Case Pyhä – most engaged Instagram picture from Finland this year?

In winter 2016 I conducted a social media marketing campaign for the Finnish ski resort Pyhä. Beside the campaign I made a post in Instagram (not related to the campaign itself). Nevertheless, it became one of the highlights of the trip. The picture went viral in Instagram: Over hundred featured re-posts with a massive 45 million follower… Lue lisää
Read More

Somevaikuttaja on kuin hyvä ystävä

Haluaisin kovasti ostaa vaatehöyrystimen. Olen miettinyt sellaisen hankintaa monta kuukautta, mutten ole keksinyt, minkä valitsisin. Olen lukenut laitteiden arvioita käyttäjiltä netissä. Olen seurannut tarjouksia ja mainontaa. Olen käynyt liikkeissä hypistelemässä höyrystimiä. Mutta päätin laitteen merkin vasta, kun kaverini suositteli sitä. … Lue lisää
Read More

Vaikuttajien merkitys uusissa ulottuvuuksissa

Näihin päiviin asti iso osa laajemmalle yleisölle tutuksi tulleesta virtuaalitodellisuudesta sekä 360° -videota sisältävästä materiaalista on ollut ammattilaisten – tuotantoyhtiöiden, luovien toimistojen ja vakiintuneiden yksittäisten talenttien – valmistamaa. He ovat päässeet helpommin käsiksi hintaviin laitteisiin ja kokeilut on voitu aloittaa ennen tekniikan arkipäiväistymistä. Emme kuitenkaan ole vielä nähneet sellaisia toteutuksia, jotka määrittelevät kyseisten tekniikkojen absoluuttista… Lue lisää
Read More

PS Olen vegaani käännyttää sekaanin vegaaniksi

Vuosi 2016 tullaan muistamaan paitsi somekohuista, myös vegaanisen ruokavalion ja kasvissyönnin valtavirtaistumisesta. Nyhtökaura, Härkis ja vihikset eli lihapiirakan kasvisversiot ovat löytäneet tiensä jopa lihansyöjien ruokapöytiin ja Sipsikaljavegaanien Facebook-ryhmässä suositellut tuotteet tyhjennetään kauppojen hyllyiltä hetkessä.… Lue lisää
Read More

Vuonna 2017 tarinoita eivät kerro brändit vaan ihmiset

Alkuviikosta satanut valkoinen lumipeite tuli kuin tilauksesta uuden vuoden arjen alkajaisiksi. Siihen voimme alkaa kirjoittamaan uuden vuoden tarinoita ja lupauksia. Oma tarinani alkaa vetäessäni hiihtokamppeet niskaan ja suunnatessani palaveriin Clarion Hotel Helsinkiin, joka toimii PING Helsinki Business Festivalin näyttämönä huhtikuussa 2017. Latu Ruoholahden kanavan varressa on minun näköiseni ja kiinnostava minun yleisöilleni.… Lue lisää
Read More

Guru vinkkaa: Herkkuja joulupöytään

PING Helsinki Ambassador Johanna Koskiranta on keränyt blogiinsa muutamia joulupöytään sopivia eri värisiä viinivinkkejä. Saattoipa joukkoon eksyä muutama muukin hyväksi havaittu juoma! Joulupöytä on usein hyvin kirjava ruokien suhteen ja se vaatii erityisen paljon viiniltä. Jos pöydässä on samanaikaisesti kaloja, laatikoita sekä kinkkua ja haluaa kuitenkin mennä yhdellä viinillä läpi aterian, on paras vaihtoehto puolikuiva valkoviini.… Lue lisää
Read More

Onneksi minä en ole koskaan valmis

En tietenkään voinut tietää seuraamuksia, kun julkaisin ensimmäisen blogikirjoitukseni vuonna 2004, mutta sen tiesin, että jo tuolloin halusin dokumentoida elettyä elämää itselleni ja muille ymmärrettävään muotoon, se kun on minulla verissä. En edelleenkään osaa sanoa, mitä kaikkea teen tulevaisuudessa, mutta paljosta voin kertoa siinä välissä. Seuraa liuta anekdootteja eli monisyinen uratarina siitä, miten yksi blogi… Lue lisää
Read More

Retkipaikan Antti Huttusen vinkit koukuttavaan vaikuttajamarkkinointiin

Retkipaikka on Suomen suosituin kotimaanmatkailun ja outdoor-retkeilyn media. Retkipaikan perustaja ja vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija Antti Huttunen jakoi joulukuun PING Helsinki Studiossa reseptinsä koukuttavien sisältöjen luomiseen. Lue alta Antin vinkit vaikuttajamarkkinointiin! 1. Etsi epätavallista, erityistä ja puhuttelevaa Elämme maailmassa, jossa kohtaamme päivittäin valtavan määrän viestejä. Huomion saaminen ja kiinnostuksen herättäminen edellyttää, että kerrottavana on jotain muusta massasta poikkeavaa. 2.… Lue lisää
Read More

Finland takes it all – mutta miten se kerrottaisiin maailmalle?

Historiassaan toinen PING Studio käsitteli viime viikolla vaikuttajamarkkinoinnin mahdollisuuksia matkailualalla. Paikalla oli runsaasti paitsi matkailualan yrityksiä, myös vaikuttajia. Tilaisuuden hostasi Rantapallo. Studio aloitettiin joulupuurolla, sekä Inna-Pirjetta Lahden koosteella Lontoon World Travel Market & Global Travel Trends-tutkimustuloksista. Keskeisiksi nimittäjiksi nousivat mm. modernit nomadit ja oravanpyöräelämästä irtautuminen, try before you buy-mentaliteetti, sekä yleinen omistamisen irrelevanttius – ihmiset… Lue lisää
Read More
1 10 11 12 13