Palvelumuotoilu vaikuttajamarkkinoinnin seuraava taso

“Voi kunpa voisin jäädä tänne koko seuraavaksi vuodeksi.” Tästä ohimennen lausutusta toiveesta syntyi idea, jonka hedelmistä päästään nauttimaan helmikuun 2019 alusta lähtien: #YearinClarion -seikkailu, jossa helsinkiläinen somevaikuttaja Joonas Pesonen, 30, (@pesojoonas) muuttaa asumaan pääkaupunkiseudun Clarion-hotelliin kokonaiseksi vuodeksi. PING Helsingillä on ollut ilo toimia Clarion Hotelsien kumppanina luomassa täysin uudenlaista tapaa hyödyntää vaikuttajayhteistyötä.

Hotellielämää uniikista näkökulmasta

Pesonen on ensimmäinen koskaan valittu vaikuttajalähettiläs, jonka tehtävänä on testata, miten hotellihuone taipuu kodiksi ja miltä elämä hotellin palveluiden keskellä tuntuu. Hän muuttaa asumaan Clarioniin 1.2.2019, ja tätä seuraavan vuoden aikana hän somettaa hotellielämästään ja osallistuu hotellin palveluiden ja -konseptien kehittämiseen.

Olemme innoissamme tästä täysin uudenlaisesta ja rajoja rikkovasta sisältömarkkinoinnin muodosta, joka luo meille uniikin mahdollisuuden palveluidemme kehittämiseen sellaisen henkilön näkökulmasta, jolle hotelli on oma koti. Joonaksen tapa lähestyä maailmaa vastuullisesti mutta huumorilla sopii täydellisesti Clarionin tapaan ajatella ja toimia,

iloitsee Suomen Clarion-hotellien Area General Manager Inari Lehtinen.

“Tämä on hulluinta, mitä olen koskaan tehnyt – onneksi huonekasvit muuttavat mukanani!”

#YearinClarion-lähettiläänä aloittava Pesonen tunnetaan erityisesti edelläkävijyydestään Snapchatissa sekä Blog Awards Finland -voitosta vuonna 2017, jolloin hänet valittiin Suomen positiivisimmaksi vaikuttajaksi.

Minua ja Clarionia yhdistää elämänilo, avoimuus ja vastuullisuus. Omilla sisällöilläni haluan luoda tilaa ja avoimuutta erilaisuudelle. Rohkeus erottua ja seistä omien arvojen takana puhuttelee meitä molempia. Plus tietty, me molemmat rakastetaan pehmeitä sänkyjä ja ihmisten parissa olemista,

kuvailee Joonas Pesonen.

Tämä on hulluinta mitä olen koskaan tehnyt ja totta kai mua myös jännittää. Glamourin sijaan odotan aitoa yhteisöllisyyttä. Uskon, että vuoden mittainen projekti luo aivan erilaista uskottavuutta yhteistyölle. Aitous korostuu, sillä hotellielämä tulee olemaan kirjaimellisesti läsnä arjessani 24/7 ja huonekasveistani en luovu,

Pesonen jatkaa.

Luvassa tapahtumia ja sisällöntuotantoa

#YearinClarion -vaikuttajalähettiläs saa kodikseen hotellihuoneen Clarion Hotel Helsingistä tai Clarion Hotel Helsinki Airportista kokonaiseksi vuodeksi. Vuoden aikana vaikuttajalähettiläs osallistuu hotellin tapahtumiin, vierailee muissa pohjoismaisissa Clarion-hotelleissa ja tuottaa kokemuksistaan sisältöjä sekä omiin että Clarionin kanaviin.

Vaikuttajalähettiläs nauttii Clarion-hotellien kattavista palveluista vuoden jokaisena päivänä; aloittamalla aamun valmiilla aamiaisella, unohtamalla kotityöt ja pyykkäyksen vuodeksi ja pulahtamalla työpäivän jälkeen uima-altaaseen Helsingin kattojen yllä.

Vaikuttajat avuksi palvelumuotoiluun  

Rajoja rikkovalla sisältömarkkinoinnin kampanjalla Clarion-hotellit haluavat näyttää esimerkkiä uudenlaisen, pitkäjänteisen vaikuttajayhteistyön hyödyntämisestä myös palveluiden kehittämisessä matkailualalla.

Meillä PING Helsingissä ollaan erityisen iloisia siitä, että Clarionin yrityskulttuurista kumpuava ennakkoluuloton asenne mahdollistaa villeimpienkin ideoiden toteuttamisen, ja että aiemmin testaamamme vaikuttajayhteistyön ja palvelumuotoilun mallit pääsevät tässä projektissa käyttöön aivan uudella tasolla.

 

Ota Joonaksen seikkailut seurantaan:

Instagram: https://www.instagram.com/pesojoonas/

Blogi: https://pesojoonas.blogspot.com

Snapchat: @pesojoonas

#YearinClarion -sivusto: https://clarionhotel.fi/content/yearinclarion

 

Inna-Pirjetta Lahti

About the author

PING Helsinki on vaikuttajamediatoimisto, joka tuo yhteen vaikuttajat eri kanavista ja kaikilta toimialoilta. PING Helsingin kautta vaikuttajayhteistyön suunnittelu on helppoa ja tuloksellista olipa kysymys H2H Strategiasta, vaikuttaja-analyysista, kampanjasta, konseptoinnista, kilpailusta tai elämyksistä. PING Helsinki pitää yllä kaikille avointa somevaikuttajien eettistä koodistoa ja tekee jatkuvaa vaikuttajamarkkinoinnin tutkimusta.