Syö paremmin, ajattele kirkkaammin

Lokakuun lopun PING Studio kantoi nimeä Olet mitä syöt. Aihe toi mieleeni kriitikot, joiden mukaan syömisestä vouhotetaan liikaa. Kokkiohjelmat ovat kuulemma tie tuhoon ja diabetekseen, ruokaharrastus elitistinen etuoikeus. PING Studion sanoma taas oli se, että ruoasta tulisi puhua vielä enemmän. Se koskettaa meitä henkisesti ja fyysisesti ja vaikuttaa yhteiskunnan jokaiseen kolkkaan.… Lue lisää
Read More
vegepaatti

PING Helsingin ja Tallink Siljan palvelumuotoiluprojekti muutti vegaaniruokaan liittyviä asenteita

PING Helsingin ensimmäinen palvelumuotoiluprojekti käynnistyi keväällä. Projektin kumppaniksi valikoitui Tallink Silja, jolta saimme heti selkeän toimeksiannon: kasvissyöjä- ja vegaaniasiakkaat pitää huomioida laivan palveluissa paremmin. Vegaaniasiakkaiden negatiivinen palaute kuormitti asiakaspalvelua merkittävästi viime syksynä kun projektia käynnisteltiin. Haasteet liittyivät matkan varaamiseen, laivojen heikkoon vegaanitarjontaan ja palautteiden käsittelyyn. Tallink Siljan somekanavissa myrskysi säännöllisin väliajoin, kun muuttunut mediakenttä oli levittänyt… Lue lisää
Read More

Suhdetoiminta on investointi – myös vaikuttajalle

Heli Ruotsalainen kirjoitti lokakuun alussa (5.10.) Markkinointi & Mainonnassa mokista vaikuttajamarkkinoinnissa ja kuinka mokia sattuu yhdelle jos toiselle markkinointi- ja viestintäpäättäjälle. Lopuksi hän nosti esiin tapauksen, jossa myös vaikuttaja saattoi olla huolimaton:… Lue lisää
Read More

Kuinka tehdä tuloksellista PR-työtä uudessa mediamaisemassa?

Lokakuun PING Studion 130 paikkaa varattiin loppuun kolmessa tunnissa. Jonoon jäi kymmeniä ja paikan päältä lähetetyn livestreamin päässä oli satoja katselijoita. Tapahtuman aihe oli ajankohtainen ja ilmeisen kuuma peruna – PR-työ uuden mediamaailman näkökulmasta tarkasteltuna.… Lue lisää
Read More

Kolme tuoretta näkökulmaa vaikuttajamarkkinointiin

Vaikuttajamarkkinointi elää nousukauttaan. PING Helsinki-verkoston artikkelisarja ja muut laadukasta sisältöä tuottavat kanavat tarjoavat rahanarvoisia vinkkejä paremman markkinoinnin tekemiseksi. Turhan toiston välttämiseksi tässä kirjoituksessa pyritään avaamaan ilmiötä ja sen hyödyntämistä kolmesta eri näkökulmasta.… Lue lisää
Read More

Vaikuttamisen monet kasvot

Sosiaalisen median ja muuttuneiden kuluttajatottumusten myötä vaikuttajamarkkinointi on kasvattanut suosiotaan. Tietyille yleisöille bloggaajan tai tubettajan suositus voi olla tärkein ostopäätökseen vaikuttava tekijä. Mihin vaikuttajamarkkinointi sitten asettuu osana laajempaa kokonaisuutta?… Lue lisää
Read More
ping studio

Neljä vinkkiä B2B – sisältömarkkinointiin

Sisältö- ja vaikuttajamarkkinointi ovat yrityksille tärkeä osa myyntiä ja markkinointia. Uuden ajan tapa markkinoida tuotteita ja palveluita nousee samasta murroksesta, josta aiemmin nousivat perinteisen median haasteet. Käyttäydymme tiedon kanssa toisin kuin ennen.… Lue lisää
Read More

Vaikuttajamarkkinointi videoilla 101 – kolme tärkeintä ohjesääntöä

Brändille kuin brändille yksi tehokkaimpia tapoja tavoittaa kohderyhmiään on yhdistää kaksi tämän hetken kuuminta markkinointiviestinnän työkalua: vaikuttajamarkkinointi ja videot.… Lue lisää
Read More

Media-alaa muokkaavat megatrendit seuraavan viiden vuoden aikana – mitä ne ovat?

Noora Pinjamaa on Medialiiton uuden kasvun asiantuntija ja Viestintäalan tutkimussäätiön asiamies. Alla oleva Nooran haastattelu on osa Mediapäivän tapahtumalehdessä julkaistavaa laajempaa artikkelia. Mitkä kolme megatrendiä muokkaavat media-alaa eniten seuraavien viiden vuoden aikana?… Lue lisää
Read More
1 2 3 8
PING Festival 2018
8.5.2018