Vaikuttajamarkkinointi kaipaa rohkeaa keskustelua, avoimia mokia ja uusia mittareita

Ensimmäisessa PING Helsinki Studiossa sukellettiin vaikuttajamarkkinoinnin tuloksiin ja sen tulevaisuuteen. Iltapäivä nosti kuumia kysymyksiä ilmaan: miksei onnistuneiden vaikuttajamarkkinoinnin case-esimerkkien dataa ja tuloksia avata koskaan täysin avoimesti? Eikö ole olemassa yrityksiä, jotka antaisivat luvan käydä läpi rehellisesti ja läpinäkyvästi kampanjan kulkua ja vaikuttavuutta?… Lue lisää
Read More

Voiko somevaikuttajan mielipiteen ostaa?

“Vaikuttajamarkkinointi on piilomainontaa.” Näin kuului yksi Bloggers’ Inspiration Dayn etiikkakeskustelun väittämistä. Osallistuin marraskuun alussa keskusteluun Blogirinki Median toimitusjohtajan Laura Hakasen ja Julkisen sanan neuvoston varapuheenjohtajan ja mediabloggaajan Pasi Kiviojan kanssa. Olimme vastauksissamme yksimielisiä: hyvin toteutettu vaikuttajamarkkinointi on läpinäkyvää eikä johda kuluttajaa harhaan.… Lue lisää
Read More

Kuinka PING Helsinki muutti elämäni

Aika lailla tasan vuosi sitten bongasin Facebookista tapahtuman nimeltä PING Helsinki. Kyseessä oli sisällöntuottajille, heidän seuraajilleen ja yritysten edustajille tarkoitettu tapahtuma, jonka keskiössä oli laadukas sisältö ja siihen liittyvä kumppannuus. Olin jo pidempään miettinyt blogini tulevaisuuttani – en ollut tyytyväinen tekemiseeni, blogiportaali tuntui vieraalta ja inspiraatio oli kadoksissa. Itse asiassa olin jo harkinnut kirjoittamisen lopettamista,… Lue lisää
Read More
1 16 17 18