PING Helsingin Miten vaikuttaja vaikuttaa? -tutkimus julkaistiin 15.5. 2019

Alle 25-vuotiaat luottavat somevaikuttajiin enemmän kuin perinteiseen mainontaan

Vaikuttajamarkkinointitoimisto PING Helsingin teettämässä tutkimuksessa selvisi, että nuorten käyttäytyminen sosiaalisessa mediassa on selvästi erilaista kuin vanhempien ikäryhmien. Alle 25-vuotiaat ovat hyvin alttiita vaikuttajien sisällöille, kun taas yli 55-vuotiaat suhtautuvat vaikuttajiin huomattavasti kriittisemmin. Nuoret, 15–24-vuotiaat, ovat huomattavasti sitoutuneempia somevaikuttajiin kuin vanhemmat ikäryhmät. He seuraavat vaikuttajia säännöllisemmin, osallistuvat sisältöihin aktiivisemmin ja luottavat vaikuttajiin enemmän. Nuorelle somen käyttäjälle… Lue lisää
Read More

Helsingin paras co-working space?

Tiedäthän sen tunteen, kun keljuna maanantaisena sadeaamuna saavut toimistolle ei-niin-aurinkoisella fiiliksellä? Vastaan tulevat iloiset tervehdykset ja hymyilevät kasvot saavat kuitenkin omankin ilmeesi hieman lähemmäs Naantalin aurinkoa. Viimeistään se, että joku on keittänyt kahvit valmiiksi, saa sinut maanantain puolelle: Jes, onpa kiva olla töissä! Minä en ole aina tiennyt. Kuten ei moni muukaan luovan alan työntekijä,… Lue lisää
Read More
Vaikuttajamarkkinoinnissa on tärkeää valita oikeat somekanavat

Ota oikeat kanavat haltuun somessa!

Somen hermolla pysyminen ei enää tarkoita vain sitä, että tiedät mistä puhutaan. Yhtä tärkeää – tai jopa tärkeämpää – on se, että tiedät, missä puhutaan. Mistä löytyy oma asiakaskunta ja millaista sisältöä heille kannattaa tarjota mahdollisimman myönteisen vastaanoton saadakseen? Sisällöntuotannon osalta neuvomme luottamaan asiantuntijan mielipiteeseen – ja vaikuttajamarkkinoinnissa asiantuntija on nimenomaan vaikuttaja itse. Hän on… Lue lisää
Read More
Vuoden Valinnat 2019 -voittajat valittiin 10.5.2019 PING Studiossa

Vastuullisuus ja kantaaottavuus korostuivat vaikuttajamarkkinoinnin Vuoden Valinnat -palkinnoissa

PING Helsinki on valinnut 15 finalistin joukosta vuoden merkittävimmät vaikuttajamarkkinoinnin teot, ilmiöt ja henkilöt. Vuoden 2019 palkintokategoriat olivat rohkeus, hauskuus, välittäminen, tuloksellisuus ja monipuolisuus. Tunnustuspalkinnot jaettiin nyt kolmatta kertaa. Vuoden Valinnat 2019 -voittajat ovat: Nonsense-podcastin Vaalispessu (rohkeus), Diakonia-ammattikorkeakokulun Työnimi-kampanja (rohkeus), Verohallinnon ASMR-videosarja (hauskuus), Greenpeacen #nytonpakko-kampanja (välittäminen), Jenni Häyrisen #uunifetapasta (tuloksellisuus) ja Veikkauksen Mahdollisuuksia-kampanja (monipuolisuus) .… Lue lisää
Read More
vaikuttajamarkkinoinnin koulutus by Ping Helsinki

Vaikuttajamarkkinoinnin koulutus: 5+1 syytä osallistua

PING Helsingissä uskotaan, että oma asiantuntijuus on suurinta pääomaa. Siksi haluamme tarjota markkinointi- ja viestintäalan toimijoille mahdollisuuden päästä kasvattamaan omaa tietotaitoa vaikuttajamarkkinoinnin ja -yhteistyön parissa maan johtavien asiantuntijoiden johdolla. Tästä ajatuksesta sai alkunsa PING Academy, joka avaa markkinointipäättäjille niin B2C- kuin B2B -vaikuttajayhteistyön parhaat käytännöt. Tässä artikkelissa kerromme, miksi PING Academy -valmennukseen kannattaa osallistua. ”Kokonaisuutena koulutus… Lue lisää
Read More
10.5.2019 jaettavien Vuoden Valintojen finalistit on valittu

PING Helsingin Vuoden Valinnat palkitsee vaikuttajamarkkinoinnin tekoja, ilmiöitä ja henkilöitä

Finalisteiksi on nimetty 15 huomionarvoista tekoa, kampanjaa, ilmiöitä ja henkilöä viidessä eri kategoriassa. Vuoden 2019 palkintokategoriat ovat rohkeus, hauskuus, välittäminen, tuloksellisuus sekä monipuolisuus. Tämän vuoden finalisteiksi on yltänyt niin kannanottoja mielenterveyden kuin ilmastonsuojelun puolesta, elämään riemua tuottavia sisältöjä, rohkeita ja vahvojen arvojen takana seisovia tekoja, ilmiöistä tuloksellisuuteen johtaneita toimenpiteitä sekä pitkäkestoisia projekteja, joissa sama viesti… Lue lisää
Read More
Matkailumarkkinoinnin uudet tuulet esiteltiin Berliinissä

Matkailumarkkinoinnin kiinnostavimmat uutuudet

Matkailumarkkinointi ja vaikuttajat ovat kulkeneet käsi kädessä aina blogien syntyvaiheesta lähtien. Matkustus on ollut jo useiden vuosien ajan suosituimpien aiheiden joukossa ja esimerkiksi vuonna 2018 se oli kolmanneksi suosituin aihealue blogien lukijoiden mielestä. Maaliskuun alussa vierailimme Berliinissä maailman suurimmilla matkailualan ITB-messuilla sekä milleniaaleille suunnatussa Berlin Travel Festival -tapahtumassa. Tapahtumat olivat oiva paikka kerätä inspiraatiota ja… Lue lisää
Read More
#VaihtovuosiSodankylässä vie Äidin Puheenvuoron kanavan vuodeksi Lappiin

Ainutlaatuinen vaikuttajayhteistyö tuo tubettajaperheen Lappiin vuodeksi – #VaihtovuosiSodankylässä alkaa elokuussa 2019

Helsinkiläinen tubettajaperhe muuttaa vuodeksi Sodankylään ja raportoi videoillaan elämänmuutoksestaan. #VaihtovuosiSodankylässä aloittaa ennennäkemättömän vaikuttajayhteistyön, joka on mahdollisuus koko Lapin markkinoinnille. Vaikuttajayhteistyön tarkoituksena on vahvistaa Sodankylän ja koko Lapin tunnettuutta ja vetovoimaa asuin-, opiskelu-, työ-, yrittämis- ja matkailukohteena autenttisella ja uudenlaisella tavalla. Vloggaaja Inari Fernándezin Äidin Puheenvuoron somekanavat tavoittavat satoja tuhansia katsojakertoja kuussa. Sodankylän visiona on olla… Lue lisää
Read More
Inna-Pirjetta Lahti voitti Evento Awards -erikoispalkinnon 4.4.2019

Vuoden rohkein tapahtuma-alan yrittäjä erikoispalkinto PING Helsingin Inna-Pirjetta Lahdelle

Eilen järjestetyssä Evento Awards -gaalassa jaettiin erikoispalkinto erityisestä rohkeudesta ja näkemyksellisestä riskinottokyvystä tapahtuma-alalla. Ensimmäistä kertaa jaetun palkinnon sai Inna-Pirjetta Lahti /PING Helsinki ansionaan PING Festival tapahtumakonseptin kehittäminen. PING Festival on ainutlaatuinen tapahtumakonsepti, joka tuo yhteen sosiaalisen median vaikuttajat sekä heidän kanssaan toimivat yritykset. Pienistä resursseista huolimatta PING Festival on yltänyt tapahtumatuotannoltaan kansainväliset mittapuut täyttävien, ja… Lue lisää
Read More
1 2 3 15