Kuinka valita vaikuttaja yhteistyöhön?

Sopivan vaikuttajan valinta on monelle yritykselle kaikista suurin haaste vaikuttajamarkkinoinnissa. Markkinoijille tekemämme vaikuttajamarkkinoinnin pulssikyselyn mukaan jopa yli puolet yrityksistä kokee vaikuttajan valitsemisen vaikeana. Mistä sitten tietää, kuka on sopiva somevaikuttaja yhteistyöhön ja mitä tulisi ottaa huomioon vaikuttajaa valitessa? Tässä artikkelissa kerron 5 vinkkiä, kuinka valita juuri teidän yritykselle sopiva vaikuttaja.     Listaa yrityksesi arvot… Lue lisää
Read More
Emmi Nuorgam: Miksi vaikuttajat vaikuttavat

Miksi vaikuttajat vaikuttavat?

Leea Hakkarainen kirjoitti eilen Vita Nuovaan esseen vaikuttajista ja siitä, miksi vaikuttajat eivät vaikuta. Kritiikki vaikuttajia, erityisesti lifestyle-vaikuttajia, kohtaan ei ole uutta, vaan se pulpahtaa pinnalle yhtä hanakasti kuin Paavo Väyrynen.  Hakkarainen osoittaa esseessään vaikuttajille muutamia kysymyksiä, joihin aioin nyt kootusti vastata. … Lue lisää
Read More

Kuinka saada enemmän kaupallisia yhteistöitä? 7 vinkkiä vaikuttajille

Millä perusteella vaikuttajat valitaan yhteistyöhön? Miten saada lisää kiinnostavia kaupallisia yhteistyömahdollisuuksia somessa, erityisesti Instagramissa? Listasimme parhaat vinkkimme, joiden avulla erotut joukosta ja maksimoit mahdollisuutesi kaupallisiin yhteistöihin!   1. Julkaise sisältöä niistä teemoista, joista haluaisit tehdä kaupallisia yhteistöitä Mitkä ovat kiinnostuksen kohteesi? Mistä aiheista koet, että sinulla on jotain sanottavaa? Julkaise sisältöä sellaisista aihepiireistä, joista haluaisit… Lue lisää
Read More
Boskil Torikorttelit Tilanvaltaajat

PING Helsinki ja Torikorttelit tuovat Tilanvaltaajat kivijalkaan

Helsingin historialliseen keskustaan tulee uutta elämää, kun joukko erilaisia sisällöntuottajia, creatoreita ja vaikuttajia valtaa käyttöönsä Torikortteleiden vapaita liiketiloja aina kuukaudeksi kerrallaan. Kyse on Tilanvaltaajat-kokeilusta, jossa Torikorttelit yhteistyössä markkinointitoimisto PING Helsingin kanssa tutkii kaupunkikeskustan ja kivijalkakaupan kehittämisen haasteita ja mahdollisuuksia yhdistettynä sosiaalisen median kuluttajia liikuttavaan voimaan. Sisällöllinen tilanvaltauskokeilu alkaa 1. helmikuuta ja ensimmäiset Tilanvaltaajat ovat Manuela… Lue lisää
Read More

PING Helsinki ja FlowHouse aloittaa yhteistyön matkailusektorin markkinoinnin palvelemiseksi

Digitaaliseen matkailumarkkinointiin erikoistunut FlowHouse Oy ja vaikuttajamarkkinointitoimisto PING Helsinki Oy ovat laatineet sopimuksen yhteistyöstä, jonka tarkoitus on palvella matkailusektoria. Matkailumarkkinoinnin yhteistyö syntyi asiakastarpeesta Matkailumarkkinointi on ollut tänä vuonna erityisessä murroksessa. Moni kotimainen matkailualue ja -yritys on ottanut uusia askeleita kohti digitaalisen osaamisen vahvistamista ja näkyvyyden kehittämistä eri kanavissa pärjätäkseen paremmin muuttuvassa liiketoimintaympäristössä. PING Helsingin ja… Lue lisää
Read More

Nuoret aikuiset odottavat työltä vapautta, merkityksellisyyttä ja vaikuttamismahdollisuuksia

Tulevaisuuden työelämässä nuoret aikuiset haluavat tulla nähdyiksi yksilöinä, joilla on omat vahvuudet, näkemykset ja intohimot, selviää TYÖ2030-ohjelman somehaasteen kautta kerätyissä sisällöissä. Marras-joulukuussa järjestetty kampanja keräsi kaikkiaan kymmeniä videoita ja kuvia sekä satoja kommentteja yli 18-vuotiailta nuorilta aikuisilta. Kokonaisuudessaan #muntyö2030-kampanja saavutti yli puoli miljoonaa näyttökertaa somessa. – Työntekijöitä pitäisi ruveta näkemään enemmän yksilöinä ja persoonina, koska… Lue lisää
Read More
Social impact ja vaikuttajamarkkinointi

Social (Media) Impact – vaikuttajamarkkinoinnin 2020-luvun megatrendi

Mitä Social Impact tarkoittaa ja miten se liittyy markkinointiin? Social impact, yhteiskunnallinen vastuu ja vaikuttavuus ovat vaikuttajamarkkinoinnin kantavia megatrendejä 2020-luvulla. Vuoden 2020 tapahtumat osoittivat, että somevaikuttajat voivat halutessaan vaikuttaa merkittävästikin yhteiskunnallisesti tärkeisiin asioihin, asenteisiin ja keskusteluun. Samalla on huomattu miten yritysten mahdollisuus viestiä yhteiskunnallisista asioista uskottavasti somekanavissa ja vaikuttajien kautta vaikuttaa paitsi mielikuvaan myös tulokseen.… Lue lisää
Read More

Social (media) impact muuttaa maailmaa hyvässä ja pahassa

Tänä aamuna herätessäni jouduin hieraisemaan silmiäni kahteen kertaan. USA:n kongressin mielenosoitukset olivat johtaneet myöhään eilen illalla neljän ihmisen kuolemaan. Yksi ensimmäisistä Hesarissa uutisoiduista “vastatoimista” oli Trumpin Twitter-tilin väliaikainen sulkeminen sekä videon julkaisun estäminen Facebookissa. Siis sulkemalla social media minimoidaan social impact. Tehokkain tapa katkaista vaikuttavuudelta siivet, on tässä tapauksessa valheellisten somejakojen estäminen. Olin luvannut tänään… Lue lisää
Read More
Instagram Reels vai TikTok

Instagram Reels vs TikTok vaikuttajamarkkinoinnin näkökulmasta

TikTokin suosio sen kuin kiihtyy, erityisesti nuorten keskuudessa. Viime keväänä tekemämme tutkimuksen mukaan yli puolet 15-24-vuotiaista suomalaisista käyttävät TikTokia vähintään kuukausittain, kun viime vuonna vastaava osuus oli vain yksi neljästä.  TikTokin valtavan suosion myötä markkinoille on noussut jos jonkinlaista kopiota ja kilpailijaa. Uusimpana tulokkaana Instagram julkaisi uuden ominaisuuden, Instagram Reelsin, tai suomeksi kelat. Tutustuin sekä… Lue lisää
Read More
1 2 3 20