Äidin puheenvuoro Vaihtovuosi Sodankylässä arvopohjainen vaikuttajayhteistyö

Case: Äidin puheenvuoro ja #vaihtovuosisodankylässä – Arvopohjainen ja pitkäjänteinen vaikuttajayhteistyö

Case pähkinänkuoressa Vaihtovuosi Sodankylässä oli vaikuttaja Inari Fernándezin ideoima arvopohjainen vaikuttajayhteistyö, somerealitysarja ja kuntamarkkinointikampanja, jonka toteutuksessa myös PING Helsinki oli mukana. Kampanjassa Äidin puheenvuoro -somekanavista tuttu helsinkiläinen tubettajaperhe muutti kokonaiseksi vuodeksi Lappiin, Sodankylään. Vaihtovuosi piti sisällään 65 YouTube-videota, satoja Instagram-kuvia ja tuhansia muita somesisältöjä, joissa Fernándezin perhe esitteli uudenlaista arkeaan täydellisen elämäntapamuutoksen jälkeen. Tulokset Hashtag #VaihtovuosiSodankylässä sisällöt ovat keränneet 50 miljoonaa katselukertaa… Lue lisää
Read More

#FaktaaKoronasta: Millainen koronavirustilanne oikeasti nyt on ja mitä me kaikki voisimme tehdä?

PING Helsinki on käynnistänyt #faktaakoronasta-hankkeen uudelleen yhdessä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) kanssa. Osana hanketta järjestimme 7. lokakuuta #FaktaaKoronasta -webinaarin, jossa aiheena oli tämän hetkinen koronatilanne sekä erityisesti nuorten rooli viruksen leviämisessä. Palaa webinaarin puheenvuoroihin ja keskusteluihin tallenteen muodossa täällä. Millainen koronavirustilanne on oikeasti juuri nyt? Tällä hetkellä koronavirusepidemia näyttää vahvasti kiihtymisen merkkejä, ja tartuntatilanne… Lue lisää
Read More
Kuinka tuottaa sisältöä matkavaikuttajana koronaviruksesta huolimatta

Kuinka jatkaa sisällöntuotantoa matkavaikuttajana? Parhaat vinkit, jotka takaavat uudet ideat

Koronaviruspandemia asettaa yhä rajoitteita, joista yhtenä suurimpana tietysti matkailuun liittyvät säännöt ja rajoitukset. Vaikuttajista koronaviruksen vaikutukset iskevätkin kovimmin ehkäpä nimenomaan matkavaikuttajiin, kun reissuja ei voikaan tehdä samaan totuttuun tapaan kuin aiemmin. Sisällöntuotanto matkavaikuttajana voikin aiheuttaa paljon kysymyksiä. Mutta hätä ei ole tämän näköinen! Matkailurajoitteet eivät nimittäin tarkoita, että matkavaikuttajana sinun olisi lopetettava sisällöntuotanto kokonaan. Tästä… Lue lisää
Read More
Vaikuttajamarkkinoinnin budjetointi

Vaikuttajamarkkinointi ja budjetti: 4 askelta onnistuneeseen budjetointiin

Miten vaikuttajamarkkinointiin budjetoidaan? Vaikuttajamarkkinoinnin teho on osoittanut toimivuutensa vaikutettaessa ihmisten toimintatapoihin, asenteisiin ja ostokäyttäytymiseen erityisesti tänä vuonna, kun olemme viettäneet aikaamme ruuduilla ja virtuaalisten kohtaamisten parissa enemmän kuin koskaan. Tulokset puhuvat puolestaan ja moni mainostaja on huomannut vaikuttajavetoisesti tuotetun aidon sisällön puhuttelevan kohderyhmää huomattavasti mainontaa tehokkaammin. Kansainvälisissä selvityksissä investoinnit vaikuttajayhteistyöhön ovat edelleen kasvamassa, yhteistyön muodot… Lue lisää
Read More
PING Helsinki käynnistää FaktaaKoronasta viestinnän yhdessä THL:n kanssa

#FaktaaKoronasta -viestintä jatkuu

THL käynnistää #faktaakoronasta -viestinnän yhdessä PING Helsingin kanssa – somevaikuttajilla merkittävä rooli nuorten tavoittamisessa Koronavirusepidemian kiihtymisestä on nähtävissä useita merkkejä ja jo puolet kaikista tartunnoista on todettu nuorilla ja nuorilla aikuisilla. THL jatkaa yhdessä PING Helsingin kanssa keväällä käynnistettyä #faktaakoronasta viestintää ja kutsuu kaikki somevaikuttajat mukaan koronaviestintätalkoisiin. Keväällä somevaikuttajien kautta tavoitettiin yli 5 miljoonaa näyttökertaa.… Lue lisää
Read More
PING Webinaarin opit ilmiöiden luomisesta

Miten ilmiöitä luodaan? Parhaat vinkit PING Webinaarista

Syksyn 2020 ensimmäisessä PING Webinaarissa hypättiin ilmiöiden maailmaan. Aamupäivän aiheeseen meidät johdatti Risto Kuulasmaa, joka Tubeconin perustajana ja esimerkiksi Duudsonienkin tuottajana todella tuntee ilmiöt. Mikä sitten on ilmiö ja miten niitä luodaan? Risto aloitti taustoittamalla ilmiöitä näin:  I – Intohimo ja iso ajattelu L – Lahjakkuus ja luovuus M – Mitattavuus I – Iteraatio ja… Lue lisää
Read More
Vaikuttajavetoinen sisällöntuotanto: Colores ry Läheisten kortit

Case: Colores & Merck – Läheisten kortit – vaikuttajavetoinen sisällöntuotanto

Case pähkinänkuoressa Vaikuttajavetoisella sisällöntuotannolla tuotettiin luova ja visuaalinen Läheisten kortit -korttisarja yhteistyössä PING Helsingin, Suomen Suolistosyöpäyhdistys Colores ry:n ja lääkeyritys Merck Oy:n kanssa.  Digitaaliset Läheisten kortit tarjoavat apua ja vertaistukea vakavasti sairaiden läheisille. Korttien lanseeraus tavoitti eri sosiaalisen median kanavilla yli 132 000 uniikkia silmäparia.  PING Helsinki vastasi projektinvetäjänä kokonaisuudesta, johon kului luova konseptointi asiakkaiden… Lue lisää
Read More
Affiliate-markkinointi vaikuttajille

Mikä ihmeen affiliate-markkinointi ja kuinka hyödyntää sitä vaikuttajana?

Mitä affiliate-markkinointi on? Affiliate-markkinointi perustuu komissioperusteiseen myyntiin. Helppo vertauskuva on verrata affiliate-markkinointia esimerkiksi automyyntiin, jossa myyjä saa myymänsä auton hinnasta tietyn prosenttiosuuden tai valmiiksi määritellyn summan itselleen. Affiliate-markkinoinnissa myynti vain tapahtuu digitaalisesti! Ja siksi se onkin vaikuttajille loistava passiivisen tulon lähde, sillä voit ansaita komissioita suosittelemalla käyttämiäsi tuotteita ja palveluita.  Komissiot määräytyvät seurantalinkkien avulla. Näitä… Lue lisää
Read More
Vaikuttajamarkkinoinnin Vuoden Valinnat -palkinnot

Vuoden Valinnat jaettiin Vuoden ilmiölle, Vuoden teolle ja Vuoden oivallukselle

PING Helsingin Vuoden Valinnat 2020 -voittajat ratkesivat tiistaina 15. syyskuuta järjestetyssä PING Webinaarissa. Vuoden vaikuttavimmaksi ilmiöksi valittiin Suoma ry:n koordinoima 100 syytä matkailla Suomessa -hanke. Vuoden tekona palkittiin lääkäri Anni Saukkolan (@laakari.anni) rohkea ja avoin keskustelu terveyteen liittyvistä tabuista, myyteistä ja misinformaatiosta. Vuoden oivallus oli REDI:n K-Kauppias Teemu Tikkalan (@hrakauppias) kekseliäs tapa tavoittaa nuoret kohderyhmät… Lue lisää
Read More
1 2 3 4 5 19