fbpx
nuoret luottavat vaikuttajiin

Nuoret luottavat vaikuttajiin myös ilmastoasioissa

Viime keväänä tekemämme tutkimuksen mukaan nuoret luottavat sosiaalisen median vaikuttajiin jopa enemmän kuin perinteisiin medioihin – myös ilmastoasioissa. Lähes puolet 15-24—vuotiaista kertoo, että somevaikuttajilla on ollut vaikutusta heidän ilmastoasenteisiinsa.  Vaikuttajat ovatkin ilmastokeskustelussa tärkeässä asemassa, sillä heillä on uskollinen seuraajakunta, joka hartaasti kuuntelee heidän mielipiteitään. Nuorelle somen käyttäjälle vaikuttaja on kuin ystävä, johon voi luottaa asiassa… Lue lisää
Read More
Vaihtovuosi Sodankylässä vaikuttajayhteistyö, kuvaaja Inari Fernandez

Vaihtovuosi Sodankylässä -somerealitysarjan ja kuntamarkkinoinnin edelläkävijäkampanjan tavoittavuus jo 6,9 miljoonaa

Elokuun alussa käynnistynyt Sodankylän kunnan ja Äidin Puheenvuoron YouTube –  ja Instagram -kanavan välinen vaikuttajayhteistyö ja somerealitysarja #vaihtovuosisodankylässä on lähtenyt käyntiin räjähdysmäisellä startilla. Fernándezin perheen muuttoa Helsingin kaupunkilaislähiöstä Sodankylän maalaisidylliin, Lapin ytimeen, on katsottu ensimmäisen puolentoista kuukauden aikana eri somekanavia pitkin jo 6,9 miljoonaa kertaa. Sisältöjä on kommentoitu, jaettu tai tykätty jo yli 282 500 kertaa,… Lue lisää
Read More
vaikuttajamarkkinoinnin koulutus by Ping Helsinki

Vaikuttajamarkkinoinnin koulutus: 5+1 syytä osallistua

PING Helsingissä uskotaan, että oma asiantuntijuus on suurinta pääomaa. Siksi haluamme tarjota markkinointi- ja viestintäalan toimijoille mahdollisuuden päästä kasvattamaan omaa tietotaitoa vaikuttajamarkkinoinnin ja -yhteistyön parissa maan johtavien asiantuntijoiden johdolla. Tästä ajatuksesta sai alkunsa PING Academy: vaikuttajamarkkinoinnin koulutus, joka avaa markkinointipäättäjille niin B2C- kuin B2B -vaikuttajayhteistyön parhaat käytännöt. Tässä artikkelissa kerromme, miksi PING Academy -valmennukseen kannattaa osallistua. ”Hyvä… Lue lisää
Read More
Ilmastoteot brändiviestinnän keskiössä

Ilmastoteot brändiviestinnän keskiössä

Syyskuun PING Studion aihe, ihmiset ja ilmasto, on tällä hetkellä ajankohtaisempi kuin koskaan. Mitä jokaisen meistä tulisi tietää ilmastovaikuttamisesta somessa? Miltä maailman kaukaisimmissa kolkissa näyttää tällä hetkellä? Mihin maailma on menossa? Mitä minä voin tehdä kestävämmän elintavan edistämiseksi – entä yritykset? Muun muassa näistä aiheista keskusteltiin yhdessä vaikuttajien ja yritysten edustajien kanssa.  Yhtenä Studion kumppanina… Lue lisää
Read More
sydäntiimi

Jokaisella on lupa olla upea

Näin julistavat Uhana Design ja Aspan Voimaa seksuaalisuudesta -hanke. Kampanjan tärkein viesti on, että kenenkään ei tarvitse mukautua median määräämään muottiin – päinvastoin, median tulisi mukautua vastaamaan todellisuutta. PING Helsinki haastaa myös kaikki somevaikuttajat ja sisällöntuottajat mukaan tähän Uhanan tärkeään kampanjaan, jonka tavoitteena on laajentaa vallitsevia kauneusihanteita niin, että jokainen voisi tuntea olevansa viehättävä.  Media luo kapeakatseisia… Lue lisää
Read More
Kaupallisen sisällön merkitseminen Tubecon Industry Day

Mitä kaupallisten yhteistöiden merkitsemisestä täytyy tietää?

Kaupallisen sisällön merkitseminen on nähty kuumana puheenaiheena vaikuttajamarkkinoinnin ympärillä kevään ja kesän aikana. Alaa on jo pitkään hiertänyt yhtenäisten pelisääntöjen ja ohjeistuksen puuttuminen. Keskustelussa on noussut myös esille pelko siitä, että ”Entäs jos mokaan?” -asenne saa vaikuttajat lopettamaan sisällöntuotannon ja vie mainostajilta mahdollisuuden uuden markkinointitavan kehittämiseen. PING Helsinki pyrkii kaikessa toiminnassaan helpottamaan sekä mainostajien että vaikuttajien… Lue lisää
Read More

Hyödynnä tapahtuman tuhat kosketuspistettä

Tapahtuman arvoa kohtaamispisteiden meressä arvotetaan nykyisin korkealle. Joku on aidosti nähnyt vaivaa saapuakseen tilaisuuteesi, tiettynä kellonaikana ja tiettyyn paikkaan. Odotukset ovat korkealla sekä osallistujalla että sinulla itselläsi tapahtuman järjestäjänä. Haluamme jättää vahvan muistijäljen osallistujalle niin, että hän jakaa brändisi ilosanomaa ja elämyksellisyyden jälkihurmosta seuraavana päivänä työpaikan kahvipöydässä. Osallistamme, aktivoimme ja tarjoamme ilotulitusta jokaiselle aistille. Elämyksellisyydestä… Lue lisää
Read More
Data mittaa markkinointia David Blinov

Näin mittaat markkinointia: tee datasta kasvun polttoaine

Vuonna 2019 jokainen markkinoinnin ammattilainen tietää, että data on tärkeää. Tarjolla on tuhansia työkaluja, jotka keräävät tietoa asiakaskäyttäytymisestä. Kun tietoa on saatavilla enemmän kuin koskaan, oikeiden päätösten tekemisestä on tullut paljon helpompaa.  Vai onko?   Markkinoinnin analytiikka tänä päivänä   Markkinoinnin analytiikka voi auttaa yritystäsi kasvamaan nopeammin kuin koskaan. Data auttaa sinua luomaan personoituja ja… Lue lisää
Read More
vaihtovuosi sodankylässä

Ennennäkemätön vaikuttajayhteistyö käynnistyy: Vaihtovuosi Sodankylässä -sarjassa seurataan helsinkiläisen tubettajaperheen arkea Lapissa 365 päivän ajan.

#vaihtovuosisodankylässä on vuoden kestävä realitysomesarja Youtubessa, Instagramissa ja blogissa, jossa helsinkiläinen somevaikuttaja Inari Fernández (38) muuttaa perheineen vuodeksi Lappiin ja mahdollistaa elämänmuutoksen seuraamisen katsojilleen. Äidin Puheenvuoron YouTube-kanava on yksi Suomen suurimmista perhelifestylekanavista tavoittaen noin 100 000 yksittäistä katsojaa ja jopa miljoona katsojakertaa kuukaudessa. Haluamme välittää Lapin tarinoita ja taikaa sisällöissämme ja tutustua maaseudun erilaiseen elämäntyyliin.… Lue lisää
Read More
1 2 3 17