Vinkit virtuaalitapahtumien järjestämiseen

Miten onnistua virtuaalitapahtumissa? – Haastattelussa PING Helsingin tapahtumavastaava Micaela Rosenlew

Tänä vuonna virtuaalitapahtumien järjestäminen on saavuttanut suuren suosion. Ja ihan ymmärrettävistä syistä, kun koronavirus on rajoittanut tapahtumien järjestämistä livenä. Webinaareja ja virtuaalitapahtumia on järjestetty varmasti kaikista kuviteltavissa olevista aiheista. Virtuaalitapahtumakentällä on nähty konsertteja, tuotelanseerauksia, seminaareja, muotinäytöksiä, kirjajulkkareita, palkintogaaloja, ja vaikka mitä muita normaaleissa olosuhteissa livenä toteutettavia tapahtumia.    Myös PING Helsinki on järjestänyt useita virtuaalitapahtumia… Lue lisää
Read More

Jo 9 000 yhteydenottoa lasten Apuu-chattiin – Roni Bäck ja Paqpa haluavat auttaa lapsia löytämään turvallisen avun pariin

Vakavien yhteydenottojen määrä on kasvussa SOS-Lapsikylän alakouluikäisille tarkoitetussa Apuu-chatissa. Keväällä avattuun Apuu-chattiin on tullut jo yli 9 000 avunpyyntöä lapsilta – Sanaa SOS-Lapsikylän ilmaisesta avusta 7–12-vuotiaille lapsille levitetään nyt koulujen ja Suomen kärkivaikuttajien kautta. “Olin nuorena helppo kohde kiusaamiselle. Minua haukuttiin ja pilkattiin, koska olin ujo. Olisi ollut hienoa, jos itsellänikin olisi ollut paikka, mistä… Lue lisää
Read More
Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi

Miksi vaikuttajamarkkinointi koronaviruksen aikana on kannattavaa?

Koronavirus ja siihen liittyvät rajoitukset ovat iskeneet monessa yrityksessä kovaa, ja poikkeuksellisen tilanteen myötä strategiat ja suunnitelmat ovat menneet täysin uusiksi. Vaikka tilanne on rauhoittunut viime keväästä, sen vaikutukset tuntuu monessa yrityksessä edelleen. Näinä aikoina yritysten turnauskestävyyttä testataan toden teolla, mutta lamaantumisen sijaan tilanne vaatii uusia ideoita ja luovia konsepteja sekä sopeutumista uusiin olosuhteisiin ja… Lue lisää
Read More

Vaihtovuosi Sodankylässä -somerealitysarja ylitti tavoitteet moninkertaisesti

Vaihtovuosi Sodankylässä -somerealitysarja ylitti tavoitteet moninkertaisesti – tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi nosti merkittävästi kiinnostusta Sodankylää kohtaan ja toi tutuksi maaseudun arkea Äidin Puheenvuoron somekanavien #vaihtovuosisodankylässä-sisältöjä katsottiin vuoden aikana yli 50 miljoonaa kertaa ja Sodankylän tunnettavuus nousi kohderyhmässä merkittävästi. “Vaihtovuosi Sodankylässä -yhteistyö osoittautui lopulta paljon suuremmaksi ilmiöksi kuin osasimme etukäteen toivoa tai odottaa. Positiivinen mielikuva kunnasta ja mielenkiinto… Lue lisää
Read More
Pitkäjänteinen brand ambassador -yhteistyö

Case: Äidin puheenvuoro ja Storytel – Pitkäjänteinen Brand Ambassador -yhteistyö

Pitkäjänteinen brand ambassador -yhteistyö Äidin Puheenvuoro -kanavista tutun Inari Fernándezin ja äänikirjapalvelu Storytelin välillä on ollut erityisen vaikuttava ja menestyksekäs.  Yhteistyö on tuonut ääni- ja e-kirjapalvelulle valtavan määrän sitoutuneempia asiakkaita sekä suoria kustannussäästöjä. Vaikuttajasisältöjen hyödyntäminen Storytelin kanavissa on ollut huomattavasti tuloksellisempaa kuin yrityksen omien orgaanisten sisältöjen käyttö. Tulokset Vaikuttajan kautta tulleiden asiakkaiden pysyvyys 40%, muissa… Lue lisää
Read More

PING Helsingin kasvujohtajaksi kokenut myynnin ja markkinoinnin asiantuntija Tuomo Meretniemi

PING Helsinki vahvistaa strategista ja kaupallista osaamistaan nimittämällä kasvujohtajakseen Tuomo Meretniemen sekä käynnistämällä Advisory Board toiminnan monialaisen asiantuntijajoukon kanssa. PING Helsinki vahvistaa näillä toimenpiteillä profiloitumistaan vastuullisen ja tuloksellisen vaikuttajahteistyön sekä monikanavaisten viestintäilmiöiden edelläkävijänä. Tuomo Meretniemi, 48, on kokenut suurten muutosten ja unelmien johtaja. Hän toteutti suomalaisten lomaunelmia 15 vuoden ajan toimien mm. Aurinkomatkojen toimitusjohtajana. Meretniemi… Lue lisää
Read More
Äidin puheenvuoro Vaihtovuosi Sodankylässä arvopohjainen vaikuttajayhteistyö

Case: Äidin puheenvuoro ja #vaihtovuosisodankylässä – Arvopohjainen ja pitkäjänteinen vaikuttajayhteistyö

Case pähkinänkuoressa Vaihtovuosi Sodankylässä oli vaikuttaja Inari Fernándezin ideoima arvopohjainen vaikuttajayhteistyö, somerealitysarja ja kuntamarkkinointikampanja, jonka toteutuksessa myös PING Helsinki oli mukana. Kampanjassa Äidin puheenvuoro -somekanavista tuttu helsinkiläinen tubettajaperhe muutti kokonaiseksi vuodeksi Lappiin, Sodankylään. Vaihtovuosi piti sisällään 65 YouTube-videota, satoja Instagram-kuvia ja tuhansia muita somesisältöjä, joissa Fernándezin perhe esitteli uudenlaista arkeaan täydellisen elämäntapamuutoksen jälkeen. Tulokset Hashtag #VaihtovuosiSodankylässä sisällöt ovat keränneet 50 miljoonaa katselukertaa… Lue lisää
Read More

#FaktaaKoronasta: Millainen koronavirustilanne oikeasti nyt on ja mitä me kaikki voisimme tehdä?

PING Helsinki on käynnistänyt #faktaakoronasta-hankkeen uudelleen yhdessä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) kanssa. Osana hanketta järjestimme 7. lokakuuta #FaktaaKoronasta -webinaarin, jossa aiheena oli tämän hetkinen koronatilanne sekä erityisesti nuorten rooli viruksen leviämisessä. Palaa webinaarin puheenvuoroihin ja keskusteluihin tallenteen muodossa täällä. Millainen koronavirustilanne on oikeasti juuri nyt? Tällä hetkellä koronavirusepidemia näyttää vahvasti kiihtymisen merkkejä, ja tartuntatilanne… Lue lisää
Read More
Kuinka tuottaa sisältöä matkavaikuttajana koronaviruksesta huolimatta

Kuinka jatkaa sisällöntuotantoa matkavaikuttajana? Parhaat vinkit, jotka takaavat uudet ideat

Koronaviruspandemia asettaa yhä rajoitteita, joista yhtenä suurimpana tietysti matkailuun liittyvät säännöt ja rajoitukset. Vaikuttajista koronaviruksen vaikutukset iskevätkin kovimmin ehkäpä nimenomaan matkavaikuttajiin, kun reissuja ei voikaan tehdä samaan totuttuun tapaan kuin aiemmin. Sisällöntuotanto matkavaikuttajana voikin aiheuttaa paljon kysymyksiä. Mutta hätä ei ole tämän näköinen! Matkailurajoitteet eivät nimittäin tarkoita, että matkavaikuttajana sinun olisi lopetettava sisällöntuotanto kokonaan. Tästä… Lue lisää
Read More
1 2 3 18