fbpx
Vaikuttajamarkkinoinnissa on tärkeää valita oikeat somekanavat

Ota oikeat somekanavat haltuun!

Somen hermolla pysyminen ei enää tarkoita vain sitä, että tiedät mistä puhutaan. Yhtä tärkeää – tai jopa tärkeämpää – on se, että tiedät, missä puhutaan. Mistä löytyy oma asiakaskunta ja millaista sisältöä heille kannattaa tarjota mahdollisimman myönteisen vastaanoton saadakseen? Sisällöntuotannon osalta neuvomme luottamaan asiantuntijan mielipiteeseen – ja vaikuttajamarkkinoinnissa asiantuntija on nimenomaan vaikuttaja itse. Hän on… Lue lisää
Read More
Kuinka huomioit ilmaston tapahtuman suunnittelussa

Kuinka huomioida ilmasto tapahtuman suunnittelussa?

Ympäristöasiat ovat vahvasti pinnalla ja ilmasto on nostettu keskusteluun myös tapahtumajärjestämisessä. Samalla kun etätyöskentelyyn ja Skype-tapaamisiin kannustetaan, on tapahtumien merkitys ihmisten yhteen tuojina korostunut entisestään. Ne tarjoavat mahdollisuuden oppia uutta, inspiroitua, verkostoitua ja pitää hengähdystauko puurtamisesta. Tapahtumajärjestäjillä on kuitenkin velvollisuus miettiä, mikä on oikeasti välttämätöntä ja miten toteutettavat asiat saa tehtyä mahdollisimman vastuullisesti, ympäristöasiat huomioiden.… Lue lisää
Read More
Ota vastaan MySpeakerin ilmastohaaste

MySpeaker haastaa puhujat ja yritykset ilmastotalkoisiin

Maailman ympäristöpäivänä 5.6. puhujatoimisto MySpeaker on käynnistänyt haasteen ilmastotietoisuuden lisäämiseksi. Haasteen tavoite on levittää tietoa ilmaston lämpenemisestä ja saada jokainen meistä kantamaan kortensa kekoon ilmaston puolesta. ”Haluamme puhujien kanssa herättää kaikki sen tosiasian äärelle, että teoillamme on merkitystä vain jos samalla saamme kaikkia koskettavan ja tuhoavan ilmaston lämpenemisen hallintaan”, sanoo MySpeakerin toimitusjohtaja Johan Sjöstrand. Pelkästään MySpeakerin… Lue lisää
Read More
miten vaikuttaja vaikuttaa

Alle 25-vuotiaat luottavat somevaikuttajiin enemmän kuin perinteiseen mainontaan

Vaikuttajamarkkinointitoimisto PING Helsingin teettämässä tutkimuksessa selvisi, että nuorten käyttäytyminen sosiaalisessa mediassa on selvästi erilaista kuin vanhempien ikäryhmien. Alle 25-vuotiaat ovat hyvin alttiita vaikuttajien sisällöille, kun taas yli 55-vuotiaat suhtautuvat vaikuttajiin huomattavasti kriittisemmin. Nuoret, 15–24-vuotiaat, ovat huomattavasti sitoutuneempia somevaikuttajiin kuin vanhemmat ikäryhmät. He seuraavat vaikuttajia säännöllisemmin, osallistuvat sisältöihin aktiivisemmin ja luottavat vaikuttajiin enemmän. Nuorelle somen käyttäjälle… Lue lisää
Read More

Helsingin paras co-working space?

Tiedäthän sen tunteen, kun keljuna maanantaisena sadeaamuna saavut toimistolle ei-niin-aurinkoisella fiiliksellä? Vastaan tulevat iloiset tervehdykset ja hymyilevät kasvot saavat kuitenkin omankin ilmeesi hieman lähemmäs Naantalin aurinkoa. Viimeistään se, että joku on keittänyt kahvit valmiiksi, saa sinut maanantain puolelle: Jes, onpa kiva olla töissä! Minä en ole aina tiennyt. Kuten ei moni muukaan luovan alan työntekijä,… Lue lisää
Read More
Vuoden Valinnat 2019 -voittajat valittiin 10.5.2019 PING Studiossa

Vastuullisuus ja kantaaottavuus korostuivat vaikuttajamarkkinoinnin Vuoden Valinnat -palkinnoissa

PING Helsinki on valinnut 15 finalistin joukosta vuoden merkittävimmät vaikuttajamarkkinoinnin teot, ilmiöt ja henkilöt. Vuoden 2019 palkintokategoriat olivat rohkeus, hauskuus, välittäminen, tuloksellisuus ja monipuolisuus. Tunnustuspalkinnot jaettiin nyt kolmatta kertaa. Vuoden Valinnat 2019 -voittajat ovat: Nonsense-podcastin Vaalispessu (rohkeus), Diakonia-ammattikorkeakokulun Työnimi-kampanja (rohkeus), Verohallinnon ASMR-videosarja (hauskuus), Greenpeacen #nytonpakko-kampanja (välittäminen), Jenni Häyrisen #uunifetapasta (tuloksellisuus) ja Veikkauksen Mahdollisuuksia-kampanja (monipuolisuus) .… Lue lisää
Read More
10.5.2019 jaettavien Vuoden Valintojen finalistit on valittu

PING Helsingin Vuoden Valinnat palkitsee vaikuttajamarkkinoinnin tekoja, ilmiöitä ja henkilöitä

Finalisteiksi on nimetty 15 huomionarvoista tekoa, kampanjaa, ilmiöitä ja henkilöä viidessä eri kategoriassa. Vuoden 2019 palkintokategoriat ovat rohkeus, hauskuus, välittäminen, tuloksellisuus sekä monipuolisuus. Tämän vuoden finalisteiksi on yltänyt niin kannanottoja mielenterveyden kuin ilmastonsuojelun puolesta, elämään riemua tuottavia sisältöjä, rohkeita ja vahvojen arvojen takana seisovia tekoja, ilmiöistä tuloksellisuuteen johtaneita toimenpiteitä sekä pitkäkestoisia projekteja, joissa sama viesti… Lue lisää
Read More

Somevaikuttaja on kuin hyvä ystävä

Haluaisin kovasti ostaa vaatehöyrystimen. Olen miettinyt sellaisen hankintaa monta kuukautta, mutten ole keksinyt, minkä valitsisin. Olen lukenut laitteiden arvioita käyttäjiltä netissä. Olen seurannut tarjouksia ja mainontaa. Olen käynyt liikkeissä hypistelemässä höyrystimiä. Mutta päätin laitteen merkin vasta, kun kaverini suositteli sitä. … Lue lisää
Read More
Matkailumarkkinoinnin uudet tuulet esiteltiin Berliinissä

Matkailumarkkinoinnin kiinnostavimmat uutuudet

Matkailumarkkinointi ja vaikuttajat ovat kulkeneet käsi kädessä aina blogien syntyvaiheesta lähtien. Matkustus on ollut jo useiden vuosien ajan suosituimpien aiheiden joukossa ja esimerkiksi vuonna 2018 se oli kolmanneksi suosituin aihealue blogien lukijoiden mielestä. Maaliskuun alussa vierailimme Berliinissä maailman suurimmilla matkailualan ITB-messuilla sekä milleniaaleille suunnatussa Berlin Travel Festival -tapahtumassa. Tapahtumat olivat oiva paikka kerätä inspiraatiota ja… Lue lisää
Read More
1 2 3 4 5 15