fbpx
otavamedia vaikuttajamarkkinointi 2020

Mitä on 2020-luvun vaikuttajamarkkinointi?

Mitä on 2020-luvun vaikuttajamarkkinointi? Otavamedia kurkisti kristallipalloon yhdessä vaikuttajamarkkinoinnin ammattilaisten kanssa. Vaikuttajamarkkinoinnin voima on vertaiskokemuksessa: seuraaja luottaa vaikuttajan näkemyksiin ja mielipiteisiin, ja kokeilee sen ansiosta mielellään tuotteita tai palveluita joita vaikuttaja suosittelee. Tai näin on ainakin tähän asti ajateltu! Onko vaikuttajamarkkinoinnilla tehoa myös pian alkavalla, uudella vuosikymmenellä? Entä mitä se tulee konkreettisesti tarkoittamaan – vaikuttajalle… Lue lisää
Read More
sosiaalisen median vinkit

Ota somekanavistasi kaikki irti

PING Studiossa sukelsimme videoiden ja monikanavaisuuden maailmaan yhteistyökumppaneidemme Videollen, Meltwaterin, Otavamedian ja Allas Sea Poolin kanssa. Kokosimme lukijoillemme tärkeimmät tärpit ja vinkit sosiaalisen median tehokkaampaan hyödyntämiseen.  1. Sisältö on edelleen kuningas Kaikki lähtee hyvästä sisällöstä. Mitä ihmiset haluavat lukea, nähdä tai kuulla? Mitä he hyötyvät jakamastasi sisällöstä? Kiinnostava, laadukas sisältö nappaa mukaansa ja saa katsojat kaipaamaan… Lue lisää
Read More
case reima 75 vuotta

Case: Reima 75 vuotta – elämyksiä luonnon helmassa

Ikoninen lastenvaatemerkki Reima kutsui joukon vaikuttajia ja heidän lapsiaan juhlistamaan Reiman 75-vuotissyntymäpäiviä Espooseen Nokkalan Majakalle.  Kouluikäisten lasten tapahtuma käynnistyi maittavalla päivällisellä upeassa merimaisemassa. Ruokailun lomassa Reima-mummo kertoi lapsille (ja heidän vaikuttajavanhemmilleen) Reiman historiasta, nykypäivästä ja tulevaisuuden uusista tuulista. Vatsat täynnä ja uusiin Reiman syystakkeihin sonnustautuneena iloinen joukko retkeilijöitä siirtyi vesibussilla Espoon edustalla sijaitsevaan Isoon Vasikkasaareen,… Lue lisää
Read More
Videolle Tapio Haaja Miksi yritykset tarvitsevat videostrategian

Miksi yritykset tarvitsevat videostrategian?

Mihin tarkoitukseen yrityksessäsi tuotetaan videoita? Onko jokaiselle videosisällölle määritelty tavoite ja siihen sopivat onnistumisen mittarit? Entä strategia, johon videosisällön suunnittelu perustuu? Videoita ei kannata tehdä pelkän tekemisen vuoksi, ja moni kompastuukin oikeanlaisen tekemisen suunnitteluun. Lue alta, miksi yrityksesi tarvitsee videostrategian, ja miten videota kannattaa hyödyntää parhaiden tulosten saavuttamiseksi. Video nähdään yhä enenevissä määrin oleellisena osana… Lue lisää
Read More
tapahtuman järjestäminen

Miten tehdä elämyksellisiä tapahtumia? 5 vinkkiä Lyytin hyödyntämiseen

Yksi tapahtumatuotannon tärkeimmistä palapelin paloista on tapahtuman osallistujat. Yhteinen matka alkaa jo ennen varsinaista h-hetkeä: kenelle lähetetään kutsu, miten vieraat ilmoittavat osallistumisestaan, mitä tietoja halutaan kerätä ja välittää? Entä mitä mieltä vieraat olivat tapahtumasta? Onnistunut tapahtuma ei rajoitu vain tiettyyn hetkeen tietyssä paikassa. Myös sillä, mitä tapahtuu ennen ja jälkeen tapahtuman, on suuri vaikutus kokonaismielikuvaan.… Lue lisää
Read More
vaikuttajamarkkinoinnin koulutus

Näin aloitat vaikuttajamarkkinoinnin tehokkaasti

Vaikuttajamarkkinointia saatetaan ajatella vain nopeana mediaostona, mutta parhaimpien menestystarinoiden takana on perehtymistä, huolenpitoa sekä yrityksen ja vaikuttajan toimintaa ohjaavat yhteiset arvot. Mistä siis aloittaa? … Lue lisää
Read More
Äidin puheenvuoro Vaihtovuosi Sodankylässä arvopohjainen vaikuttajayhteistyö

Case: Äidin puheenvuoro ja #vaihtovuosisodankylässä – Arvopohjainen ja pitkäjänteinen vaikuttajayhteistyö

Vaihtovuosi Sodankylässä on vaikuttaja Inari Fernándezin ideoima arvopohjainen vaikuttajayhteistyö, somerealitysarja ja kuntamarkkinointikampanja, jonka toteutuksessa myös PING Helsinki on ollut mukana.  Kampanjassa Äidin puheenvuoro -somekanavista tuttu helsinkiläinen tubettajaperhe muuttaa kokonaiseksi vuodeksi Lappiin, Sodankylään.   Vaihtovuosi pitää sisällään 50 YouTube-videota, 365 Instagram-kuvaa ja tuhansia muita somesisältöjä, joissa Fernándezin perhe esittelee uudenlaista arkeaan täydellisen elämäntapamuutoksen jälkeen. Idea yhteistyölle lähti… Lue lisää
Read More
Vaikuttajamarkkinoinnin suosio on kasvussa

Vaikuttajamarkkinoinnin suosio on kasvussa – lähes joka neljäs mainostaja aikoo kasvattaa budjettiaan

PING Helsinki toteutti yhdessä Marketing Finlandin ja MARK ry:n kanssa pulssikyselyn vaikuttajamarkkinoinnin käytöstä. Kyselyyn vastasi yhteensä 130 markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijaa.  Kyselyssä selvisi, että vaikuttajamarkkinoinnin suosio on kasvanut edellisvuodesta. Tänä vuonna jo 80% mainostajista on kokeillut vaikuttajamarkkinointia kun viime vuonna vastaava osuus oli 72%.  “Olemme ottaneet ensiaskeleita siihen suuntaan muutamalla vaikuttajan profiiliin nähden onnistuneella kokeilulla.… Lue lisää
Read More
canon kohtaamisia tubeconissa

Case: Canon ja sukupolvi Z – kohtaamisia Tubeconissa

Yhteistyön tavoitteet: Yhteistyön tavoite oli lisätä tietoisuutta ja luoda näkyvyyttä uusien Zoemini-pikakameroiden ympärille sukupolvi Z:n keskuudessa Tubecon-tapahtuman yhteydessä. Canon halusi luoda mielikuvaa nuorekkaasta, raikkaasta ja hauskasta brändistä, josta kiinnostuvat myös nuoremmat kuluttajat. Kampanjan ideana oli inspiroida nuorta kohderyhmää ja kannustaa heitä kokeilemaan Canonin tuotteita Tubeconissa. Tapahtumaan osallistuminen tarjosi myös arvokkaan mahdollisuuden tavata sosiaalisen median vaikuttajia… Lue lisää
Read More
1 2 3 17