 1: Vaikuttajamarkkinointi sopii vain naisille kohdistetuille tuotteille Blogiskenen ansiokkaita ja...
Read More
1 2 3 6
PING Helsinki Business Festival 28/04/17