PING Helsingin somevaikuttajilla yli 30 miljoonan seuraajan yleisö

Seuraamme bloggaajia, tubettajia, instaajia ja somejulkkiksia kuin kavereita. Bloggaajan suosittelu saattaa tyhjentää kaupat tietystä vaatteesta tai elintarvikkeesta ja näkyvyys Instagramissa tehdä pienen paikkakunnan matkailulle ihmeitä. Juuri julkaistun tutkimuksen mukaan blogit ja bloggaajat vaikuttavat lukijoidensa ostopäätöksiin merkittävästi ja vain harvalla on varaa jättää tilaisuus hyödyntämättä.

Me PING Helsingissä kutsumme tätä vaikuttajamarkkinoinniksi. Tiivistettynä se on siis tavoitteelista yhteistyötä yritysten ja somevaikuttajien välillä – jotain sellaista, joka vaikuttaa positiivisesti yrityksen brändiin tai liikevaihtoon ja joka on kaikille yhteistyön osapuolille hyödyllistä: yritykselle, vaikuttajalle ja yleisölle. (Katso lisää vaikuttajamarkkinoinnista täältä.)

Jotta vaikuttajamarkkinoinnin kenttä voi kehittyä, tarvitaan vuoropuhelua. Sen vuoksi olemme kutsuneet PING Helsinki Business Festivaliin joukon Suomen eturivin somevaikuttajia: bloggaajia, instaajia, tubettajia, artisteja ja urheilijoita. Edustettuna ovat kaikki kanavat ja teemat: kansainvälisestä muodista matkailuun ja autourheilusta kauneudenhoitoon – yhteensä näillä vaikuttajilla on yli 30 miljoonan seuraajan yleisö!

”Vaikuttajamarkkinointi on tehokas tapa tavoittaa yrityksen kannalta keskeiset kohderyhmät ja vaikuttaa heidän asenteisiinsa, tietoihinsa tai ostokäyttäytymiseensä. Vaikuttajamarkkinoinnissa etsitään yrityksen arvojen ja kohderyhmien kannalta oikeita vaikuttajia, joiden kautta ja avulla kerrotaan yleisöä aidosti kiinnostavia tarinoita.”

PING Helsingin valitsemia somevaikuttajia yhdistää ammattimainen tekeminen ja yhä useampi heistä toimiikin yrittäjänä tai asiantuntijana omalla alallaan. Kannustamme myös kaikkia osallistujiamme allekirjoittamaan PING Ethics -koodiston, joka takaa asiantuntevan ja laadukkaan yhteistyön sekä yritysten että sisällöntuottajien taholta.

PING Helsinki Business Festivalin osallistujat

Mukana sisältömarkkinoinnin suurtapahtumassa ovat mm. Suomen ensimmäinen ruokataiteilija ja Liemessä -blogia kirjoittava Jenni Häyrinen, pohjoismaisestikin tunnustettu lifestyle- ja muotibloggaaja Arttu Mustonen (Mustarttu), hyvinvoinnista ja urheilusta kirjoittava Sara Vanninen (Tickle Your Fancy) sekä Suomen parhaaksi matkablogiksi valittu Veera Papinoja (Veera Bianca).

Merkittäviä Instagram-vaikuttajia edustavat esimerkiksi käsityöguru Tiina Arponen (@muitaihania), somejulkkiksia parodioiva Karoliina Tuominen (@karoliinatuo), luontokuvistaan tunnettu Joonas Linkola (@joonaslinkola) ja Suomea maailmankartalle vievä valokuvaaja Teppo Tirkkonen (@teppotirkkonen).

Viraalivideonero Timo Korpi (Timo Wilderness), maailmalla menestynyt tubettajakaksikko Hydraulic Press Channelin Lauri ja Anni Vuohensilta sekä tietysti Miisa Rotola-Pukkila (Mmiisas), yksi Suomen ensimmäisistä ammattitubettajista, edustavat tapahtumassa muiden tube- ja vlogitähtien kanssa videogenreä.

Ensimmäistä kertaa olemme kutsuneet osallistujiksi myös artisteja ja muita somevaikuttajia. Artistit Janna ja Daniel Okas, seikkailija Pata Degerman ja Facebookissa supersuosittu Very Finnish Problems edustavat uudenlaisia kanavia ja tapoja tehdä kaupallisia yhteistöitä ja tavoittaa yleisöjä.

 

Kaikki tapahtumaan valitut somevaikuttajat ja sisällöntuottajat löydät osoitteesta www.pingfestival.fi.

Muista ostaa lippu tapahtumaan ennen 31.3.2017 ja saat sen hintaan 590€ + alv!

 

 

Emmi Nuorgam

Related posts:

About the author

PING Helsinki on riippumaton, koko vaikuttajamarkkinoinnin toimialan yhdistävä sarja tapahtumia sekä yhteisö, jonka rikkaus on erilaisissa näkökulmissa ja niiden törmäyttämisessä.