Arvopohjaisen markkinoinnin ammattitapahtuma IMPACT Helsinki 24.5. Katso ohjelma! →

PING Festival tavoittelee innostavia kohtaamisia ja visuaalisia elämyksiä

PING Festival on Pohjois-Euroopan suurin vaikuttajamarkkinoinnin tapahtuma ja se järjestettiin vuonna 2018 toistamiseen Clarion Hotellissa Helsingin Jätkäsaaressa ja kokonaisuudessaan jo neljännen kerran. Visuaalisuus on tärkeässä roolissa tunnelman luomisessa näillä innostavia kohtaamisia ja vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijuutta tarjoavilla festivaaleilla, sillä tapahtumassa vierailee tärkeitä vaikuttajia ja markkinointipäättäjiä usealta eri alalta. Clarion-hotelli loi festivaaleille modernit neutraalin sävyiset puitteet, jotka antoivat mahdollisuuden myös väri-iloittelulle visuaalisessa ilmeessä. Perinteisesti visuaalisuutta ei ole luettu tärkeäksi elementiksi yritystapahtumissa, mutta PING Helsingissä halutaan uskoa kaikkien aistien merkitykseen liiketoiminnassa tapahtuvissa kohtaamisissa. Visuaalisuuden lisäksi tavoitteena oli yhteistyökumppaneiden kautta tuoda esille ekologisuuden ja kotimaisuuden arvoja.

PING Festival oli jaettu vaikuttajamarkkinoinnin teemojen mukaisesti viiteen eri osa-alueeseen ja jokaista teemaa oli valittu kuvaamaan tietty värimaailma. Pinkin sävyinen Transformation eli muutos käsitteli digitalisaation vaikutusta tapaamme kommunikoida ja tehdä liiketoimintaa. Sininen Content eli sisältö halusi jakaa leuat loksauttavien sisältökampanjoiden tuloksia, joissa tarinankerronta on yhdistetty taitavasti osaksi strategiaa.  Turkoosi Quality tavoitteli liiketoiminnan kannalta oikeiden asioiden tekemistä, sillä liiketoiminnan arvo muodostuu aina oikeiden laatukriteereiden täyttymisestä. Oranssi Emotions tarjosi vinkkejä ja työkaluja ihmisten vaikuttamiseen tunnetason yhteydellä. Liila Trust puolestaan kuvasti aitouden, läpinäkyvyyden ja eettisyyden roolia luottamuksen rakentamisessa liiketoiminnassa. Tapahtuman teemavärit ottivat vastaan niin content gurut kuin business hippiet heti Clarionin pääsisäänkäynillä ja toistuivat portaikossa, opasteissa sekä mediapassien avainnauhoissa. Festivaaleista käyttyistä ohjelmista ja muista printtituotteista vastasi Markprint. Painotuotteissa oli käytetty tänä vuonna huomiota herättäviä lakkapintoja visuaalisen ilmeen viimeistelemiseksi.

Väriefekteillä oli tuotu esille myös päälavalla eri Keynote puhujien aihepiirit heijastamalla teeman mukaisia värejä ympäristöön. Näiden visuaalisten efektien sekä muun tuotantotekniikan takana toimi Bright Finland. Henkilökunta Bright Finlandilla on hyvin asialleen omistautunutta ja intohimoisesti alaan suhtautuvaa, joten yrityksellä on kokemus ja kyky luoda ainutlaatuisia elämyksiä. Ammattitaitoisten ja innostavien keynote -puhujien lomassa yleisö sai nauttia Danceteam Internationalin mukaansatempaavista tanssinäytöksistä.

 

Ping Festivalin järjestäjäporukan väriloistoisesta vaatetuksesta vastasi Uhana Design, joka on vuonna 2012 perustettu designyritys Tampereelta. Omaleimaiset vaatteet ja asusteet syntyvät vaatesuunnittelua yhdessä opiskelleen Hanna Virkamäen ja Mira Vanttajan saumattomalla yhteistyöllä. Yhteistyökumppani Zuii Organics puolestaan vastasi järjestäjien kaunistamisesta meikkauksen muodossa sekä tarjosi lounaan jälkeen ammattitaidolla luotuja huulimeikkejä myös festivaalikansalle. Festivaaleilla oli myös tarjolla Glitter by ElinaK:n glittereitä, joilla loihdittiin näyttäviä kasvotaideteoksia tapahtumaan osallistujille.

Vallilan printit toivat jälleen väriä festivaalien visuaaliseen ilmeeseen – kattauksissa oli käytetty näyttäviä tekstiilejä ja yhteistyökumppaneiden ständeillä oli tämän perinteikkään yrityksen kankailla verhoiltuja raheja. Kukikkaan visuaalista ilmettä jatkoi myös Järvenpään kukkatalontoteuttama PING-seinä, jonka äärellä osallistujat saivat kuvata itsensä muistoksi tai vaihtoehtoisesti askarrella kukkaseppeleen koristamaan asuaan festivaalien ajaksi.

Luonnonmukainen teema jatkui esillepanossa sekä tarjoiluissa, joissa oli käytetty Deliverden tuoreita yrittejä raikkaan visuaalisen ilmeen tavoittamiseksi. Backstagen terveellisistä antimista vastasi puolestaan Satotukku– yritys, jonka tavoitteena on tarjota asiakkailleen maan laajin valikoima laadukkaita ja tuoreita vihanneksia sekä hedelmiä. Ja jotta festarin vapaaehtoiset sai myös suuhun raikasta kostuketta, päästiin herkullisten ruokien lomassa nauttimaan Witamin Well & Barbellsin mineraalijuomia.

PING Festival Happy Hour alkoi Soleran raikkaiden uutuusviinien kanssa kilistellessä. Maistelemaan päästiin Veuve du Vernaun rose kuohuviiniä, joka tarjoillaan kesäisen raikkaasti jääpalojen kera. Festivalin jälkeen siirryttiin YleX:n hostamiin after partyihin Kallioon. Jatkot sijaitsivat Kaiku– baarissa, joka on tanssimusiikille ja tanssimiselle omistettu underground – baari.

Kaiken kaikkiaan festivaalien visuaaliseen ilmeeseen oli jälleen kerran merkittävästi panostettu ja laadukkaiden yhteistyökumppaneiden avulla saatiin luotua näyttävä ja elämyksellinen kokonaisuus festarikansalle. Tapahtuman värit, teemat ja visuaalisuus henkivät iloa sekä olivat raikas tuulahdus muuten niin perinteisesti jäykkänä pidetyssä bisneskontekstissa.

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: