Nuoret aikuiset odottavat työltä vapautta, merkityksellisyyttä ja vaikuttamismahdollisuuksia

Tulevaisuuden työelämässä nuoret aikuiset haluavat tulla nähdyiksi yksilöinä, joilla on omat vahvuudet, näkemykset ja intohimot, selviää TYÖ2030-ohjelman somehaasteen kautta kerätyissä sisällöissä. Marras-joulukuussa järjestetty kampanja keräsi kaikkiaan kymmeniä videoita ja kuvia sekä satoja kommentteja yli 18-vuotiailta nuorilta aikuisilta. Kokonaisuudessaan #muntyö2030-kampanja saavutti yli puoli miljoonaa näyttökertaa somessa. – Työntekijöitä pitäisi ruveta näkemään enemmän yksilöinä ja persoonina, koska… Lue lisää
Read More
Social impact ja vaikuttajamarkkinointi

Social (Media) Impact – vaikuttajamarkkinoinnin 2020-luvun megatrendi

Mitä Social Impact tarkoittaa ja miten se liittyy markkinointiin? Social impact, yhteiskunnallinen vastuu ja vaikuttavuus ovat vaikuttajamarkkinoinnin kantavia megatrendejä 2020-luvulla. Vuoden 2020 tapahtumat osoittivat, että somevaikuttajat voivat halutessaan vaikuttaa merkittävästikin yhteiskunnallisesti tärkeisiin asioihin, asenteisiin ja keskusteluun. Samalla on huomattu miten yritysten mahdollisuus viestiä yhteiskunnallisista asioista uskottavasti somekanavissa ja vaikuttajien kautta vaikuttaa paitsi mielikuvaan myös tulokseen.… Lue lisää
Read More

Social (media) impact muuttaa maailmaa hyvässä ja pahassa

Tänä aamuna herätessäni jouduin hieraisemaan silmiäni kahteen kertaan. USA:n kongressin mielenosoitukset olivat johtaneet myöhään eilen illalla neljän ihmisen kuolemaan. Yksi ensimmäisistä Hesarissa uutisoiduista “vastatoimista” oli Trumpin Twitter-tilin väliaikainen sulkeminen sekä videon julkaisun estäminen Facebookissa. Siis sulkemalla social media minimoidaan social impact. Tehokkain tapa katkaista vaikuttavuudelta siivet, on tässä tapauksessa valheellisten somejakojen estäminen. Olin luvannut tänään… Lue lisää
Read More
Instagram Reels vai TikTok

Instagram Reels vs TikTok vaikuttajamarkkinoinnin näkökulmasta

TikTokin suosio sen kuin kiihtyy, erityisesti nuorten keskuudessa. Viime keväänä tekemämme tutkimuksen mukaan yli puolet 15-24-vuotiaista suomalaisista käyttävät TikTokia vähintään kuukausittain, kun viime vuonna vastaava osuus oli vain yksi neljästä.  TikTokin valtavan suosion myötä markkinoille on noussut jos jonkinlaista kopiota ja kilpailijaa. Uusimpana tulokkaana Instagram julkaisi uuden ominaisuuden, Instagram Reelsin, tai suomeksi kelat. Tutustuin sekä… Lue lisää
Read More
Vaikuttajamarkkinointitoimisto PING Helsinki

Kun mikään ei ole varmaa – on kaikki mahdollista

Vuosi 2020 on ollut meille kaikille todella poikkeuksellinen. Olo on ollut kuin loppumattomassa vuoristoradassa, jossa on tosi paljon tunneleita. Onneksi tykkään Linnanmäen laitteista juuri eniten vuoristoradasta ja olen kaiken kiireen ja epävarmuuden keskellä ehtinyt myös nauttimaan jatkuvien muutosten mukanaan tuomista uusista mahdollisuuksista.   PING Helsinki on vuoden 2020 aikana muuttunut yksinyrittäjän unelmasta aidoksi kasvuyritykseksi, joka… Lue lisää
Read More
PING Helsinki ja Torikorttelit yhteistyö

PING Helsinki yhteistyöhön Torikortteleiden kanssa

Mitä sinä olet aina halunnut tehdä tyhjällä liiketilalla? Onko sinulla unelma, joka vaatii vain toteutuspaikan?  Avaamme ensi vuonna Helsingin Torikortteleihin ainutlaatuisen vaikuttajien osaamista esittelevän PING Gallerian, joka on kuin jatkuva PING Festival tarjoten elämyksiä, inspiraatiota, oppimista ja verkostoitumismahdollisuuksia vuoden ympäri. Käynnistämme samalla Torikortteleiden kanssa uuden, luovan ja innostavan yhteistyökonseptin. Tarjoamme Torikortteleista vaihtuvia tiloja maksutta vaikuttajien käyttöön. … Lue lisää
Read More
QAnon ja somevaikuttajat

Mikä on QAnon ja kuinka huolissaan siitä pitäisi olla?

Mikä QAnon? Yhdysvalloista alkunsa saanut QAnon-liike on levinnyt ympäri maailmaa ja rantautunut myös Suomeen. QAnon-liikkeen alle voidaan lukea kaikki sellaiset salaliittoteoriat, jotka pyrkivät vähentämään luottamusta perinteisiin instituutioihin ja medioihin. QAnon ja salaliittoteoriat elävät erityisesti sosiaalisessa mediassa, ja liikkeen leviäminen on vain kiihtynyt vallitsevan koronaviruspandemian myötä. Ihmiset viettävät entistä enemmän aikaa somessa jolloin ollaan myös alttiimpia… Lue lisää
Read More

Lapin Puheenvuoro -podcast tuo keskiöön pohjoisen vahvat naiset ja Lapin ahdistavatkin puolet

“Nuorempana Lappi merkkasi minulle pelkkää ahdistusta. Hiljaisuus tuntui tappavan minut”, Jounin kaupan Sampo Kaulanen kuvailee kasvuaan Lapissa uudessa Lapin puheenvuoro -podcastissa.  Äidin Puheenvuoron somekanavista tutun tarinankertoja-tuottaja Inari Fernándezin, 39, uusi Lapin puheenvuoro -podcast (Storytel Original 2020) kertoo lapista monta uutta, ahdistavaakin puolta ja tuo esiin myös vahvojen naisten näkökulman elämästä pohjoisessa. Podcast-sarjassa Helsingistä Lappiin muuttanut… Lue lisää
Read More

Sukupolvi Z markkinoinnin kohteena – vastuullisuus, vaikuttavuus ja viraali-ilmiöt

PING Helsingin syksyn webinaarit jatkuivat nuorisoon keskittyvässä webinaarissa: Sukupolvi Z markkinoinnin kohteena – vastuullisuus, vaikuttavuus ja viraali-ilmiöt. Webinaari järjestettiin yhteistyössä nuorisomarkkinointiin erikoistuneen Bängerin ja nuoriin keskittyvän mediatalon Inez Median kanssa. Aamupäivä oli täynnä erinomaisia oppeja, vinkkejä ja huomioita, ja kokosimme tähän artikkeliin niistä tärkeimmät.  Z-sukupolvi kuluttajina digitalisoituvassa kulutusyhteiskunnassa Kulutuskäyttäytyminen, sukupolvesta riippumatta, heijastaa aina yhteiskunnassa vallalla… Lue lisää
Read More
1 2 3 19