Ylivertaisten sisältöjen tuottaja asettaa yleisönsä etusijalle

Ann Handley

Sisältöguru Ann Handley vie PING Helsinki Business Festivalin kuulijat tulevaisuuteen ja puhuttelevien sisältöjen äärelle. Handley toimii Chief Content Officerina erittäin arvostetussa valmennus- ja koulutusyritys MarketingProfsissa. Handleyn sisältömarkkinointia ja digivaikuttamista käsittelevät kirjat tunnetaan maailmanlaajuisesti alan perusteoksina. PING Helsinki tuo Ann Handleyn Suomeen sisältömarkkinoinnin edelläkävijän, A-lehtien kanssa. 

Ann Handley on toimittajataustainen sisältömarkkinoinnin pioneeri. Hän on kouluttanut ja kirjoittanut sisältömarkkinoinnista sekä johtanut sitä sen syntyhetkistä lähtien. Handleyn puheissa eivät toistu asiakkaat tai kohderyhmät, vaan yleisö. Hänestä jokaisen brändin on ymmärrettävä, että vastassa on yleisö, jonka huomio ja kiinnostus on voitettava. Kiinnostuksen herättämiseksi ei riitä mikä tahansa sisältö – sisällön täytyy olla ylivertaista.

Sukellus sisältömarkkinoinnin tulevaisuuteen

PING Helsinki Business Festivalin puheenvuorossa matkataan vuoden 2018 tapahtumaan ja tutkitaan edellisen vuoden tuloksia. Miten olemme tehneet vaikutuksen yleisöömme? Mitä ylivoimaisen sisällön rakennuspalikat ovat?

Handleyn viesti on, että tarvitaan suurempia ja rohkeampia tarinoita, uskallusta puhua isoon ääneen ja nöyryyttä kuunnella ja kuulostella yleisön tuntemuksia ja tarpeita. Sisältö- ja vaikuttajamarkkinoinnin ei pidä olla kampanjatekemistä vaan jatkuva prosessi – vuoropuhelu brändin ja yleisön välillä. Vain siten sisältömarkkinoinnilla voidaan saavuttaa tuloksia, joilla on merkittävä vaikutus liiketoiminnan kasvulle.

Puheenvuorossaan hän käy läpi myös markkinointiin liittyviä uhkia ja toisaalta taas kertoo, miten teknologiaa voidaan hyödyntää parempien sisältöjen tekemisessä.

Markkinoija, älä markkinoi

Ensi vuoden suurin mahdollisuus on tehdä markkinointia, joka ei tunnu markkinoinnilta. Sisältöjen tulee palvella yleisöä ja antaa heille arvoa. On ajateltava uusilla aivoilla; laitettava yleisö aina etusijalle ja uskallettava jättää brändi ja tuotteet taka-alalle.

Brändien suurimmaksi haasteeksi Handley listaa vaikeuden olla puhumatta itsestään ja tuotteistaan – koska niin on tehty aina. Toisaalta juuri se puhumattomuus eli huomaavaisuus tuo suurimman merkityksen yleisölle.

Ja se merkitys vaikuttaa eli myy.

 

Sanna Salovuori

 

Mikä sisältömarkkinoinnin ja koukuttavien sisältöjen tulevaisuus on? Miten yllätät asiakkaasi niin, että se näkyy myös viivan alla? Varaa liput PING Helsinki Business Festivaliin 28.4.2017 heti! Koko ohjelma: www.pingfestival.fi.

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: