Aidolla sisällöllä kuuntelutilastojen kärkeen – Mahdollisuuksia-podcast

Alkuvuodesta 2018 Veikkaus toteutti avustuksensaajuuden sisältöstrategian vuosille 2018 ja 2019. Strategian pääkohderyhmä olivat nuoret 18‒29-vuotiaat aikuiset. Sisältöstrategian tavoitteena oli tuoda Veikkauksen brändi lähemmäs kohderyhmää ja kertoa, mitä kaikkea Veikkauksen pelien tuotoilla tuetaan. Veikkaus haluttiin myös tuoda lähemmäksi avustuksensaajia eli noin 4000 kerhoa, järjestöä ja yhdistystä ympäri Suomen. Sisältöstrategian kattoteemana oli Veikkauksen oma sisältömissio eli ”Mahdollisuuksia parempaan huomiseen”. Valittua… Lue lisää
Read More
PING Studio tammikuussa 2019

Luottamus ja rehellisyys kasvun moottoreina

Kasvu on menestyvän yrityksen perusta. Tuttu totuus kaikille, jotka ovat jossain vaiheessa elämäänsä olleet tekemisissä liiketoiminnan kanssa. Mutta vaikka totuus kovin yksinkertaiselta kuulostaakin, sen toteuttaminen ei aina ole helppoa. Etenkään kun kasvu voi saada monia, puhujasta riippuvia merkityksiä. Päätimme ottaa tammikuun PING Studion aiheeksi kasvun ja vaikuttajamarkkinoinnin uudet trendit – sekä sen, kuinka trendejä hyödyntämällä… Lue lisää
Read More

Rakennatko brändiä, joka on totta? Vai oletko osa rikkinäistä koneistoa, joka lopulta tuottaa asiakkaalle pettymyksen?

Essi Ahtola tahtoo jokaisen kasvua tavoittelevan markkinoijan katsovan peiliin. Pohdin edellisessä PING Studiossa, miten markkinoija voi rakentaa kestävää kasvua. Kuten kuka tahansa rehellinen luterilainen, aloitin kertomalla mitä suuri osa meistä markkinoijista tekee väärin: Meistä moni tekee markkinointiviestintää, joka luo asiakkaille epärealistisia odotuksia Meistä moni rakentaa brändejä, jotka näyttävät hyvältä mutta joista puuttuu sisältö Meistä moni… Lue lisää
Read More

Palvelumuotoilu vaikuttajamarkkinoinnin seuraava taso

“Voi kunpa voisin jäädä tänne koko seuraavaksi vuodeksi.” Tästä ohimennen lausutusta toiveesta syntyi idea, jonka hedelmistä päästään nauttimaan helmikuun 2019 alusta lähtien: #YearinClarion -seikkailu, jossa helsinkiläinen somevaikuttaja Joonas Pesonen, 30, (@pesojoonas) muuttaa asumaan pääkaupunkiseudun Clarion-hotelliin kokonaiseksi vuodeksi. PING Helsingillä on ollut ilo toimia Clarion Hotelsien kumppanina luomassa täysin uudenlaista tapaa hyödyntää vaikuttajayhteistyötä. Hotellielämää uniikista näkökulmasta… Lue lisää
Read More

Miten vaikuttajamarkkinointi voi selättää somestopin?

Joulun välipäivät tarkoittivat ainakin omassa verkostossani tuttuun tapaan lukuisia uudenvuodenlupauksia – missäpä muualla kuin somessa julistettuna. Yksi teema herätti huomioni: perinteiset sosiaalisen median käytön vähentämiset ja livekohtaamisiin panostamiset olivat saaneet rinnalleen totaalistopin somelle: tilejä lähti poistoon ja koko elämä luvattiin siirtää takaisin offlineen.   Someähkystä ja jopa siihen liittyvästä riippuvuudesta on puhuttu jo pidemmän aikaa,… Lue lisää
Read More

Hulluna dataan – Miten luovuus voi parantua datan avulla?

Vuoden 2018 viimeinen PING Studio keskittyi datan käyttöön markkinoinnissa. Vaikka datasta onkin kohistu jo hyvä tovi, halusimme tuoda aiheeseen uutta näkökulmaa yhdistämällä persoonattomat numerot inhimilliseen luovuuteen. Järjestimme Studion samaan aikaan käynnissä olleen Slushin sivutapahtumana ja teknologioiden sijaan keskityimme nimenomaan luovan tekemisen ja datan yhdistämiseen.  Data kaipaa ihmistä PING Helsingissä tekemisen ja strategian lähtökohtina ovat läpinäkyvyys, reiluus ja… Lue lisää
Read More

Luottamus ja intohimo avaimia tulevaan

Syksyn ylivoimaisesti puhutuimmat teemat PING Helsingissä ovat olleet luottamus ja viestien todenperäisyys. Emme suinkaan ole ainoita näitä aiheita pyöritelleitä, minkä totesimme myös ProComin järjestämässä Oma media -tilaisuudessa. Siellä median kulutuksesta puhumassa ollut Jyväskylän yliopiston journalistiikan professori Mikko Villi nosti luottamuksen esiin monesti esityksensä aikana. Puheenvuoron pohjana toimi Reuters Instituten julkaisema Digital News Report 2018 -tutkimus,… Lue lisää
Read More

Mainonnan eettisen neuvoston lausuntopyynnöt uusi somehäirinnän keino

Mainonnan eettinen neuvosto (MEN) on elinkeinoelämän itsesääntelytoimielin, jonka tehtävänä on antaa lausuntoja siitä, onko mainos tai muu menettely markkinoinnissa hyvän tavan vastaista. Hyvän tavan vastainen mainos voi olla esimerkiksi syrjivä, lapsille sopimaton tai ihmisarvoa loukkaava mainos. Neuvoston työ on arvokasta ja tarpeellista: itsesäätelytoimielimen tavoitteena on vähentää lainsäädännön tarvetta ja vaikuttaa mainontaan alan sisältä käsin. Tavoite… Lue lisää
Read More

Monoa marrasmasennukselle

Vuoden pimein aika on käsillä – ja se kyllä näkyy ja tuntuu. Energiat ovat vähissä, kaikki tuntuu tahmealta ja sängystä pirteänä nousemisen sijaan tekisi mieli jäädä peiton alle odottamaan huhtikuun auringon ensimmäisiä säteitä. Marrasmasennus ei kuitenkaan ole välttämättömyys vaan loppusyksyyn voi suhtautua myös positiivisesti – ainakin jos tietää oikeat keinot. PING Helsingin inspiroiva Inna-Pirjetta Lahti esittelee… Lue lisää
Read More
1 2 3 4 12