Bonfire Agency Maria Sillanpää

Kuinka hyödyntää podcasteja yritysviestinnän keinona?

Podcastien suosio Suomessa on kasvanut tasaisesti viime vuosina. Radiomedian viime syksynä tekemän tutkimuksen mukaan yli kolmannes suomalaisista kuuntelee podcasteja. Kuuntelijat ovat uskollisia: podcastin tilattuaan 88 % kuuntelee kaikki jaksot. Podcastin kuuntelijoiden uskollisuutta kuvastaa myös se, että  43% kuuntelijoista suosittelee ja jakaa sisältöjä eteenpäin. (Lähde: Daytona podcast undersökning & Asennemedia) Podcastin suurin hyöty muihin sisältöformaatteihin verrattuna kuluttajan näkökulmasta on sen helppous. Podcastin kuuntelu… Lue lisää
Read More
Sukupolvi Z :n tavoittaa videosisalto

Sukupolvi Z tavoitetaan arvopohjaisella videosisällöllä

Sukupolvi Z on milleniaaleista seuraava sukupolvi, joka koostuu tämän hetken teini-ikäisistä parikymppisiin. Yritysten on tärkeää ottaa uusi sukupolvi huomioon, sillä nuoret ovat hiljalleen siirtymässä työelämään ja kasvattamassa ostovoimaansa. Haasteen yrityksille asettaa se, että nuori sukupolvi suhtautuu ostamiseen uudella tavalla – tarvitsemme uudenlaista markkinointia tavoittaaksemme tiedostavat nuoret kuluttajat. Sukupolvi Z on valtaamassa alaa kuluttajamarkkinoilla. Yrityksille se… Lue lisää
Read More

Kysely: Yli puolet suomalaista somevaikuttajista jättää tiettyjä aiheita käsittelemättä

Tiedote 13.2.2019 Vaikuttamisyritykset sosiaalisessa mediassa ovat arkipäivää myös Suomessa. PING Helsingin tekemän kyselyn mukaan 63% suomalaisista somevaikuttajista jättää systemaattisesti tiettyjä aiheita käsittelemättä näiden aiheuttamien reaktioiden pelossa. Vältettävien aiheiden top 5 on: maahanmuutto, politiikka, seksuaalisuus ja sukupuoli sekä kasvatus ja ympäristö.   Faktantarkastuksen käytännöt vaihtelevat Kyselyyn vastanneista vaikuttajista 83% uskoo somevaikuttajien myös levittävän virheellistä tai tarkistamatonta… Lue lisää
Read More

PING Academy: innostusta ja uusia käytäntöjä vaikuttajamarkkinointiin

PING Academyn ensimmäinen koulutus syventyi siihen, kuinka lisätä liiketoimintaa vaikuttajamarkkinoinnin avulla. Loppuunmyyty koulutus toimi lähtölaukauksena entistä tehokkaammalle vaikuttajayhteistyölle, oli oma lähtötaso sitten täysin noviisi tai jo ensimmäisiä yhteistöitä kokeillut tekijä. Tavoitteena oli tarjota uutta ajateltavaa ja toimivia käytäntöjä kummankin ryhmän edustajille. ”Sain uusia ideoita kotiinviemisiksi” Mitkä jutut jäivät päällimmäisenä mieleen koulutuksesta? Toki isoimmat oivallukset tulevat… Lue lisää
Read More

Viisi vinkkiä tuloksellisen vaikuttajamarkkinoinnin tekemiseen vuonna 2019

Vaikuttajien valjastaminen markkinoinnin ja viestinnän avuksi ei varsinaisesti ole mikään uusi idea. Tarinoiden kertominen kuluttajien mielestä samaistuttavien henkilöiden äänellä on ollut markkinoinnin tukijalka jo vuosien ajan niin suosittelumarkkinoinnissa, sponsoroinnissa kuin tapahtumamarkkinoinnissa.   Sosiaalinen media mahdollistaa kuitenkin vaikuttavuuden moninkertaistumisen, täysin uusien yleisöiden tavoittamisen ja entistä laajemman vaikuttajajoukon syntymisen. Jotta tekeminen tässä viidakossa on tuloksellista, on tärkeää… Lue lisää
Read More

Aidolla sisällöllä kuuntelutilastojen kärkeen – Mahdollisuuksia-podcast

Alkuvuodesta 2018 Veikkaus toteutti avustuksensaajuuden sisältöstrategian vuosille 2018 ja 2019. Strategian pääkohderyhmä olivat nuoret 18‒29-vuotiaat aikuiset. Sisältöstrategian tavoitteena oli tuoda Veikkauksen brändi lähemmäs kohderyhmää ja kertoa, mitä kaikkea Veikkauksen pelien tuotoilla tuetaan. Veikkaus haluttiin myös tuoda lähemmäksi avustuksensaajia eli noin 4000 kerhoa, järjestöä ja yhdistystä ympäri Suomen. Sisältöstrategian kattoteemana oli Veikkauksen oma sisältömissio eli ”Mahdollisuuksia parempaan huomiseen”. Valittua… Lue lisää
Read More
PING Studio tammikuussa 2019

Luottamus ja rehellisyys kasvun moottoreina

Kasvu on menestyvän yrityksen perusta. Tuttu totuus kaikille, jotka ovat jossain vaiheessa elämäänsä olleet tekemisissä liiketoiminnan kanssa. Mutta vaikka totuus kovin yksinkertaiselta kuulostaakin, sen toteuttaminen ei aina ole helppoa. Etenkään kun kasvu voi saada monia, puhujasta riippuvia merkityksiä. Päätimme ottaa tammikuun PING Studion aiheeksi kasvun ja vaikuttajamarkkinoinnin uudet trendit – sekä sen, kuinka trendejä hyödyntämällä… Lue lisää
Read More

Rakennatko brändiä, joka on totta? Vai oletko osa rikkinäistä koneistoa, joka lopulta tuottaa asiakkaalle pettymyksen?

Essi Ahtola tahtoo jokaisen kasvua tavoittelevan markkinoijan katsovan peiliin. Pohdin edellisessä PING Studiossa, miten markkinoija voi rakentaa kestävää kasvua. Kuten kuka tahansa rehellinen luterilainen, aloitin kertomalla mitä suuri osa meistä markkinoijista tekee väärin: Meistä moni tekee markkinointiviestintää, joka luo asiakkaille epärealistisia odotuksia Meistä moni rakentaa brändejä, jotka näyttävät hyvältä mutta joista puuttuu sisältö Meistä moni… Lue lisää
Read More

Palvelumuotoilu vaikuttajamarkkinoinnin seuraava taso

“Voi kunpa voisin jäädä tänne koko seuraavaksi vuodeksi.” Tästä ohimennen lausutusta toiveesta syntyi idea, jonka hedelmistä päästään nauttimaan helmikuun 2019 alusta lähtien: #YearinClarion -seikkailu, jossa helsinkiläinen somevaikuttaja Joonas Pesonen, 30, (@pesojoonas) muuttaa asumaan pääkaupunkiseudun Clarion-hotelliin kokonaiseksi vuodeksi. PING Helsingillä on ollut ilo toimia Clarion Hotelsien kumppanina luomassa täysin uudenlaista tapaa hyödyntää vaikuttajayhteistyötä. Hotellielämää uniikista näkökulmasta… Lue lisää
Read More
1 2 3 14