Clubhouse on nyt Suomessa! Mutta mikä se oikein on?

Oletko jo kuullut uudesta, ääneen ja puheeseen perustuvasta sosiaalisen median sovelluksesta Clubhousesta, jossa ihmiset voivat keskustella keskenään ympäri maailmaa eri aiheille luoduissa keskusteluhuoneissa? Jos vastaauksesi on “en”, sopii tämä artikkeli loistavasti sinulle! Jos taas vastasit “kyllä“, sopii tämä artikkeli sinulle silti, sillä se sisältää tehokkaita tietoiskuja käyttämisen tueksi! Mikä on Clubhouse? Clubhouse on vuonna 2020 alussa… Lue lisää
Read More

Miksi saan paskaa niskaa, kun haluan tehdä hyvää? Jenni Rotosen vinkit somemyrskyistä selviämiseen

Erityisesti viime aikoina yhä useammat somevaikuttajat ja sisällöntuottajat ovat alkaneet hyödyntämään omia kanaviaan muun muassa yhteiskunnallisten aiheiden käsittelyyn. Kuitenkin valitettavan monet, jotka haluavat ja uskaltavat ottaa kantaa sekä käyttää kanaviaan hyvään tarkoitukseen, saattavat joutua helposti asiattomien kommenttien, somehäirinnän, stalkkaamisen ja jopa kiusaamisen kohteeksi.  Pupulandia-blogistaan tunnetun ja pitkän linjan someammattilaisen Jenni Rotosen mukaan me kaikki elämme… Lue lisää
Read More
PING Helsinki Vuoden Valinnat

PING Helsingin Vuoden Valinnat tulee taas!

Tänä vuonna jo viidettä kertaa järjestettävät PING Helsingin Vuoden Valinnat palkitsee vaikuttajamarkkinoinnin tekoja, ilmiöitä, kampanjoita ja henkilöitä ajanjaksolta 1.9.2020 – 30.4.2021.  Vuoden valinnoissa palkitaan vastuullisesti toteutettuja tekoja, ilmiöitä ja kampanjoita, sekä henkilöitä, joilla on ollut kyky vaikuttaa yhteiskuntaan, edistää keskustelua ja vedota laajasti ihmisten tunteisiin. Palkittavat teot, ilmiöt, kampanjat ja henkilöt edistävät omalla toiminnallaan diversiteettiä… Lue lisää
Read More
Kuka on taiteilija somessa

Kuinka paljon maaliroisketta mahtuu someen?

Laura Frimanin kirjoittama, Ylen sivuilla julkaistu kolumni herätti somessa ison keskustelumylläkän. Tekstissä oli monta herkullista kulmaa, jotka jäivät mietityttämän itseäni erityisesti somen kulmasta: sen mahdollisuuksista ja rajoitteista suhteessa luovuuteen sekä luovaan alaan. Ilman someahan roiskemaalauksista tuskin olisi ollut ilmiöksi. Some inspiroi ja resonoi. Siinä on myös omat riskinsä: somefeedissä julkaistu tee se itse -taideteos tai… Lue lisää
Read More
Torikortteleiden ja PING Helsingin Tilanvaltaajat

Munakauppa 2.0 avautuu Torikortteleihin – uudenlainen Foodhub tarjoaa lähiruokaa kontaktittomasti

Pääsiäisviikolla Torikortteleissa aloittaa toimintansa Uudenmaan ruoan Foodhub, joka tuo herkullisen valikoiman lähiruokaa tarjolle aivan Helsingin ytimeen, Senaatintorin laidalle. Munakauppa 2.0 on lähiruoan noutopiste, josta kukin voi noutaa tilaamansa tuotteet täysin kontaktittomasti. Nopeimmat ehtivät tilaamaan vielä pääsiäisherkut suoraan maatiloilta.   Luomukaritsanlihaa, Vanhankaupungin Suklaan käsinmaalattuja suklaamunia, luomujuureksia, karjalanpiirakoita, leivonnaisia, kevään ensimmäisiä yrttejä… listaa tarjontaa Uudenmaan ruoan perustaja… Lue lisää
Read More
keinuva koti podcast

Suomalaisperhe purjehti maailman ääriin – Nyt uskomaton matka on dokumentoitu Keinuva koti -podcastiksi

Suomalaiset pääsevät nyt nojatuolimatkalle maailman merille ja kaukaisille autioille saarille satojen tarinoiden kautta, joita kolmelapsinen Meretniemen perhe on kokenut yli neljä vuotta kestäneen purjehduksen aikana.  “Matka oli suuri unelmani, josta muodostui ajan saatossa perheen yhteinen unelma. Kun elää vuosia 24/7 pienessä veneessä perheen kanssa, oppii kunnioittamaan jokaista miehistön jäsentä sekä pyytämään ja antamaan anteeksi.” purjehtijaperheen … Lue lisää
Read More
Yhteiskunnallinen ja vastuullinen vaikuttajamarkkinointi

Yhteiskunnallinen vaikuttajayhteistyö siivitti PING Helsingin ennätystulokseen

Vastuullisen vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijatoimisto PING Helsinki teki koronan tuomista muutoksista huolimatta ennätystuloksen vuonna 2020. Vuonna 2016 perustetun yrityksen liikevaihto kasvoi yli 18% ja yrityksen tulos nelinkertaistui. PING Helsingin kasvu on keskittynyt viimeisten kahden vuoden aikana erityisesti yhteiskunnalliseen ja sosiaaliseen vaikuttavuuteen.   Vaikuttajamarkkinoinnin toimiala ja sosiaalisessa mediassa toteuttava markkinointi on kokonaisuudessaan nosteessa. IAB Finlandin ja Dagmarin tekemän… Lue lisää
Read More

Miten vaikuttajamarkkinointia mitataan? – Näin asetat yhteistyön tavoitteet ja mittarit

Vaikuttajamarkkinoinnin onnistumisen kannalta on oleellista tavoitteiden huolellinen määrittely ja oikeiden mittareiden valinta. Yhteistyötä suunniteltaessa tulee tavoitteet määritellä strategisesti joko liiketoiminnan, markkinoinnin tai kampanjan tavoitteista lähtien riippuen siitä, mitä toimenpiteillä ollaan tavoittelemassa. Vuonna 2020 tehdyn mainostajien pulssikyselyn mukaan yli kymmenesosa suomalaista vaikuttajamarkkinointia tekevistä yrityksistä jättää tulokset kokonaan mittaamatta.  Kokemuksemme mukaan tuloksellinen vaikuttajayhteistyö vaatii aina huolellisesti määritellyt tavoitteet,… Lue lisää
Read More

Kuinka valita vaikuttaja yhteistyöhön?

Sopivan vaikuttajan valinta on monelle yritykselle kaikista suurin haaste vaikuttajamarkkinoinnissa. Markkinoijille tekemämme vaikuttajamarkkinoinnin pulssikyselyn mukaan jopa yli puolet yrityksistä kokee vaikuttajan valitsemisen vaikeana. Mistä sitten tietää, kuka on sopiva somevaikuttaja yhteistyöhön ja mitä tulisi ottaa huomioon vaikuttajaa valitessa? Tässä artikkelissa kerron 5 vinkkiä, kuinka valita juuri teidän yritykselle sopiva vaikuttaja.     Listaa yrityksesi arvot… Lue lisää
Read More
1 2 3 21