vaikuttajamarkkinoinnin koulutus

Näin aloitat vaikuttajamarkkinoinnin tehokkaasti

Vaikuttajamarkkinointia saatetaan ajatella vain nopeana mediaostona, mutta parhaimpien menestystarinoiden takana on perehtymistä, huolenpitoa sekä yrityksen ja vaikuttajan toimintaa ohjaavat yhteiset arvot. Mistä siis aloittaa? … Lue lisää
Read More
Äidin puheenvuoro Vaihtovuosi Sodankylässä arvopohjainen vaikuttajayhteistyö

Case: Äidin puheenvuoro ja #vaihtovuosisodankylässä – Arvopohjainen ja pitkäjänteinen vaikuttajayhteistyö

Vaihtovuosi Sodankylässä on vaikuttaja Inari Fernándezin ideoima arvopohjainen vaikuttajayhteistyö, somerealitysarja ja kuntamarkkinointikampanja, jonka toteutuksessa myös PING Helsinki on ollut mukana.  Kampanjassa Äidin puheenvuoro -somekanavista tuttu helsinkiläinen tubettajaperhe muuttaa kokonaiseksi vuodeksi Lappiin, Sodankylään.   Vaihtovuosi pitää sisällään 50 YouTube-videota, 365 Instagram-kuvaa ja tuhansia muita somesisältöjä, joissa Fernándezin perhe esittelee uudenlaista arkeaan täydellisen elämäntapamuutoksen jälkeen. Idea yhteistyölle lähti… Lue lisää
Read More
Vaikuttajamarkkinoinnin suosio on kasvussa

Vaikuttajamarkkinoinnin suosio on kasvussa – lähes joka neljäs mainostaja aikoo kasvattaa budjettiaan

PING Helsinki toteutti yhdessä Marketing Finlandin ja MARK ry:n kanssa pulssikyselyn vaikuttajamarkkinoinnin käytöstä. Kyselyyn vastasi yhteensä 130 markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijaa.  Kyselyssä selvisi, että vaikuttajamarkkinoinnin suosio on kasvanut edellisvuodesta. Tänä vuonna jo 80% mainostajista on kokeillut vaikuttajamarkkinointia kun viime vuonna vastaava osuus oli 72%.  “Olemme ottaneet ensiaskeleita siihen suuntaan muutamalla vaikuttajan profiiliin nähden onnistuneella kokeilulla.… Lue lisää
Read More
nuoret luottavat vaikuttajiin

Nuoret luottavat vaikuttajiin myös ilmastoasioissa

Viime keväänä tekemämme tutkimuksen mukaan nuoret luottavat sosiaalisen median vaikuttajiin jopa enemmän kuin perinteisiin medioihin – myös ilmastoasioissa. Lähes puolet 15-24—vuotiaista kertoo, että somevaikuttajilla on ollut vaikutusta heidän ilmastoasenteisiinsa.  Vaikuttajat ovatkin ilmastokeskustelussa tärkeässä asemassa, sillä heillä on uskollinen seuraajakunta, joka hartaasti kuuntelee heidän mielipiteitään. Nuorelle somen käyttäjälle vaikuttaja on kuin ystävä, johon voi luottaa asiassa… Lue lisää
Read More
Vaihtovuosi Sodankylässä vaikuttajayhteistyö, kuvaaja Inari Fernandez

Vaihtovuosi Sodankylässä -somerealitysarjan ja kuntamarkkinoinnin edelläkävijäkampanjan tavoittavuus jo 6,9 miljoonaa

Elokuun alussa käynnistynyt Sodankylän kunnan ja Äidin Puheenvuoron YouTube –  ja Instagram -kanavan välinen vaikuttajayhteistyö ja somerealitysarja #vaihtovuosisodankylässä on lähtenyt käyntiin räjähdysmäisellä startilla. Fernándezin perheen muuttoa Helsingin kaupunkilaislähiöstä Sodankylän maalaisidylliin, Lapin ytimeen, on katsottu ensimmäisen puolentoista kuukauden aikana eri somekanavia pitkin jo 6,9 miljoonaa kertaa. Sisältöjä on kommentoitu, jaettu tai tykätty jo yli 282 500 kertaa,… Lue lisää
Read More
Ilmastoteot brändiviestinnän keskiössä

Ilmastoteot brändiviestinnän keskiössä

Syyskuun PING Studion aihe, ihmiset ja ilmasto, on tällä hetkellä ajankohtaisempi kuin koskaan. Mitä jokaisen meistä tulisi tietää ilmastovaikuttamisesta somessa? Miltä maailman kaukaisimmissa kolkissa näyttää tällä hetkellä? Mihin maailma on menossa? Mitä minä voin tehdä kestävämmän elintavan edistämiseksi – entä yritykset? Muun muassa näistä aiheista keskusteltiin yhdessä vaikuttajien ja yritysten edustajien kanssa.  Yhtenä Studion kumppanina… Lue lisää
Read More
sydäntiimi

Jokaisella on lupa olla upea

Näin julistavat Uhana Design ja Aspan Voimaa seksuaalisuudesta -hanke. Kampanjan tärkein viesti on, että kenenkään ei tarvitse mukautua median määräämään muottiin – päinvastoin, median tulisi mukautua vastaamaan todellisuutta. PING Helsinki haastaa myös kaikki somevaikuttajat ja sisällöntuottajat mukaan tähän Uhanan tärkeään kampanjaan, jonka tavoitteena on laajentaa vallitsevia kauneusihanteita niin, että jokainen voisi tuntea olevansa viehättävä.  Media luo kapeakatseisia… Lue lisää
Read More
kaupallisen sisällön merkitseminen

Mitä kaupallisten yhteistöiden merkitsemisestä täytyy tietää?

Kaupallisen sisällön merkitseminen on nähty kuumana puheenaiheena vaikuttajamarkkinoinnin ympärillä kevään ja kesän aikana. Alaa on jo pitkään hiertänyt yhtenäisten pelisääntöjen ja ohjeistuksen puuttuminen. Keskustelussa on noussut myös esille pelko siitä, että ”Entäs jos mokaan?” -asenne saa vaikuttajat lopettamaan sisällöntuotannon ja vie mainostajilta mahdollisuuden uuden markkinointitavan kehittämiseen. PING Helsinki pyrkii kaikessa toiminnassaan helpottamaan sekä mainostajien että vaikuttajien… Lue lisää
Read More

Hyödynnä tapahtuman tuhat kosketuspistettä

Tapahtuman arvoa kohtaamispisteiden meressä arvotetaan nykyisin korkealle. Joku on aidosti nähnyt vaivaa saapuakseen tilaisuuteesi, tiettynä kellonaikana ja tiettyyn paikkaan. Odotukset ovat korkealla sekä osallistujalla että sinulla itselläsi tapahtuman järjestäjänä. Haluamme jättää vahvan muistijäljen osallistujalle niin, että hän jakaa brändisi ilosanomaa ja elämyksellisyyden jälkihurmosta seuraavana päivänä työpaikan kahvipöydässä. Osallistamme, aktivoimme ja tarjoamme ilotulitusta jokaiselle aistille. Elämyksellisyydestä… Lue lisää
Read More
1 2 3 4 5 17